• SandraS23

    Hur mycket sötsaker godis får era 2 åringar?

    Jag har börjat fundera nu efter sommaren då det var en del glass och söta drycker hur bra det egentligen är för min 2 åring men jag har ju heller inte kunnat säga nej när jag själv köpt en glass. Men hur mycket är rimligt att ge tycker ni vad gäller fika, godis och dricka?

  • Svar på tråden Hur mycket sötsaker godis får era 2 åringar?
  • Smulan 89

    Han får väl lite glass, tårta eller kakor om det är kalas och alla andra äter, men det blir sällan faktiskt.

  • Dixie

    med 1a barnet var det ju lätt att undanhålla glass och godis, med 3an svårare  
    så min 2åring fick glass och fikabröd någon gång i veckan, godis endast på lördagar - jag tror inte man ska göra så stor grej av sötsaker, serveras det så får de givetvis smaka!

  • katastrofplantagen

    På lördagar. En mängd motsvarande storleken på botten av en bred tekopp. Alltså ett täckande lager. Plus ett kinderägg. Hon är inte överförtjust i sötsaker men gärna isglass vilket går att göra egna sockerfria om man tycker det är viktigt.

  • Vickan I

    Vår tvååring får fika el glass om vi äter det. Men inte så ofta till vardags. Mer under semester. Söt dryck el godis dricker/äter han inte alls....än så länge. Storebror 5 år äter lördagsgodis (ca 7 bitar) men lillebror är än så länge nöjd med frukt då.

  • Aniiee

    När lillungen i huset var två (för tre år sedan) fick hon en glöggkopp godis/fika. De där kopparna vi har är jättesmå, det går i mindre än en halv dl vätska i de.


    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
Svar på tråden Hur mycket sötsaker godis får era 2 åringar?