• Anonym (Fråga­nde)
    Äldre 2 Sep 14:27
    332 visningar
    1 svar
    1
    332

    Kan det vara ett missfall?

    Hej Alexandra!

    Jag och min man har precis börjat med att försöka få barn, vi har testat en månad här och då gick jag dels efter en app som jag lägger in min cykel i, men dels på symptom jag känt av för ägglossning (ursäkta uttrycket med sega flytningar). Vi hade sex ett par gånger veckan då jag trodde jag hade ägglossning, de sista två dagarna gick jag på flytningarna och då hade vi sex dom dagarna jag hade dom, totalt sett blev det 4 gånger den vecka.

    Efter detta kan jag inte direkt säga att jag kände efter om jag hade några symptom, det som slog mig efter ett tag var dels att jag börjat gå upp och kissa flera gånger per natt, vilket jag inte gör annars, mina bröst vart väldigt ömma och stora (överdrivet mot vad dom kan bli annars) samt att jag känt mig extremt trött, en del huvudvärk och nästan febrig.

    Nu kom dock min mens, men det är några saker som är annorlunda. Den kom ett par dagar för tidigt, dag 26 istället för runt 30 där jag brukar ligga. Det som var annorlunda med den är att den var mycket vattningars, eller mer rent blod, i vanliga fall brukar det vara en del slem, nu var det ytterst små klumpar och jag har blödigt längre än vanligt (inne på dag 4 nu och det brukar avta rejält efter 2 dagar), inte mer dock.

    Min fråga är om detta kan ha varit ett missfall, hur vanligt är det?

    Jag har under den här perioden stukat min handled rejält, vilket gjort att jag ätit en del citodon under ca 1,5 veckor, kan detta ha påverkat? Eller om det kan ha varit citodonen som gett mig de symtomen ovan (förutom brösten då)?

    Vet att vi endast börjat och att det tar tid för sånt här, men nånstans känns det annorlunda mot vanligt så därför frågar jag.

    Tacksam för svar!

    /Karin

  • Svar på tråden Kan det vara ett missfall?
  • Äldre 16 Sep 16:01
    #1

    Har du tagit ett gtest?

Svar på tråden Kan det vara ett missfall?