• Anonym (?)

    Stort dilemma! Känner mig ensam torts att jag är i ett förhållande och detta pga av för mycket jobb? Hur ska jag göra?!

    Hej!

    Är 28 år och är i ett förhållande sen ett år tillbaka. Min sambo är egen företagare tillsammans med hans kompis som också är en nära släkting till honom.

    Detta företag har funnits i lite drygt 2-3 år och det går bra för den och det glädjer mig. Det är nu de senaste 6 månaderna som det tagit fart ordentligt med uppmärksamhet/marknadsföring och dylikt.

    Jag stöttar min sambo till 100 % med hans jobb och det han gör i livet men problemet är att han är för snäll och blir utnyttjad vilket han själv inte ser.

    Han är den som får göra det mesta. Hans kollega fixar möten/träffar med kunder (som även min sambo gör) medan min sambo får köra (hans kollega har inte körkort) några av deras anställda har inte eller körkort så min kille får sitta och köra omkring överallt! Även när dom har jobbat klart finns det alltid något jobb att göra sent på kvällen nu vid 20 på kvällen som min sambo får köra till som hans kollega har fixat.

    Det jag menar är att firman tar åt sig för mycket jobb som kanske egentligen är onödigt då små jobb på kvällen blir plus minus noll för deras firma.

    Jag lever ensam trots trots att jag är i ett förhållande för vi ser inte varandra på hela dagen. Jag har frågat min sambo om vi inte kan äta hemma tillsammans om dagarna mellan jobben för han äter ute varje dag. Men problemet är då att då måste min sambo i så fall skjutsa hem sin kollega som han har firman med och denna kollega har ingen tjej eller familj och bor i en lokal och han har typ aldrig lagat mat någon gång.

    Så antingen måste kollegan följa med hem till oss den enda tiden på dagen som jag och min sambo får egentid eller så äter dom ute.

    Det här gör mig så frustrerad. Min kille måste ju även köra överallt när hans andra anställda slutar för dagen kl 16-17 för då är det min sambo som är den enda med körkort.

    Kanske osammanhängande text men hoppas ni förstår lite i alla fall.

    Jag är absolut inte tjurig och vill att han ska sluta jobba för har man eget så måste man jobba mycket det är jag medveten om men man kan väl åtminstone äta tillsammans som en familj?

    Och vad ska vi göra för att min sambos kollega kan vara lite snäll och ta körkort och åka ut på jobb själv? Jag har sagt till min sambo att han ska sluta köra vissa små skitjobb och att kollegan får skaffa körkort och köra själv i så fall men inget hjälper. Det är ju inte kollegan som är knäpp utan det är ju min sambo som gör sig själv en otjänst.

    Jag har pratat med min sambo att när vi får barn i framtiden så är det dom som kommer först, hur ska dom då lösa allt på firman när inte min sambo kan köra så mycket längre?

    Vad ska jag göra? ???? är det för mycket begärt att äta hemma som en familj liksom?

  • Svar på tråden Stort dilemma! Känner mig ensam torts att jag är i ett förhållande och detta pga av för mycket jobb? Hur ska jag göra?!
  • Anonym (?)

    Kanske ska tillägga att jag har givit upp allt och flyttat långt hemifrån till hans stad. Jag är en självständig person som kan hitta på saker att göra själv och har inge problem att skaffa nya bekantskaper. Så det är inget problem.

    Men jag skulle ju gärna vilja träffa min sambo några minuter om dagen i alla fall för det var ju trots allt därför jag flyttade till hans stad. Annars skulle jag lika bra kunna vara singel och tänka på mig själv hemma i min hemstad istället.

  • Anonym (?)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-09-01 19:36:53 följande:

    Vad jobbar du med?


    Jag jobbar inom vården. Eftermiddag och förmiddag. Mest förmiddag.
  • Lena

    Jag hade tyckt att vi bestämmer två kvällar i veckan vi äter middag ihop oavsett vad som händer.

    Kollegan får väl skaffa flakmoppe om han inte tar körkort och det måste jobbas på kvällen.

  • Anonym (Fredrik)

    Din sambo är en nästan onaturlig snäll chef kan jag berätta. Är du helt säkert på att han är eget företagare och att det är HANS firma ni pratar om? Inget illa menad alltså. Får bara konstiga vibbar när jag läser din TS. Jag vet att män kommer på allt möjligt för att kunna göra intryck på drömkvinnan.

  • Anonym (?)
    Lena skrev 2014-09-01 19:48:24 följande:

    Jag hade tyckt att vi bestämmer två kvällar i veckan vi äter middag ihop oavsett vad som händer.

    Kollegan får väl skaffa flakmoppe om han inte tar körkort och det måste jobbas på kvällen.


    Tack ska säga det. Det värsta är att han kommer säga "det var närmare att äta ute nära där vi jobbade" varje dag. Sen kan dom ju jobba precis när det är middagsdags. Men klart att äta måste man ju göra nån gång under dagen i alla fall :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-09-01 20:05:56 följande:

    Din sambo är en nästan onaturlig snäll chef kan jag berätta. Är du helt säkert på att han är eget företagare och att det är HANS firma ni pratar om? Inget illa menad alltså. Får bara konstiga vibbar när jag läser din TS. Jag vet att män kommer på allt möjligt för att kunna göra intryck på drömkvinnan.


    Ja verkligen! Men grejen är den att när jag säger det så säger han "men jag måste ju jobba och få in pengar" och jag har sagt att han ska vägra köra så här sent på kvällen men han gör det ändå. Eller kan inte jag begära att han ska vara hemma på kvällen? Jag kan väl begära att äta ihop i alla fall?

    Jo det är hans firma. Jag bokför åt dom ibland. Firman står på min sambo då hans kollega som är delägare, är för oansvarig för att stå på firman skulle jag tippa på. Det är i alla fall min sambo som får göra kvitton och så..
  • Vinterankan

    Din sambo måste strukturera upp arbetet. Först och främst så får de börja ställa krav på att alla anställda behöver körkort då det verkar som att det behöva för arbetet.

    Och sedan så måste han strukturera upp arbetsuppgifterna. Om han sitter med bokföringen så måste han slippa göra annat. Om du har vad om bokföringen så kanske de borde anställa dig och ge dig lön istället för att jobba gratis.

  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2014-09-01 20:23:08 följande:
    Tack ska säga det. Det värsta är att han kommer säga "det var närmare att äta ute nära där vi jobbade" varje dag. Sen kan dom ju jobba precis när det är middagsdags. Men klart att äta måste man ju göra nån gång under dagen i alla fall :)
    Man får boka in det som ett möte i jobbkalendern precis som träffar med kunder. 
  • Anonym (Laban)
    Anonym (?) skrev 2014-09-01 18:47:45 följande:

    Jag lever ensam trots trots att jag är i ett förhållande för vi ser inte varandra på hela dagen. Jag har frågat min sambo om vi inte kan äta hemma tillsammans om dagarna mellan jobben för han äter ute varje dag. Men problemet är då att då måste min sambo i så fall skjutsa hem sin kollega som han har firman med och denna kollega har ingen tjej eller familj och bor i en lokal och han har typ aldrig lagat mat någon gång.


    Jag förstår faktiskt inte det här. Hans kollega har ingen tjej och har aldrig lagat mat? Vem i hela fridens namn bryr sig? Vad ni ska tänka på, är er själva. Det är klart ni kan vara trevliga mot kollegan och försöka underlätta så långt det går, men inte om ni offrar ert egna liv. Det är dags att ni börjar tänka på ert liv, innan det är försent. Kollegan kommer inte tacka dig senare för all god mat han fått äta, när ert förhållande gått i stöpet.

    Och vad är det för förvuxen bebis som inte kan laga mat själv utan att ha en tjej? Blir ju förbannad bara av att läsa det, och då är jag karl. Herregud.
Svar på tråden Stort dilemma! Känner mig ensam torts att jag är i ett förhållande och detta pga av för mycket jobb? Hur ska jag göra?!