• Anonym (Såååå ledsen mamma)

    Snälla, lugna mig! Barn som inte vill flaskas...

    Lång historia kort. Jag har en bebis på ett knappt halvår som jag tvingas lämna nu i knappt 3,5 dygn. Han är hos sin pappa och syster, vi bor ihop så han är van vid pappan också även om jag är hemma med barnen. Jag har pumpat ur bröstmjölk till honom nu i flera månader för att han ska ha att äta när jag är borta, men enligt min man så har han nu vägrat äta mer än någon liten skvätt, en makaron och lite vatten... Mitt mammahjärta rinner över :(((

    Snälla lugna mig; han svälter väl inte ihjäl sig? Jag är hundra mil bort och kan inte sova för jag är rädd att han ska dö eller något för att han äter så lite.

    Jag ville inte alls lämna honom men är tvungen om jag vill gå en utbildning som är mkt viktig för vårt framtida liv :( snälla; trösta mig!

  • Svar på tråden Snälla, lugna mig! Barn som inte vill flaskas...
  • Anonym (-)

    Äh, han klarar sig. De kanske kan testa att ge mjölk ur kopp istället för i flaska. Han vet väl inte hur man suger ur flaskan. Det finns speciella amningskoppar på apoteket, men de kan ju prova med annat i hemmet också.

  • Anonym (Såååå ledsen mamma)
    Harvester skrev 2014-09-01 22:17:08 följande:

    Men om du pumpat förut måste han väl tagit flaskan då?


    Han tog flaskanär han var nån månad, sen har han inte velat. Tänkte att det löser väl sig när det måste göra det, och att han lär ätanär han blir hungrig... Men nu börjar jag känna mig osäker :/
  • Amanda84

    Han dör ju inte för att han inte får i sig mat på några dagar. Min bebis vägrar dricka modersmjölk ur flaska vilket gjorde att vi fick gå över till ersättning helt och hållet. Nu är ju din bebis äldre.

    Huvudsaken är att han får i sig något. En del barn äter nästan ingenting alls i perioder. Det kan exempelvis vara att de inte äter någonting på hela dagar i förskolan men äter hemma. Det är givetvis inte bra, men om dessa barn klarar sig i ett månad efter månad med att ha det så, så klarar nog ditt barn att äta lite grann under 3,5 dygn. Han äter ju!

    Hur är han annars nu när du inte är hemma? Skriker han eller är han lugn fast han vägrar äta?

  • Anonym (Såååå ledsen mamma)
    Anonym (-) skrev 2014-09-01 22:17:17 följande:

    Äh, han klarar sig. De kanske kan testa att ge mjölk ur kopp istället för i flaska. Han vet väl inte hur man suger ur flaskan. Det finns speciella amningskoppar på apoteket, men de kan ju prova med annat i hemmet också.


    Gubben har provat att skeda och ge i kopp, minns ej om han provat pipmugg... Det är en rätt stabil gosse, över 8kg till 66cm, så jag tycker ju att han borde fixa att äta mindre ett par dagar... Men OM'et gör ont i mig :(
  • Harvester

    Hur länge har du varit borta? Hur reagerar han, skriker för att han är hungrig men inte tar flaskan eller verkar han lugn? Tror också kopp kan vara ide att prova, går bra med vad som helst.

  • vampyria2

    Säg åt pappan att köpa semper gröt till bebisen i morgon istället om det inte funkar, två av mina ungar vägrade flaska men åt den gröten istället, den innehåller samma saker som välling så det är helt okej att byta till istället.

  • Anonym
    Amanda84 skrev 2014-09-01 22:22:02 följande:

    Han dör ju inte för att han inte får i sig mat på några dagar. Min bebis vägrar dricka modersmjölk ur flaska vilket gjorde att vi fick gå över till ersättning helt och hållet. Nu är ju din bebis äldre.

    Huvudsaken är att han får i sig något. En del barn äter nästan ingenting alls i perioder. Det kan exempelvis vara att de inte äter någonting på hela dagar i förskolan men äter hemma. Det är givetvis inte bra, men om dessa barn klarar sig i ett månad efter månad med att ha det så, så klarar nog ditt barn att äta lite grann under 3,5 dygn. Han äter ju!

    Hur är han annars nu när du inte är hemma? Skriker han eller är han lugn fast han vägrar äta?


    Ähm, kanske inte dör men tom en vuxen klarar knappt att inte äta (eller dricka!) på tre dygn. Tror nog att det ger sig, dock, men så kan du ju inte säga..
  • Anonym (Såååå ledsen mamma)
    Amanda84 skrev 2014-09-01 22:22:02 följande:

    Hur är han annars nu när du inte är hemma? Skriker han eller är han lugn fast han vägrar äta?


    Han är ledsen :( har bett maken försöka ge honom flaska medan han sover (han hade äntligen somnat nu), då kanske han inte märker att det är flaskan... Gaaah vad det gnager på mig!
  • Anonym (Såååå ledsen mamma)
    Harvester skrev 2014-09-01 22:23:35 följande:

    Hur länge har du varit borta? Hur reagerar han, skriker för att han är hungrig men inte tar flaskan eller verkar han lugn? Tror också kopp kan vara ide att prova, går bra med vad som helst.


    Ett halvt dygn, inte ens det... Förhoppningsvis så ger han upp och tar maten när den bjuds, annars vet jag inte vad jag gör. Han sover tydligen nu iaf, alltid något.
Svar på tråden Snälla, lugna mig! Barn som inte vill flaskas...