• Anonym (E)

    Normalt blodtryck?

    Är 129/71 normalt blodtryck?
    Gravid i vecka 28.

  • Svar på tråden Normalt blodtryck?
  • Anonym ((MP))
    Anonym (E) skrev 2014-09-02 17:28:32 följande:

    Är 129/71 normalt blodtryck?
    Gravid i vecka 28.


    Vad säger din bm? Dom hade sagt till om det var högt

    Jag har 120/60 och det är normalt, och dina siffror är ju ganska nära. Tror högt är när undertrycket börjar nosa på 80 om jag inte minns fel.
  • Anonym (E)
    Anonym ((MP)) skrev 2014-09-02 18:09:08 följande:

    Vad säger din bm? Dom hade sagt till om det var högt

    Jag har 120/60 och det är normalt, och dina siffror är ju ganska nära. Tror högt är när undertrycket börjar nosa på 80 om jag inte minns fel.


    Mätte hemma så jag vet inte, jag skulle kolla och skriva upp när jag hade ont i huvudet.

    Testade en stund senare och då var det nere på 120/65... Kanske gör fel.
  • Anonym

    Övre ska vara under 140 och det undre ska helst hålla sig under 95 har jag gör mig.

    Ditt tryck låter alldeles normalt.

  • Anonym (MP)

    Har du fått låna en riktig mätare?

    Annars kan det ju vara brist på något eller bara hormoner som Gör att du får huvudvärk.

    Har också haft jävligt ont till å från ,

  • Houdini

    Blodtrycket är aldrig konstant. Det ändrar sig hela tiden.

    Det bästa är att ta trycket vid ungefär samma tid var gång och man ska helst ha vilat 15 minuter. Det ska tas sittande med armen vilande i knät.

    Jag är inte gravid men har problem med högt blodtryck. Så detta är råden jag har fått.

    Även fått rådet att inte ta trycket var dag.

  • Anonym (E)

    Tack för tipsen!

    Jag har fått låna en riktig mätare. Tror att jag lutade mig bakåt för mycket första gången då det blev lägre när jag satt spikrakt.

    Ska avvakta några dagar och testa igen, ska lämna blod på fredag med för att kolla mina värden.

Svar på tråden Normalt blodtryck?