• Anonym (GG)

    Varför gjorde ni slut?

    Hur har det varit i de relationer du har haft?

    Varför tog det slut och vem gjorde slut?

  • Svar på tråden Varför gjorde ni slut?
  • Anonym (börje)

    Jag tog en folköl för mycket.

    Det fick jag icke.

  • Anonym (Cilla)

    Mitt äktenskap:  Tog slut av många orsaker, han var våldsam, svartsjuk och han var otrogen.  När jag bad om skilsmässa var han inte särskilt förvånad även om han tyckte att det var "onödigt". Underförstått att jag överreagerade och borde "stå ut". 

    Som sambo:  blev gravid trots preventivmedel och han ville inte ha barnet men jag behöll. Och jag flyttade ut på eget initativ. 

    Särboförhållande:  Blev gravid men gjorde abort och vårt förhållande klarade inte av det beslutet. Vi ville behålla men olika orsaker gjorde att det inte gick. Vi kunde inte trösta varandra i sorgen utan gled isär och gjorde slut på bådas initiativ. 

    för övrigt har jag dejtat och haft kortare förhållanden och det har väl tagit slut av att vi varit för olika, inte passat ihop , inte haft rätt känslor och inte velat samma saker i livet. 

  • Anonym (mimmi)

    Kille 1: Jag gjorde slut efter typ 5 månader, eftersom vi helt enkelt inte hade ett "normalt" förhållande till våran ålder. 18+ och han kunde inte ens kyssa mig... visste att han var blyg, men herregud!
    Vi är vänner än idag (10år senare) han har dock inte kommit över mig.

    Kille 2: Han gjorde slut, ingen aning om varför. Fick ett kort sms och inget mer efter det. Har självklart ingen kontakt med han idag

    Kille 3: Jag gjorde slut, vi började vårat förhållande ganska snabbt, men efter 2 veckor i "vi är i ett förhållande status" så klappa han mig på magen och sa, "nu är du gravid och vi ska gifta oss"
    Vi har inte kontakt idag men när han träffa på min pappa några månader senare så undrade han hur min pappa egentligen hade fostrat mig... han höll på att sätta i halsen.

  • Houdini

    Som i en annan tråd räknar jag bara efter 20 år.

    Första tog dlut gör jag blev förälskad i hans kompis, som han föste ihop mig med hela tiden. Han jobbade jämt och tycktevjag kunde väl ringa den andre om jag ville ha sällskap.

    (Och han sa rent ut att det var ju ofarligt för den killen blev ju bara kompis med tjejer aldrig ihop med dom)

    Han ovan och jag var tillsammans i nästan 15 år och det tog slut gör att vi var inte bra som par. Jag bestämde mig för att jag förtjänade inte att bli behandlad som han behandlade mig. Så jag pratade med hyresvärden och fick en etta i samma område som vi bodde i. Och vi fortsatte att vara vänner ända tills hans nya bestämde att hans gamla vänner inte fick vara vänner längre. Hon var/är svartsjuk. Min man träffar exet ibland på jobbet. Och ibland kan jag känna mig nöjd över att han fick ge upp i stort sett allt för han var inte alltid snäll mot mig. Men allt var inte dåligt i femton år inte, det som var bra övervägde större delen av tiden. Mest för jag inte hade något att jämföra med tror jag.

  • Houdini

    Tillägg

    Den ovan är ju killen som bara var kompis med tjejer.

    Och vi fortsatte att vara kompis med den första killen hela tiden.

    Jag bytte ju vänkrets helt när jag och min man skillde oss.

  • Anonym (xcxc)

    Kille 1: Han gjorde slut. Varför? För att jag gjorde allt fel hela tiden. Nu vet jag ju att det inte alls så utan han är psykiskt sjuk. Nej, vi är inte vänner. Nu har det hela snurrat utom kontroll då han fått reda på att jag har kontakt med ett annat av hans ex och nu ska han polisanmäla oss för stalking och har även yttrat till en annan att han ska lämna in orosanmälan på mina barn. Han skrev 15 meddelanden på 10 minuter till mig, jag har inte sagt ett ord till honom på säkert 15 år men han ska anmäla MIG för stalking. Jo tjena...

    Kille 2: Han gjorde slut efter 10 år. Vi hade inget förhållande längre, var bara kompisar, han hade träffat en annan. Vi är kanske inte vänner men vi har två barn ihop och vi kommer bra överens och kan samarbeta nästan hela tiden.

    Kille 3: Jag gjorde slut. För vi träffades aldrig. Han hade tid för mig var sjätte vecka ungefär. Helt galet att jag stod ut så länge som jag gjorde.

  • Anonym (tjejen)

    Jag gjorde slut.

    Blev psykiskt och fysiskt misshandlad i ca 2 år.

    Fick nog till slut mitt under en misshandel och skrek allt möjligt om vad jag tyckte om honom och hur värdelös han var som pojkvän... Då började den jäveln gråta och sa att han ville förlova sig med mig och ha massa barn och skit.

    Jag bad honom dra åt helvete, han blev tvångsintagen på psyk i 4 månader efter att han försökt begå självmord.

    Jag ångrar att jag inte polisanmälde honom.

    Nej, vi har ingen kontakt längre.

  • Anonym (Skogsfröken*)

    Första riktiga förhållandet, varade 7 år. Han missbrukade det mesta som gick att bli hög och borta på, tabletter, syntetiska droger som kokain och ecstasy, rökte på dagligen. Misshandlade mig psykiskt och fysiskt flera gånger i veckan och levde på mina pengar hela förhållandet. Varför jag inte gick, för att han bröt ner mig psykiskt och fick mig att tro att jag var totalt värdelös och hade jag inte honom skulle ingen vela ha mig. Jag kastade ut honom ur vår lägenhet men mitt kontrakt efter en bilolycka där jag kom till insikt att hellre själv än att bo med honom. Han blev bostadslös men jag kunde inte bry mig mindre efter vad han gjort mot mig alla år, olyckan var det som förändrade mitt liv till nåt mycket bättre, jag kunde ha dött den där dagen, jag insåg att mitt liv var mer värt än så. Klarade mig helt oskadd, bilen tog smällarna. Ingen kontakt med det exet idag. Förhållande 2: Ca 1 år, jag gjorde slut för att han inte hade tid att träffas och ingen bra anledning. Visste inte vad han ville och jag ville inte slösa mitt liv på en veligpetter. Har gemensamma vänner men ingen kontakt han och jag. Inte ovänner heller, träffade honom på en fest hos gemensamma vänner ett par år senare och gick bra att prata och skoja, no hard feeling där inte. Förhållande 3: Tillsammans 1 år, han var mitt allt, men jag gjorde slut för han hade inte tid att träffas och jag visste inte vad han ville med oss. Han hade nyligen startat företag och hade fullt upp men kunde inte uttrycka det på rätt sätt. Gick som vänner och började umgås intensivt ett halvår efter att det tog slut. Blev tillsammans igen efter ett års uppehåll, nu har vi varit ett par i 1 + 4 år och är fortfarande tillsammans, nyligen köpt hus och försökt få barn i 2 år men fått reda på att vi behöver hjälp med assisterad befruktning så nya hinder att besegra tillsammans.

  • Anonym (Moi)

    Förhållande 1: Jag lämnade honom pga för svaga känslor. Ingen kontakt idag.

    Förhållande 2: Jag lämnade honom pga för svaga känslor. Ingen kontakt idag.

    Förhållande 3: Han lämnade mig för att jag var otrogen. Ingen kontakt idag.

    Förhållande 4: Han lämnade mig pga för mkt bråk. Ingen kontakt.

    Förhållande 5: jag lämnade honom pga känslor för en annan. Ingen kontakt.

Svar på tråden Varför gjorde ni slut?