• Anonym (trött­)
    Äldre 1 Sep 20:53
    2811 visningar
    10 svar
    10
    2811

    Jag är trött på min sambos höga snarkningar!

    Jag måste få skriva av mig:

    Jag har börjat tröttnat rejält på min sambos höga snarkningar.

    Som nu ikväll när min sambo kom hem från jobbet gick han och la sig nästan direkt att sova och snarkar så det hörs över hela lägenheten.

    Han lovade att nu ikväll ta reda på sina saker som ligger i sovrummet men jag förmodar att det inte blir av ikväll.

    Ska jag behöva ha det så här varje dag?

  • Svar på tråden Jag är trött på min sambos höga snarkningar!
  • Äldre 1 Sep 20:55
    #1

    Skicka honom till läkare. Man blir trött av att snarka och det kan vara farligt också ifall han har andningsuppehåll.

  • Anonym (Liz)
    Äldre 1 Sep 20:57
    #2

    Min sambo snarkade också jättehögt tidigare. Vid läkarundersökning visade det sig att han även hade sömnapne. Han fick en snarkapparat och sedan dess hörs inte ett pip från honom när han sover. Har din sambo varit hos läkare och uteslutit sömnapne?

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 1 Sep 23:42
    #3
    Anonym (Liz) skrev 2014-09-01 20:57:17 följande:

    Min sambo snarkade också jättehögt tidigare. Vid läkarundersökning visade det sig att han även hade sömnapne. Han fick en snarkapparat och sedan dess hörs inte ett pip från honom när han sover. Har din sambo varit hos läkare och uteslutit sömnapne?


    Inte vad jag vet på senare år i varje fall.

    Jag blir ganska så trött på att så fort han kommer hem från jobbet går och lägger sig direkt fast att det finns saker att göra här hemma.

    Han lovade ikväll att ta rätt på sina saker i sovrummet men det blev såklart inte av.


  • Äldre 1 Sep 23:59
    #4

    Om man snarkar väldigt högt och mycket brukar man inte sova jättebra och man kan även lida av sömnapne' och då sover man ännu sämre.

    Och då är man skittrött dygnet runt spelar ingen roll hur mycket man sover man blir aldrig pigg.

    Har tre i familjen som har fått ett nytt liv tack vare en snarkofag. Är en capp ( heter det så? Som för tidigt födda ofta har för andningen) som tvingar in luft i näsan och luftrören.

    Om kvinnor ( för det är oftast kvinnor som klagar) kunde sluta ta det som en personlig förelämpning att karl snarkar och är trött jämnt. Att det är något slags trots mot henne.

    Och inse att det kanske ligger mer bakom, som antagligen mannen inte heller vet något om.

    Och föreslå att maken söker hjälp för det kanske?

    Jag är själv kvinna och är den som utsätter min partner för ojudet. Var glad att han inte är som mig. Jag snarkar på både in och utandningarna och hur jag än ligger, på rygg på sidan och på mage sen vissa nätter bara för att störa lite extra så gnisslar jag tänder också . Just det jag snarkar med stängd mun. Så jag gnisslar och snarkar samtidigt.

    Nä jag har inte apne' men är sjuklig och äter en hel del medicinrr.

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 2 Sep 00:05
    #5
    Houdini skrev 2014-09-01 23:59:26 följande:

    Om man snarkar väldigt högt och mycket brukar man inte sova jättebra och man kan även lida av sömnapne' och då sover man ännu sämre.

    Och då är man skittrött dygnet runt spelar ingen roll hur mycket man sover man blir aldrig pigg.

    Har tre i familjen som har fått ett nytt liv tack vare en snarkofag. Är en capp ( heter det så? Som för tidigt födda ofta har för andningen) som tvingar in luft i näsan och luftrören.

    Om kvinnor ( för det är oftast kvinnor som klagar) kunde sluta ta det som en personlig förelämpning att karl snarkar och är trött jämnt. Att det är något slags trots mot henne.

    Och inse att det kanske ligger mer bakom, som antagligen mannen inte heller vet något om.

    Och föreslå att maken söker hjälp för det kanske?

    Jag är själv kvinna och är den som utsätter min partner för ojudet. Var glad att han inte är som mig. Jag snarkar på både in och utandningarna och hur jag än ligger, på rygg på sidan och på mage sen vissa nätter bara för att störa lite extra så gnisslar jag tänder också . Just det jag snarkar med stängd mun. Så jag gnisslar och snarkar samtidigt.

    Nä jag har inte apne' men är sjuklig och äter en hel del medicinrr.


    Jag ska föreslå honom att söka hjälp för sina snarkningar.

    Han har som jag har förstått det haft problem hela sitt liv med sina höga snarkningar.
  • Anonym
    Äldre 2 Sep 00:37
    #6
    Anonym (trött) skrev 2014-09-02 00:05:04 följande:

    Jag ska föreslå honom att söka hjälp för sina snarkningar.

    Han har som jag har förstått det haft problem hela sitt liv med sina höga snarkningar.


    Gör det och vägrar han söka hjälp får du antingen kasta ut karl eller åtminstånde se till att det blir outhärdligt för honom.

    Tex när han sover och du är vaken, peta på honom så han märker det och påpeka att han snarkar. Spela in honom när han snarkar så han verkligen förstår hur han låter.

    Det finns hjälpmedel på apoteket. Dra med honom dit.
  • Äldre 2 Sep 00:50
    #7

    Åå jag känner igen det. Nästan så det var jag som hade skrivit det, även att lova saker men sover istället.

    Min har däremot sökt hjälp men det är minst 12 mnd kö. Om han vill så kan han söka sig till ett annat för att komma in tidigare då vi faktiskt har vårdgarantin. Men det har han inte gjort heller. Det var dessutom för långt att åka (6 mil en väg) o han var tvungen att åka två dagar på raken.

    Så ja nu känner jag mig irriterad på honom för han vacker både mig o grabben som sover med oss.

  • Äldre 2 Sep 03:21
    #8

    Har ni provat något av det som finns på apoteket?

    Skadar ju inte att testa.

  • Äldre 2 Sep 19:00
    #9

    Flytta till större så du får ett rum till att sova i.

  • Anonym (pensi­onärsv­arning­)
    Äldre 2 Sep 20:35
    #10
    Tow2Mater skrev 2014-09-02 19:00:11 följande:

    Flytta till större så du får ett rum till att sova i.


    Tänkte just föreslå detsamma.
    Hustrun och jag tog var sitt rum för några år sedan när barnen började flytta ut - en av de bättre sakerna vi gjort på länge. Ingen som blir störd av snarkningar, kan gå och lägga sig när man vill, ligga och läsa utan att störa parten.....

    -Och känner man sig ensam kan man alltid smita över och hälsa på en stund. Flört
Svar på tråden Jag är trött på min sambos höga snarkningar!