• Daniel12

    Telefonförsäljares moral..

    Är det verkligen rätt av telefonförsäljare att pracka på folk en massa varor utan att de ens tackat ja till det? Borde det inte strida mot deras företags etik? Jag svarade häromsistens på några frågor på en undersökning där jag trodde jag skulle vinna pengar. Istället fick jag en massa frågor om mina vanor och intressen och fick en massa erbjudanden om allt från piller som ökar sexlust till tidskrifter (Sköna hem, Allt om mat m.m.), Omega 3 tabletter till "kvalitetsstrumpor" + en massa annat skräp.

    Bara inom någon vecka fick jag en massa skumma samtal från olika riktnummer (Stockholm, Göteborg, Örebro m.m.) där jag blev erbjuden både det ena och det andra pga att jag svarat på dessa frågor. Många av dem förutsatte att jag ville ha deras produkt /tjänst trots att jag inte ens accepterat eller tackat ja till det. Fick därför grejer hemskickade som jag var tvungen att avbeställa.

    Är det möjligen någon här på FL som jobbar som telefonförsäljare och känner igen detta? Våffår gör ni då på dette viset?

  • Svar på tråden Telefonförsäljares moral..
  • Aniiee

    Telefonförsäljare/undersökare som man inte har avtalad tid/intervju med lägger man på luren för. Lätt som en plätt. 


    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Daniel12
    Aniiee skrev 2014-09-01 19:25:20 följande:

    Telefonförsäljare/undersökare som man inte har avtalad tid/intervju med lägger man på luren för. Lätt som en plätt. 


    Precis det jag börjat göra också eller inte svara alls. Jävla nasare asså..

  • Gert

    Telefonförsäljare är jobbiga, men dörrförsäljare är nästan värre. Jag har inte svarat i telefonen på flera år när jag ser att det är en telefonförsäljare som ringer. Man lär sig numren efter ett tag. Och dörren öppnar jag inte, det kan ju vara radiotjänst.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Mandel

    Svara aldrig på några frågor som de ställer. Och delta aldrig i tävlingar eller liknande där du ska lämna telefonnummer eller mailadress. Då är det kört.

    Hade ett pucko senast idag på tråden:
    - Hej, jag ringer ifrån Tele2 företag...
    -Nej, tack. Jag är inte intresserad, men tack ändå. Ha en fortsatt trevlig dag. Hej då!
    - Men du vet ju inte vad du inte är intresserad av, hallå????
    Klick...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Daniel12
    Gert skrev 2014-09-01 19:40:35 följande:

    Telefonförsäljare är jobbiga, men dörrförsäljare är nästan värre. Jag har inte svarat i telefonen på flera år när jag ser att det är en telefonförsäljare som ringer. Man lär sig numren efter ett tag. Och dörren öppnar jag inte, det kan ju vara radiotjänst.


    Tillochmed hyresgästföreningen har tagit efter försäljarbeteendet. De säger att jag ska skriva på trots att jag inte ens accepterat medlemsförfrågan. Senast var en sliskig typ på mig som såg mer kriminell ut än som företrädare för HS. Ringde deras huvudkontor och sa upp medlemskapet redan nästa dag.

    TV-avgiften ja haha, den betalar man ju inte på ren rutin. Jävla ockrare.

  • Daniel12
    Mandel skrev 2014-09-01 19:48:55 följande:

    Svara aldrig på några frågor som de ställer. Och delta aldrig i tävlingar eller liknande där du ska lämna telefonnummer eller mailadress. Då är det kört.

    Hade ett pucko senast idag på tråden:
    - Hej, jag ringer ifrån Tele2 företag...
    -Nej, tack. Jag är inte intresserad, men tack ändå. Ha en fortsatt trevlig dag. Hej då!
    - Men du vet ju inte vad du inte är intresserad av, hallå????
    Klick...


    Har fått samtal från bl.a. företag/organisationer som säger sig vilja sänka elkostnaderna och har föreslagit attta kontakt med mitt elbolag ang. detta. Jag har Eon, det billigaste bolaget, varför ska jag klaga?

    Ja att lägga på är det enda språk de förstår tyvärr.

  • SecretMe
    Jag: Jag ska inget ha.
    Försäljare: Ja, men du vet ju inte... blablabla

    Jag: Prata på du s mycket du orkar men det kommer inte ändra på någonting.    Vore det inte bättre att lägga tiden på någon som kanske köper något av dig?
    Försäljare: Öhhh... jo.

    Fast oftast svarar jag inte.
Svar på tråden Telefonförsäljares moral..