• Anonym (panik)

    behålla bebis efter Mifegyn?

    Hej!
    Jag har idag tagit en tablett Mifegyn 200 mg men fick världens ångest! Jag är i vecka 8 (7+2) gjorde detta pga av pappan till barnet som det kommit fram hemska saker om som kommer sluta med fängelse. Kände att jag inte skulle klara detta själv och tog väl ett förhastat beslut Har sån ångest nu att jag går sönder känns det som!
    Har googlat men förstår faktiskt inte vad som kan hända med barnet om jag väljer att inte fortsätta med steg 2. Vill gärna höra om nån här vet mer eller har egen erfarenhet?

  • Svar på tråden behålla bebis efter Mifegyn?
  • Anonym (Hmm)

    Mifegyne är ett antihormon som hämmar effekten av progesteron, ett hormon som är nödvändigt för att graviditeten ska kunna fortsätta. Mifegyne kan därför orsaka abort. Det kan även användas för att mjuka upp och vidga livmoderhalsen (cervix).

    Mifegyne rekommenderas för följande indikationer:

    1) För medicinskt avbrytande av graviditet:

    inte senare än 63 dagar efter senaste menstruationens första dag,

    i kombination med en annan behandling kallad prostaglandin (ett ämne som hjälper till att öka livmoderns sammandragningar) vilken tas 36 till 48 timmar efter att du tagit Mifegyne.

    2) För att mjuka upp och dilatera (vidga) cervix före kirurgisk abort under den första trimestern.

    3) Som förbehandling innan prostaglandin administreras då graviditet som pågått längre än 3 månader avbryts av medicinska skäl.

    4) För att inducera (framkalla) förlossning i fall där fostret har dött i livmodern och där det inte är möjligt att använda andra medicinska behandlingar (prostaglandin eller oxytocin).

  • Anonym (panik)

    Tack för svar och tack för kramen! Måste ringa nån och få svar på mina frågor för nu mår jag inte alls bra och ångesten är enorm!

  • Anonym (h)

    Vill du verkligen vara bunden till denna man resten av ditt liv?
    Vill du ge ditt barn till honom när han kommer ut och skall ha umgänge?
    Kommer ni kunna samarbeta under barnets uppväxt?
    Kommer barnet må bra av att ha honom till pappa?

    Om du får till svar att det är försent att förhindra aborten så tycker jag du skall tänka att du trots allt gjort det bästa för både dig och barnet.

  • Anonym (panik)
    Anonym (h) skrev 2014-09-02 20:51:05 följande:

    Vill du verkligen vara bunden till denna man resten av ditt liv?

    Vill du ge ditt barn till honom när han kommer ut och skall ha umgänge?

    Kommer ni kunna samarbeta under barnets uppväxt?

    Kommer barnet må bra av att ha honom till pappa?

    Om du får till svar att det är försent att förhindra aborten så tycker jag du skall tänka att du trots allt gjort det bästa för både dig och barnet.


    Det är just sånt jag funderat på men som det känns nu så vill jag ha barnet kvar Va ju glad när testet visa gravid! Både jag och mina små hjärtan sen tidigare förhållande va jätteglada tills allt rasa
  • Anonym (panik)

    Har hittat trådar och sidor som skriver att det blir fosterskador efter Mifegyn så det blir nog att fullfölja

  • Anonym (panik)

    Usch mår inte alls bra! Har pratat med flera stycken kunniga nu och några säger att man måste fullfölja medans andra säger att man inte alls måste det efter enbart Mifegyl. Riskerna som kan finnas men som är väldigt små är att barnets tillväxt kan påverkas. Då denna medicin endast sänker hormon och mjukar upp inför nästa omgång medicin. Känner mig vilsen som bara den nu!!

  • Anonym (Samma sits)

    Hej hur har de gått för dig idag blev de abort?

Svar på tråden behålla bebis efter Mifegyn?