• Anonym (Ensam­tjej)
    Äldre 2 Sep 20:39
    1726 visningar
    16 svar
    16
    1726

    Han: "klarar inte av att fortsätta"

    Minkille var otrogen och det kom fram. Nu säger han att han "inte klarar av" att fortsätta med mig. Han har gett sken av att ha kärleksfulla känslor för mig den senaste tiden, väldigt nära inpå detta.

    Har han helt tappat sina känslor eller skäms han bara så mycket att han inte kan? Förhållandet har haft vissa problem, men varit bra med. Försöker förstå hur han tänker.. Har inte fått så bra svar av honom..

  • Svar på tråden Han: "klarar inte av att fortsätta"
  • Anonym (Ensam­tjej) Trådstartaren
    Äldre 2 Sep 20:40
    #1

    Varit kärleksfull även precis före otroheten alltså

  • Äldre 2 Sep 20:43
    #2

    Säger han att han vill lämna dig OCH på det har han varit otrogen så vet jag inte riktigt vad det är du inte förstår, det är ganska tydligt.

  • Äldre 2 Sep 20:48
    #3

    Det är väl fullt logiskt att han tappat känslorna. Hade han älskat dig så hade han inte varit otrogen. Så nu har du en förklaring på otroheten iallafall.

    Att göra slut med någon är inte lätt. Oftast så har man ingen bra förklaring om varför, man vill inte säga något som sårar exet samtidigt som man inte vill ge förhoppningar.

    Det bästa är väl att inte kräva nån förklaring utan bara gå vidare. Ert förhållande var inte bra, det var så dåligt att han till och med var otrogen. Han vill inte fortsätta med dig heller. Det är inget att bygga på. Försök släppa honom och var glad att det visade sig att ni inte passade ihop nu innan ni skaffat barn och gift er :)

    Lycka till!

  • Äldre 2 Sep 20:56
    #4

    Man behöver inte förstå allt. Du behöver inte analysera eller försöka förstå honom. Det tar bara en massa tid och energi till ingen nytta. Det hjälper inte alls.
    Han har bestämt sig. Han har varit otrogen. Det gör ont, men håll ut - en dag kommer det kännas avlägset.

  • eslah
    Äldre 2 Sep 20:58
    #5

    Du måste inse att han har gett sig själv rött kort och vill ur er relationen, ta det och gråt ut men inse att det är så det ligger till. Vad ska du annars göra, kräla i stoftet och be på dina bara knän att din OTROGNA partner inte ska lämna dig? Nej, lämna med hedern i behåll istället.

  • Äldre 2 Sep 21:01
    #6

    Som de andra säger, han vill inte mer. Han har varit otrogen och trodde antagligen att du skulle kasta ut honom då så han slipper ta det steget. Det gjorde du inte så han fick ta tjuren vid hornen och säga som det är: Han älskar dig inte längre och vill inte längre dela sitt liv med dig.

    Hårt, javisst, men ju fortare du accepterar det desto fortare kommer du vidare.

  • Anonym (Ensam­tjej) Trådstartaren
    Äldre 2 Sep 21:12
    #7

    Jo, ni har väl rätt. Men han försökte dölja det. Han sa saker som att han älskade mig kvällen innan det hände och kvällen efter det hänt. Sen kom jag på honom och då blev han väldigt av

  • Anonym (tvång­ströja­n)
    Äldre 2 Sep 21:16
    #8

    Jag citerar en vän till mig som gjorde slut med en man som ville gifta sig med henne:

    "Man kan inte fortsätta vara ihop med någon för att man tycker synd om dem."

    Dvs hon tyckte det var en bra och snäll och duktig person i grunden men hon tände inte på honom längre.

  • Anonym (tvång­ströja­n)
    Äldre 2 Sep 21:17
    #9

    Båda är nu lyckligare och mycket mer förälskade i sina nya relationer så det var ett bra beslut hon tog, skulle jag säga.

  • Äldre 2 Sep 21:18
    #10
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2014-09-02 21:12:08 följande:

    Jo, ni har väl rätt. Men han försökte dölja det. Han sa saker som att han älskade mig kvällen innan det hände och kvällen efter det hänt. Sen kom jag på honom och då blev han väldigt av


    Men uppenbarligen så ljög han :(

    Var glad att han är ärlig med vad han vill nu :)
  • Barbam­ama08
    Äldre 2 Sep 21:18
    #11

    Och du kallar honom fortfarande för din kille? Kalla honom ex istället. Du kom på honom, det var inte så att han kom fram till dig och störtbälade och berättade allt. Varför han har betett sig kärleksfullt kan nog ingen förklara. Gå vidare istället för att fundera på det.

  • eslah
    Äldre 2 Sep 21:18
    #12
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2014-09-02 21:12:08 följande:

    Jo, ni har väl rätt. Men han försökte dölja det. Han sa saker som att han älskade mig kvällen innan det hände och kvällen efter det hänt. Sen kom jag på honom och då blev han väldigt av


    Du förtjänar bättre än det där. Tänk på att skita fullständigt i vad en man säger utan gå enbart på vad han gör, det uttrycket borde vi alla anamma. Men lider med dig, varit i ditt läge för längesedan så du är inte ensam. Så sträck på dig och bli förbannad, ut med skitskrället!
  • Äldre 3 Sep 06:47
    #13

    Jag vet hur du känner dig. Mitt ex var otrogen mot mig, jag kom på henne.. Men jag ville fortfarande ha henne kvar och ge allt en ny chans.

    Hon tänkte förmodligen att jag skulle slänga ut henne på en gång så att hon inte skulle behöva ta steget att göra slut. Men jag ville inte acceptera situationen så jag försökte istället få tillbaka henne. Då fick jag höra ungefär samma ord som dig. Att hon inte ville längre.

    Det var 4 månader sedan det hände. Det har vart en fruktansvärt jobbig tid. Men det blir bättre med tiden.. Jag saknar henne fortfarande än idag, men jag sörjer inte på samma sätt som tidigare. Det blir bättre..

    Något som jag ångrar idag är att jag fortsatte att jaga henne efter det var slut, försökte uppvakta henne på alla möjliga sätt i hopp om att få tillbaka henne.

    Låt ditt ex vara ifred. Visa istället att du klarar dig bra utan honom. Klipp allt.. Kram på dig!

  • Äldre 3 Sep 09:04
    #14
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2014-09-02 21:12:08 följande:

    Jo, ni har väl rätt. Men han försökte dölja det. Han sa saker som att han älskade mig kvällen innan det hände och kvällen efter det hänt. Sen kom jag på honom och då blev han väldigt av


    Det är supervanligt att män är kärleksfulla innan de ska lämna. Min kompis sambo skrev en kärleksförklaring till henne på spegeln på morgonen, på kvällen ringde han och sa att han inte kommer hem mer, han skulle flytta hem till sig igen och deras förhållande var över.

    De killar som gjort så och som jag har pratat med har uttryckt sig som så att de eg VILL att det ska fungera men att de inte känner något så den där sista kärlekshandlingen är ett sista desperat försök att få det att kännas rätt. Men när de ändå inte känner att det är rätt så drar de.
  • Anonym (Ensam­tjej) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 13:38
    #15

    Ja, svårt att acceptera och förstå bara. Man planerade ju framtiden ihop. Vi hade planer framåt osv. Tycker det är svårt att bli arg också, är mest ledsen och uppgiven.. :/

  • Äldre 3 Sep 17:40
    #16
    Anonym (Ensamtjej) skrev 2014-09-03 13:38:13 följande:

    Ja, svårt att acceptera och förstå bara. Man planerade ju framtiden ihop. Vi hade planer framåt osv. Tycker det är svårt att bli arg också, är mest ledsen och uppgiven.. :/


    Men det är ok att känna så. Du har ju just fått dina planer (iaf med den här mannen) omkullkastade och dessutom blivit sviken. Snart nog kommer nog ilskan eller så går du vidare direkt till 'läkning'.
Svar på tråden Han: "klarar inte av att fortsätta"