• ganskagammal

    Jag får väl hoppa in här då.

    Hej, har 2 barn sedan förut och vill nu har 3:an de första två blev jag gravid med på första försöket så jag trodde aldrig jag skulle behöva komma hit.

    Nu är det så att min kropp inte kommer igång efter att jag slutat med cerazette. Haft liiiite känningar men inte fått någon mens. Var på cellprovstagning och berättade detta för BM som skrev remiss till läkare på kvinnokliniken.

    Hon sa att han antagligen kommer göra ett ultraljud för att se så inte slemhinnan i livmodern blivit för tjock eftersom jag varit helt blödningsfri på mina p-piller länge.

    Jag är ju helt ny på sånt här Cool. Är inte alls insatt och känner mig både lite rädd och frustrerad.

    Vad kommer hända hos läkaren om en vecka? (Fick tid väldigt snabbt tycker jag)
    Om han gör ett ultraljud, är det vaginalt då? Gör det ont? (Är lite rädd eftersom jag haft cellförädringar och de har utsatt mig för en hel del smärta)

    Vad tror ni händer sedan? Har läst att det finns p-piller för att få igång mensen, är det svårt att få såna utskrivna? Eller Pergotime har jag ju hört er prata om här inne?

    Ja ursäkta svamligt inlägg, behöver lugna mig lite tror jag. Skäms

Svar på tråden Jag får väl hoppa in här då.