• känsligo1

    Som inte träffar sitt barn längre

    Sitter o tar mig ett glas vin o gråter o börjar undra vad jag ska göra! Träffar inte mina barn längre! Det har mitt ex sett till! Är orolig över dem! Hoppas bara att barnen är hos han eftersom jag inte hört något sen de lämnade mitt hem för ett tag sen! Men annars får man ju hoppas att skolan skulle hört av sig! Hur sjuk i huvudet får ett ex bli när han trycker i dem massa skit så att de inte vill ha kontakt med mig! Känner att jag inte orkar mer med allt det här! Känner mig så ensam o ledsen för att jag har förlorat mina barn! Inte förlorat men de är ju inte förtjust i mig längre o inte vill träffa mig! Dricker vin på vardagkvällar o festar på helger, tröst äter o rör mig knappt längre! Det här är ju rakamotsatsen till hur jag är! Skiter snart i jobbet för jag orkar snart inte längre! Har knappt träffat dem på 4 månader!

  • Svar på tråden Som inte träffar sitt barn längre
  • Anonym

    Nej jag har inte gjort det men har det i åtanke men har fått reda på om man är 12 år så spelar det ingen roll om man har skriftligt avtal så kan barnet bestämma var den vill bo! Så frågan är ju om det är värt att ta lån för en advokat om mitt ex o barnen kan göra som dem vill! Det är den informationen som jag fått från familjerätten! Vilket låter helt sjukt för då kan man ju lika bra bli myndig som 12 åring!

  • BioBonus
    Anonym skrev 2014-09-01 22:52:38 följande:

    Nej jag har inte gjort det men har det i åtanke men har fått reda på om man är 12 år så spelar det ingen roll om man har skriftligt avtal så kan barnet bestämma var den vill bo! Så frågan är ju om det är värt att ta lån för en advokat om mitt ex o barnen kan göra som dem vill! Det är den informationen som jag fått från familjerätten! Vilket låter helt sjukt för då kan man ju lika bra bli myndig som 12 åring!


    Ta kontakt med en advokat så att du får korrekta svar på dina frågor. Nej, en tolvåring får inte bestämma själv var de ska bo, men man lyssnar på barnen (i alla åldrar beroende på mognad). Det finns rättshjälp att få.

    Om inte annat så kontakta Familjerätten och be om ett samtal med dem. Be dem kalla honom också. Han kan vägra att komma, men det är i allafall något mer konstruktivt sätt att försöka lösa din situation på ett bättre sätt än att sitta hemma och dricka vin och tycka synd om sig själv. Du får kämpa lite - det finns hjälp att få.

    Lycka till.
  • Dixie
    känsligo1 skrev 2014-09-01 20:52:49 följande:
    Är orolig över dem! Hoppas bara att barnen är hos han eftersom jag inte hört något sen de lämnade mitt hem för ett tag sen! Men annars får man ju hoppas att skolan skulle hört av sig!
    varför kontaktar du inte dina barn om du är orolig över dem?! 
  • Anonym (mp)

    Kämpa för dina barn, sök kontakt med dem! Mina bonusbarn vill inte ha med sin mamma att göra beroende på hur hon och hennes nye man har betett sig mot dem men hon anstränger sig inte det minsta för att försöka få en relation med dem igen utan skyller bara på barnen och min man (eller vad hon nu gör...). Och det visar ju bara barnen att hon inte bryr sig om dem...  Så om du är intresserad av att hålla kontakt med dina barn prata med dem, visa att du är en bra mamma och att den skit pappan sprider är påhitt...

  • mammalovis

    Om barnen har egen mobiltelefon kan du ju kontakta dem på den, i annat fall får du väl besöka barnen i skolan och få kontakt med dem där.

    Sedan får du ta tag i ditt liv, alkoholen löser inget konstruktivt för att du ska kunna få träffa dina barn. Det beteendet påtalar snarare att du är olämplig som förälder. Vill du vara en olämplig förälder som dränker sina sorger????

    Jag fattar att det är skittufft, men sök samtalshjälp istället.

  • Anonym (Besviken)

    Jag har tagit hand om mina barn ensam utan att han knappt ansträngt sig under alla år! Tagit hand om allt o sen dyker han upp o vill vara en perfekt pappa! Jag har aldrig suttit o druckit så innan! Har inte gjort något fel men han är tydligen bitter o vill ge igen! Rättshjälp får man anlita en advokat gratis eller hur går det till? Jag kontaktar dem men de är inte så jätte intresserade! Han har mer pengar att erbjuda dem o i den här åldern väger det över!

  • mammalovis

    Hur gamla är barnen?

    Förhoppningsvis har du och barnen lagt grunden till en trygg relation under de första 5-15 åren eller hur gamla barnen nu är, så de vet att du alltid finns där som en trygg hamn.

    Sedan kan ju barnen vara intresserade av sin pappa om han nu plötslig dykt upp som gubben i lådan oh glada i att få lära känna honom och känna sig uppskattade med saker, tid och pengar. Antagligen blir livet mer kravlöst och det är ju smidigt för barnen, även om han gör dem en björntjänst i längden.

    Så utöver att träffas via familjerätten frivilligt är ju den rättsliga vägen den enda möjligheten om du inte vill ta det lugnt och bara se till att du har en regelbunden kontakt med barnen telefonledes eller efter deras önskemål.

  • Tow2Mater

    Kan du möta upp dem efter skolan, kanske föresla en fika, och säg att du vill träffa dem ibland. Du måste ju kunna fråga dem varfor de inte vill träffa dig, om det verkligen är så.

  • januari31

    Det bästa du kan göra i det här läget är som du säker redan vet att ta hand om dig själv så mycket som möjligt ! Barnen kommer inte vilja vara hos dig om de ser vilket destruktivt leverne du har . Börja med dig själv och ordna upp ditt - sen tar du tag i det med barnen

    Lycka till

Svar på tråden Som inte träffar sitt barn längre