• pöjkmamma82

    ett tredje barn med ny partner?

    Hej på er!

    jag och min sambo ska skaffa oss en sladdis!!! Men vi är en stor familj redan, han har två barn sedan innan och jag med. Alltså kommer vi få 5 barn i våran familj förhoppningsvis snart =) ålder på barn: 6,8,8,10
    Mina barn bor varannan vecka, hans varannan helg hos oss. Jag är nyfiken på om vi är flera med dessa planer och funderingar? 
    Någon med erfarenhet som kan delge positiv/negativ tankar kring detta? 
    Jag känner att vi kommer fläta samman våran familj nu. Och jag vill ha 3 barn! Och gäääärna en liten flicka nu, jag har två pojkar sedan innan. (OBS, älskar att vara pojkmamma!)

    Kom igen nu, jag vill ha några "kompisar" här att ventilera tankar och funderingar med =)

  • Svar på tråden ett tredje barn med ny partner?
  • mamijaua

    Hej.

    Jag vill ha ett fjärde barn med ny partner. =)

    Har tre barn sen mitt tidigare förhållande och min nuvarande sambo har inga egna barn. Så vi är igång med att skaffa oss en lite sladdis. =)
    Har mina barn varannan vecka, dom är 4,5 och 9.
    Jag har två pojkar och minstingen är en flicka, får jag önska så vore det kul med en flicka till.

  • pöjkmamma82
    mamijaua skrev 2014-09-01 15:43:29 följande:

    Hej.

    Jag vill ha ett fjärde barn med ny partner. =)

    Har tre barn sen mitt tidigare förhållande och min nuvarande sambo har inga egna barn. Så vi är igång med att skaffa oss en lite sladdis. =)
    Har mina barn varannan vecka, dom är 4,5 och 9.
    Jag har två pojkar och minstingen är en flicka, får jag önska så vore det kul med en flicka till.


    Åååå va kul!!!

    Mina funderingar är lite hur det kommer kännas de veckorna barnen åker till sin pappa när bebben kommit... Det kommer ju kännas mer jobbigt än det gör nu eftersom deras lilla syskon får stanna. Men självklart vet jag ju att dom vill vara hos sin pappa också ;) nog mest mina egna känslor som kommer bli värst då.. Det känns så pirrigt att börja om igen!!! Man har ju glömt bort så mycket, och blivit bortskämd nu med att killarna börjar bli stora. Men saknar känslan att vara gravid, och ha en liten bebis i huset :) plus att jag är så sjukt nyfiken på hur detta barnet kommer bli och se ut med min sambo! Mkt tankar ;)
  • mamijaua

    Ja, det är lite blandade känslor. På nåt sätt känns det ibland som att jag sviker mina barn. Först har jag skiljt mig från deras pappa och nu skaffar jag "nytt" barn. Men vet ju att så är inte fallet, barnen har ju två föräldrar som älskar dom och även två bonus föräldrar numera. Dom säger dessutom själv att det vore mysigt med en bebis. Man älskar ju alla sina barn lika mycket och alla är lika viktiga. Känner du igen dom känslorna?

    Oavsett- vi ser fram emot en bebis och jag är säker på att syskonen hade blivit jätteglada. :)

  • pöjkmamma82

    jag känner igen dessa känslor big time mamijaua!!! Men tror man ska skippa skuldkänslorna och tänka att man faktiskt berikar dem med ett syskon Oskyldig 
    Jag känner att vi kommer kännas som en riktig familj om vi skaffar ett barn tillsammans, att vi får något ihop som flätar ihop alla barnen och oss Glad har ägglossning om 1 1/2 v så om en vecka ska vi prova!!! (pirrigt som tusan) 

  • Anonym (Sladdis!)

    Skrämmande likt min/Vår situation!

    Jag och min sambo sedan 4 år tillbaka planerar också en "sladdis" och är på 4.e försöket nu! Och ska testa på Lördag och hoppas på Plus!

    Vi har två barn var sedan tidigare som är: 6,6,8,10 år! :)
    Känner lite samma känslor, HUR blir det, de blir väl som att börja om på nytt, nästan mera nervös denna gång än för 10 år sedan..

    Å hur kommer de andra barnen ta det tro - Även om vi pratat mycket med dom redan och sagt att "TÄNK om vi skulle få en bebis här i familjen.." Va mysigt osv, för att se reaktioner...


    Känns som jag vill sammansvetsa familjen På riktigt! Å att de skulle bli så bra!

  • pöjkmamma82
    Anonym (Sladdis!) skrev 2014-09-02 13:07:03 följande:

    Skrämmande likt min/Vår situation!

    Jag och min sambo sedan 4 år tillbaka planerar också en "sladdis" och är på 4.e försöket nu! Och ska testa på Lördag och hoppas på Plus!

    Vi har två barn var sedan tidigare som är: 6,6,8,10 år! :)
    Känner lite samma känslor, HUR blir det, de blir väl som att börja om på nytt, nästan mera nervös denna gång än för 10 år sedan..

    Å hur kommer de andra barnen ta det tro - Även om vi pratat mycket med dom redan och sagt att "TÄNK om vi skulle få en bebis här i familjen.." Va mysigt osv, för att se reaktioner...


    Känns som jag vill sammansvetsa familjen På riktigt! Å att de skulle bli så bra!


    Jaaaa, jag vet jag är också mer nervös nu än för 10 år sen ;) kanske för att man vet vad man ger sig in på =D man vet hur underbart det är med en bebis, men också hur jobbigt det är med vaknätter och bajs, och kolik i värsta fall! Men det är ju så värt det, och nu vet man ju att det går över! Småbarnsåren går ju skrämmande fort. Man har ett annat lugn och erfarenhet nu känner jag (även fast det känns som om man glömt mkt) Jag håller mina tummar på att ni får ett plus! 
  • Anonym (Sladdis!)
    pöjkmamma82 skrev 2014-09-02 14:10:54 följande:
    Jaaaa, jag vet jag är också mer nervös nu än för 10 år sen ;) kanske för att man vet vad man ger sig in på =D man vet hur underbart det är med en bebis, men också hur jobbigt det är med vaknätter och bajs, och kolik i värsta fall! Men det är ju så värt det, och nu vet man ju att det går över! Småbarnsåren går ju skrämmande fort. Man har ett annat lugn och erfarenhet nu känner jag (även fast det känns som om man glömt mkt) Jag håller mina tummar på att ni får ett plus! 
    Ja visst är det så! Jag känner mig så mycket mera redo nu - Även fast jag Trodde att jag var det när jag var yngre också. Lugn och mogen och de är ju så TOMT när barnen är på pappavecka! - Så de kommer ju inte bli SÅ rörigt heller! De låter ju stort med 5 barn. Men vi har mina barn varannan vecka, o sambons barn varannan helg så de blir ju bara ibland de blir "Kaos" o samt semestern då förstås :)

    Men nu har vi försökt hela våren utan att lyckas så man blir ju lite frustrerad o förvånad. Båda mina förra blev till direkt, även hans! Men de är väl bara för att jag ätit p.piller kanske. Hoppas verkligen det tar sig nu så jag får ge mig in i detta äventyr nu!

    Vi har väntat länge nog.. Jag var ivrig redan för ett år sedan, men min sambo har varit mera avvaktsam (kanste t.o.m Tveksam?) O inte alls varit redo. Men nu känner även han att de känns så rätt och att vi längtar!

    Men de blir ju annorlunda. Våra barn har ju precis blivit "stora" går till skolan själv, Jag vabbar inte lika ofta, jobbar mycket, o trivs verkligen med att jobba också.. O barnen roar sig mycket själva. Nu blir de ett helt annat liv igen! MEN Så mycket värt det precis som du skriver...
  • Anonym
    Anonym (Sladdis!) skrev 2014-09-02 16:11:04 följande:
    Ja visst är det så! Jag känner mig så mycket mera redo nu - Även fast jag Trodde att jag var det när jag var yngre också. Lugn och mogen och de är ju så TOMT när barnen är på pappavecka! - Så de kommer ju inte bli SÅ rörigt heller! De låter ju stort med 5 barn. Men vi har mina barn varannan vecka, o sambons barn varannan helg så de blir ju bara ibland de blir "Kaos" o samt semestern då förstås :)

    Men nu har vi försökt hela våren utan att lyckas så man blir ju lite frustrerad o förvånad. Båda mina förra blev till direkt, även hans! Men de är väl bara för att jag ätit p.piller kanske. Hoppas verkligen det tar sig nu så jag får ge mig in i detta äventyr nu!

    Vi har väntat länge nog.. Jag var ivrig redan för ett år sedan, men min sambo har varit mera avvaktsam (kanste t.o.m Tveksam?) O inte alls varit redo. Men nu känner även han att de känns så rätt och att vi längtar!

    Men de blir ju annorlunda. Våra barn har ju precis blivit "stora" går till skolan själv, Jag vabbar inte lika ofta, jobbar mycket, o trivs verkligen med att jobba också.. O barnen roar sig mycket själva. Nu blir de ett helt annat liv igen! MEN Så mycket värt det precis som du skriver...
    Ja, men samma här, båda grabbarna blev till på första försöket! Man tar för givet att det kommer bli så nu med..men nu är jag över 30 och kanske inte alls har lika lätt! :-/ det visar sig...slutade äta mina minipiller i fredags, fick mens i söndags direkt (har varit utan hela tiden med minipiller) har köpt hem ägglossningstest, gravtest så jag är förberedd :-P ska börja köra på nu direkt när mensen är slut och testa med ägglossningstest varje dag...tänkte att jag ska försöka att ha sista sexet (eller VI hahahahahhaha) 3 dgr ca före ÄL. Jösses så planerat det låter! 

    Jo, nu när man väl bestämt sig så känns det så pirrigt och roooligt <3 precis som du beskriver din familjesituation har vi det! Mina barn varannan vecka och sambons varannan helg! Samt att dom börjar bli så stora att de klarar sig så mkt själva...min äldsta går hem varje dag från skolan. Fixar mellis själva osv... så det blir inte alls lika stressigt denna gången tror jag! Känns lite som att få barn nr 1 igen =) 
  • Anonym (Sladdis!)

    Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett test igår! Fast de var 3 dagar före BIM o det visade negativt.
    Vi har försökt sedan april. Går trögt tycker jag!
    Men nu har jag känt molvärk hela veckan och slajmiga flytningar, o känner att de är något ovanligt. Men som sagt - Vi får se! Visade neg igår.. Men gör ett nytt test på lördag igen!
    Haft sex typ varje dag så fattar inte vad som är fel ha ha - är väl åldern kanske, en 30 + are kanske har svårare.

Svar på tråden ett tredje barn med ny partner?