• isabellab

    Braxton Hicks

    Hej!

    Hur många BH räknas som normalt?
    Ibland på kvällarna, som nu, så får jag dem var 5-10:e minut och de håller i sig ca 30 sekunder. De gör inte ont alls men magen blir ju stenhård.

  • Svar på tråden Braxton Hicks
  • Limaliie

    Vilken v är du i? Jag hade mkt under graviditeten från v 16 men tappen påverkades aldrig.

  • isabellab

    Jag är i vecka 29 nu och de kommer bara jag reser mig eller går lite för fort.

  • Limaliie

    Ok jag känner igen det. Har du kollat så du inte har uvi? Odling alltså.

    Annars är det tyvärr bara så att endel har känsliga livmödrar, jag var en av dom. Fick det av allt. Till o med när jag tänkte en jobbig tanke. Flört

  • isabellab

    Ja de testar jätteofta, jag har GBS också så de håller koll.

    Då kanske det är så att jag har samma :)


    Limaliie skrev 2014-09-07 18:40:02 följande:

    Ok jag känner igen det. Har du kollat så du inte har uvi? Odling alltså.

    Annars är det tyvärr bara så att endel har känsliga livmödrar, jag var en av dom. Fick det av allt. Till o med när jag tänkte en jobbig tanke.


  • Victoria8526

    Jag hade också så med båda mina. GBS och sammandragningar från v 13-14 men har gått ett par dagar över tiden med båda. Fick antibiotika med sista mot slutet av graviditeten, men vet inte om det hjälpte direkt.. Blev sjukskriven eftersom det var så jobbigt och eftersom jag har en historia med mycket missfall. De sa att de inte var nån fara men det är ju svårt att inte oroa sig. Gyn vägrade sjukskriva mig men min vanliga läkare tvekade inte. Men ta det lugnt bara så ska du se att det går bra. Är gravid i v 11-12 nu och har redan börjat känna av det litegrann..

  • isabellab

    Vad skönt att det gick bra och att de inte kom tidigt! Annars har man ju hört att GBS kan göra att de föds för tidigt.

    Oj vad tidigt att du redan känner det! Jag är sjukskriven nu så jag ska ta det lugnt och hoppas på att veckorna går fort. Hoppas du kan få hjälp denna gången också!


    Victoria8526 skrev 2014-09-07 19:04:50 följande:

    Jag hade också så med båda mina. GBS och sammandragningar från v 13-14 men har gått ett par dagar över tiden med båda. Fick antibiotika med sista mot slutet av graviditeten, men vet inte om det hjälpte direkt.. Blev sjukskriven eftersom det var så jobbigt och eftersom jag har en historia med mycket missfall. De sa att de inte var nån fara men det är ju svårt att inte oroa sig. Gyn vägrade sjukskriva mig men min vanliga läkare tvekade inte. Men ta det lugnt bara så ska du se att det går bra. Är gravid i v 11-12 nu och har redan börjat känna av det litegrann..


Svar på tråden Braxton Hicks