• Anonym (..)

    Älskar fel man

    Det är så att jag är gift sedan 10 år med en underbar man som skulle hugga av sin högra arm för min skull. Han är dock mycket äldre än mig och vi krockar. Jag thcker han är super tråkig som tycker att det bästa som finns är att vara hemma och helt aldrig behöva kliva ut genom dörren. Jag däremot är fortfarande ganska ung och har inte fått uppleva de där sakerna som han redan gått igenom så jag har väldigt svårt att tycka att det bästa som finns är att låsa dörren o sitta i soffan o titta på aktuellt var eviga dag. Att han älskat flaskan lika mycket som mig har inte gjort saken bättre heller. Iaf så så träffade jag en annan man flr några år sedan vi var då båda i förhållanden så kontakten var ganska sporadisk typ bara om vi råkade stöta på varandra ute någon gång om år. Han är dock singel nu och vår kontakt är bycket tätare. Jag tycker om honom så galet mycket tyvärr tror jag inte det är besvarat då jag fick ett svar att han inte var redo att ge sig in i något nytt. Jag vill dock inget hellre än att skilja mig från min man då känslorna inte finns där och inte gjort på flera år men jag är så rädd, rädd för att han kommer bli helt knäckt rädd för att lämna min trygga punkt rädd för att vara ensam rädd för att ångra mig rädd för hur framtiden skulle bli.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-02 13:56
    Ni som gått igenom detta vad är era erfarenheter? Jag är så galet rädd och det känns som jag tappar bort mig själv

  • Svar på tråden Älskar fel man
  • Anonym (Fredrik)

    Hur tänker du nu? Du vill inget hellre än att skilja dig, men stannar ändå för att du är rädd? Hade du varit lika rädd om den andre hade tackat ja till dig? Någonsin kommit på tanken att han inte hade lust att hamna i något triangeldrama?
    Nu har du ingen nytta av någon som skulle hugga av sin högra arm för dig när du allmänt mår dåligt i ert relation. Personligen tycker jag inte att någon åldersskillnad måste alltid ge upphov till irritation. Som jag ser det, har ni helt enkelt vuxit isär. Har du pratat med honom om att du inte mår bra, att du önskar dig gemensamma aktiviteter, ett liv utöver "Aktuell"? Att bägge ni gillar flaskan lika mycket är nog ytterligare en bekräftelse att båda ni har behov att bedöva sig.
    Svårt att rekommendera någon slags terapi för någon som i grunden redan gett upp relationen och bara stannar för trygghetens skull. Den tryggheten kommer inte göra dig lycklig på långa väger. 
    Prata med din man. Visa honom tråden eller lämna honom med respekt. Kanske den andre kommer tacka ja till dig om han känner att du verkligen menar allvar. Men inte heller dör man av att stanna ensam ett tag för att hitta sig själv. 

  • Anonym (Fredrik)

    Det är vanligt med svackor i ett långvariga förhållande, men aldrig skulle jag vilja leva med någon som stannar hos mig enbart för att denne är alldeles för RÄDD för att lämna mig. 

  • Anonym (..)

    Vad har du fått ifrån att vi gillar flaskan båda 2? Jag dricker några ggr om år när det är någon speciell tillställning. Han däremot har/haft grava alkoholproblem där han smygdruckit och jag hittat flaskor här o var på väldigt udda ställen. Vi har pratat och vi har diskuterat men som svar får jag att han är nöjd med vårt liv, det är ji dock inte jag. Flr några år sedan bestämde jag mig för att lämna honom men när jag släppte den bomben blev han så knäckt att jag klarade inte av att gå, att se honom så förstörd. Jo jag tror att en stor åldersskillnad ofta kan komma ikapp då man ofta är på olika ställen i livet. Det skiljer alltså inte typ 5-6 år på oss utan närmare 20 år. Jag vill inte kasta mig in i ett nytt förhållande utan behöver en tid för att hitta mig själv och lära mig stå på egna ben och det skrämmer mig att inye ha någon annan än mig själv att falla tillbaka på. Jag har aldrig bott själv någonsin och vet därför heller inte hur det är och hur jag kommer att ev känna och tycka det är. Jag älskar ju min man oxå så klart han är ju den människa som stått mig närmast i hela mitt vuxna liv men vi vill så olika i livet och vi har haft våra motgångar oxå som är en bidragande faktor. Ja jag vet inte det är många tankar och känslor som far runt i mitt huvud just nu

  • Anonym (Fredrik)

    Skojar du lite nu eller vill du testa ut om någon verkligen läser din ts? Hallå, det har varit du som berättat att han älskar flaskan lika mycket som dig?
    När du själv inte ens vet vad du skriver här är det svårt att ge dig några goa råd. Sov lite och sluta dricka till att börja med. Ha det! Hoppas allt kommer ordna sig för dig.

  • Anonym (Messerschmidt)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-09-03 13:17:32 följande:

    Skojar du lite nu eller vill du testa ut om någon verkligen läser din ts? Hallå, det har varit du som berättat att han älskar flaskan lika mycket som dig?
    När du själv inte ens vet vad du skriver här är det svårt att ge dig några goa råd. Sov lite och sluta dricka till att börja med. Ha det! Hoppas allt kommer ordna sig för dig.


    Men Fredrik nu har du nog läst snett! "älskar flaska lika mycket som mig" kan ju också läsas som "älskar flaskan lika mycket som han älskar mig"... Eller hur? Lugna ner dig!
  • Anonym (..)

    va inte så jag menar utan att hans kärlek till flaskan är lika hög som hans kärlek till mig förstår du nu?

  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Messerschmidt) skrev 2014-09-03 13:25:41 följande:
    Men Fredrik nu har du nog läst snett! "älskar flaska lika mycket som mig" kan ju också läsas som "älskar flaskan lika mycket som han älskar mig"... Eller hur? Lugna ner dig!
    Aha, nu vet jag det. Vad annars har du att bidra med här eller loggade du bara in här för att be mig att lugna ner mig? 
  • Anonym (Messerschmidt)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-09-03 13:39:55 följande:
    Aha, nu vet jag det. Vad annars har du att bidra med här eller loggade du bara in här för att be mig att lugna ner mig? 
    Loggade in enbart för att korrigera dig förstås! Jag avskyr när trådstartare blir påhoppade med osaklig kritik!

    Förutom den aspekten tycker jag dina råd var riktigt bra...
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Messerschmidt) skrev 2014-09-03 13:48:35 följande:
    Loggade in enbart för att korrigera dig förstås! Jag avskyr när trådstartare blir påhoppade med osaklig kritik!

    Förutom den aspekten tycker jag dina råd var riktigt bra...
    Så glad jag blir då. Tänker du nu svara på ts tråd här eller finns du enbart för att kritisera andra? Om jag skulle vara en elak människa skulle jag påstå att någon har 2 nick här, men jag är inte en elak människa och håller mina tankar för mig själv. 
  • Anonym (Jerry)

    FL får Jerry Springer att se ut som en scoutläger

  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Jerry) skrev 2014-09-03 15:28:31 följande:

    FL får Jerry Springer att se ut som en scoutläger


    Tack. Trodde nästan att bara jag känner så.
  • Anonym (20 år)

    TS

    Jag vill bara tacka dig för detta inlägg då det får mig att inse att jag bör göra slut med min väldigt mycket äldre pojkvän, medans jag kan. 

Svar på tråden Älskar fel man