• Daniel12

    Telefonförsäljares moral..

    Är det verkligen rätt av telefonförsäljare att pracka på folk en massa varor utan att de ens tackat ja till det? Borde det inte strida mot deras företags etik? Jag svarade häromsistens på några frågor på en undersökning där jag trodde jag skulle vinna pengar. Istället fick jag en massa frågor om mina vanor och intressen och fick en massa erbjudanden om allt från piller som ökar sexlust till tidskrifter (Sköna hem, Allt om mat m.m.), Omega 3 tabletter till "kvalitetsstrumpor" + en massa annat skräp.

    Bara inom någon vecka fick jag en massa skumma samtal från olika riktnummer (Stockholm, Göteborg, Örebro m.m.) där jag blev erbjuden både det ena och det andra pga att jag svarat på dessa frågor. Många av dem förutsatte att jag ville ha deras produkt /tjänst trots att jag inte ens accepterat eller tackat ja till det. Fick därför grejer hemskickade som jag var tvungen att avbeställa.

    Är det möjligen någon här på FL som jobbar som telefonförsäljare och känner igen detta? Våffår gör ni då på dette viset?

  • Svar på tråden Telefonförsäljares moral..
  • Aniiee

    Telefonförsäljare/undersökare som man inte har avtalad tid/intervju med lägger man på luren för. Lätt som en plätt. 


    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Daniel12
    Aniiee skrev 2014-09-01 19:25:20 följande:

    Telefonförsäljare/undersökare som man inte har avtalad tid/intervju med lägger man på luren för. Lätt som en plätt. 


    Precis det jag börjat göra också eller inte svara alls. Jävla nasare asså..

  • Gert

    Telefonförsäljare är jobbiga, men dörrförsäljare är nästan värre. Jag har inte svarat i telefonen på flera år när jag ser att det är en telefonförsäljare som ringer. Man lär sig numren efter ett tag. Och dörren öppnar jag inte, det kan ju vara radiotjänst.