• Anonym (vill inte mer)

    Hur ska jag göra för att kunna gå vidare?

    Jag har precis nyligen sagt upp bekantskapen med min familj för alltid bland annat pågrund av att jag har upplevt att de gång på gång har motarbetat allt jag har sagt.Nu är min fråga hur jag ska klara smärtan av vetskapen att jag och min familj aldrig kommer att träffas mer det vill säga hur jag ska gå vidare i livet med min sambo?

  • Svar på tråden Hur ska jag göra för att kunna gå vidare?
  • Anonym (Kanske en tanke.)

    Är du lycklig med din sambo?
    Tar för givet att du haft det mycket svårt innan du var tvungen att säga upp bekantskap med familj.
    Finns bara två frågor fån mig, den första läste du först. Är svaret ja, du är lycklig då har du inget val och då förstår inte din familj av en eller annan anledning varför du valt din älskade.
    Det andra är om din familj är orolig för dig och din partner inte är snäll, då måste du förstå att de älskar dig och vill skydda dig. Jag vet inte..
    Allt sådant här har ett djup som ingen utomstående kan förstå men önskar dig lycka till hur som helst. Solig

  • Anonym (vill inte mer)
    Anonym (Kanske en tanke.) skrev 2014-09-02 03:34:33 följande:

    Är du lycklig med din sambo?

    Tar för givet att du haft det mycket svårt innan du var tvungen att säga upp bekantskap med familj.

    Finns bara två frågor fån mig, den första läste du först. Är svaret ja, du är lycklig då har du inget val och då förstår inte din familj av en eller annan anledning varför du valt din älskade.

    Det andra är om din familj är orolig för dig och din partner inte är snäll, då måste du förstå att de älskar dig och vill skydda dig. Jag vet inte..

    Allt sådant här har ett djup som ingen utomstående kan förstå men önskar dig lycka till hur som helst. 


    Jag är lycklig med min sambo!Att jag har valt att bryta för alltid med min familj beror på att de ofta har behandlat mig som ett barn,har ifrågasätt mina åsikter osv Jag vill glömma de helt och bara gå vidare i livet med min sambo.
  • Anonym (Kanske en tanke.)

    Då kan jag bara skriva att det måste göra ont so f..n.
    Men du är en egen person och måste bli lycklig för dig själv vännen. Då har du gjort helt rätt, du har ditt liv att leva och göra det fullt ut bara. Så är det. Kram

  • Anonym (vill inte mer)

    Jag har nu tagit bort alla i min familj på Facebook och jag har även raderat deras telefonnummer från min mobil.

  • Anonym (ord)
    Anonym (vill inte mer) skrev 2014-09-02 03:41:55 följande:
    Jag är lycklig med min sambo!Att jag har valt att bryta för alltid med min familj beror på att de ofta har behandlat mig som ett barn,har ifrågasätt mina åsikter osv Jag vill glömma de helt och bara gå vidare i livet med min sambo.
    Kan det finnas en anledning till att du behandlats som ett barn eller att dina åsikter ifrågasatts? Du kanske är omogen? Jag hoppas det finns värre saker bakom som gör att du säger upp kontakten, annars kommer de bara att uppfatta det som en barnslig nyck. Därmed har du bara gjort det hela värre för dig själv.
  • Anonym (vill inte mer)
    Anonym (ord) skrev 2014-09-02 16:37:00 följande:
    Kan det finnas en anledning till att du behandlats som ett barn eller att dina åsikter ifrågasatts? Du kanske är omogen? Jag hoppas det finns värre saker bakom som gör att du säger upp kontakten, annars kommer de bara att uppfatta det som en barnslig nyck. Därmed har du bara gjort det hela värre för dig själv.
    Det finns starka skäl varför jag har brutit för gott med min familj det vill säga inget som jag bara har fått för mig på grund av omogenhet eller så.


  • Anonym (signe)

    Hemska tanke.,...måste ju nog vara något fruktansvärt dom gjort dig....antar jag. För själv kan jag inte komma på vad som skulle få mig till att säga upp kontakten helt med min familj. Våld? Hot? missbruk?vaaad??? att dom håller dig barnsligare än du känner dig k a n  ju ha nån bakgrund som du kanske just nu inte kan ta till dig för du känner annorlunda. Är du en ung tjej på 18-19år kanske det löns att fundera både 1 o 3 ggr ännu om det kan ligga någon grund bakom deras handlande....kika i spegeln - kanske där finns nåt litet svar som du vägrar se o tro på....????

  • Anonym (vill inte mer)
    Anonym (signe) skrev 2014-09-02 16:47:17 följande:

    Hemska tanke.,...måste ju nog vara något fruktansvärt dom gjort dig....antar jag. För själv kan jag inte komma på vad som skulle få mig till att säga upp kontakten helt med min familj. Våld? Hot? missbruk?vaaad??? att dom håller dig barnsligare än du känner dig k a n  ju ha nån bakgrund som du kanske just nu inte kan ta till dig för du känner annorlunda. Är du en ung tjej på 18-19år kanske det löns att fundera både 1 o 3 ggr ännu om det kan ligga någon grund bakom deras handlande....kika i spegeln - kanske där finns nåt litet svar som du vägrar se o tro på....????


    Jag är ingen ung tjej på 18-19 år utan jag är över 30 år och bor sen en tid tillbaka med min sambo.

    Kan du inte istället svara på frågan hur jag får bort min familj känslomässigt och praktiskt ur mitt liv för att kunna gå vidare i livet med min sambo?
  • Anonym (signe)
    Anonym (vill inte mer) skrev 2014-09-02 16:50:38 följande:
    Jag är ingen ung tjej på 18-19 år utan jag är över 30 år och bor sen en tid tillbaka med min sambo.

    Kan du inte istället svara på frågan hur jag får bort min familj känslomässigt och praktiskt ur mitt liv för att kunna gå vidare i livet med min sambo?
    Det tror jag inte det finns något svar på. Faktiskt. Känns lika omöjligt som att ex sluta älska sina barn över allt annat. Måste säkert vara / bli en väldigt kall människa, e ju inte så att man kan knäppa på o av en knapp liksom.
Svar på tråden Hur ska jag göra för att kunna gå vidare?