• Äldre 1 Sep 21:13
    1549 visningar
    12 svar
    12
    1549

    Ska vi el ska vi vänta?!

    Hej på er alla! Behöver verkligen lite råd i tillvaron. Jag är 34 år gammal och lever sedan 1år med en betydligt yngre kille (11 år ). Jag har 2 små barn sedan tidigare och det fungerar superbra med min sambo. Han älskar mig o barnen över allt annat o barnen är helt frälsta i honom. Många kanske tänker att han inte är redo för familjelivet osv pga sin ålder, men tro mig, han vill inget hellre än att ägna sig åt familjen. Han är med oss jämt och är otroligt sällan ut på festligheter och annat. Så mogen är han helt klart. Den senaste tiden har vi börjat prata allt mer om att skaffa ett barn till,det är min sambos högsta önskan och även jag skulle tycka det vore roligt o mysigt. Kruxet är ju att sambon inte har ngt fast jobb och ingen utbildning efter gymnasiet... Han jobbar nu som timvikarie i kommunen o han får absolut jobba mkt, han är så omtyckt av allt och alla. Jag har fast jobb på heltid o tjänar kring 26800 kr i månaden. Vi har båda en liten buffert sparad på ca 130000 totalt kanske men de pengarna tänker man kanske kontantinsats för el så ngn ggn... Så till frågan.. Vågar man skaffa barn i dagsläget el ska man vänta tills sambon får fast jobb? Är så orolig o nojjig över detta med ekonomin så vet inte alls... Men vill ju verkligen uppleva detta med honom o jag blir ju inte yngre heller... :/

  • Svar på tråden Ska vi el ska vi vänta?!
  • Äldre 1 Sep 22:11
    #1

    Ingen som har en tanke?:/

  • Äldre 1 Sep 22:15
    #2

    Jag tänkte inte på ekonomi-frågan, utan mest på att ni har en väldigt ny relation fortfarande..

  • Anonym
    Äldre 1 Sep 22:21
    #3

    Ja absolut! Vi har bara varit tillsammans i 1 år men varit bekanta/vänner i 2 år iaf

  • Äldre 2 Sep 19:56
    #4

    Ingen mer åsikt?:/

  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 2 Sep 19:57
    #5

    Tycker ni ska el, det är typ ett krav i dagens samhälle.

  • Anonym
    Äldre 2 Sep 20:36
    #6

    Hur menar du?:0


    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-02 19:57:33 följande:

    Tycker ni ska el, det är typ ett krav i dagens samhälle.


  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 2 Sep 20:36
    #7
    Anonym skrev 2014-09-02 20:36:04 följande:

    Hur menar du?:0


    Hur många i Sverige har inte el?
  • Anonym
    Äldre 2 Sep 21:07
    #8

    Ok.... Med el menade jag eller.... Om vi ska skaffa barn strax eller vänta till framtiden


    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-02 20:36:42 följande:

    Hur många i Sverige har inte el?


  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 2 Sep 21:08
    #9
    Anonym skrev 2014-09-02 21:07:34 följande:

    Ok.... Med el menade jag eller.... Om vi ska skaffa barn strax eller vänta till framtiden


    Nu är det ju framtiden i förhållande till när du skapat tråden, så det första alternativet är redan kört.
  • Anonym
    Äldre 2 Sep 21:19
    #10

    ......

  • Äldre 7 Sep 21:56
    #11

    Usch vilken tråkig attityd en del har!!

    Förstår att ni är oroliga över pengar :( det ni behöver göra är att räkna över om ni kan leva på bara din lön... Har han tänkt och utbilda sig ? Tyvärr är det ju i väldigt svårt att få fast jobb utan någon utbildning...

    Men känns de rätt och framtiden ser ljus ut tycker jag det bara är att köra på :) lycka till!!

  • Äldre 8 Sep 20:06
    #12

    [quote=73949769][quote-nick]mmeli skrev 2014-09-07 21:56:31 följande:[/quote-nick]

    Usch vilken tråkig attityd en del har!

    Ja verkligen!

    Förstår att ni är oroliga över pengar :( det ni behöver göra är att räkna över om ni kan leva på bara din lön... Har han tänkt och utbilda sig ? Tyvärr är det ju i väldigt svårt att få fast jobb utan någon utbildning...

    Ja planerna finns även om han tycker skolan e jobbig.... Men vi har ju klarat oss på min lön tidigare.. E ju själva föräldraledigheten jag är orolig över... Men i värsta fall får väl han va hemma o jag börja jobba efter ett halvår el ngt...

    Men känns de rätt och framtiden ser ljus ut tycker jag det bara är att köra på :) lycka till!!

    Tack snälla!!

Svar på tråden Ska vi el ska vi vänta?!