• Svar på tråden Alice vs Anna?
  • cirkusmusen

    Jag tycker att Anna är riktigt tråkigt och intetsägande. Förut gillade jag det men inte längre.

    Alice känns klassiskt :)

  • MallaL

    Jättefina namn båda två. Alice är vanligare bland småflickor, men Anna är vanligare totalt sett. Jag skulle nog välja Anna för att det inte är så vanligt bland nyfödda, men båda namnen är ståtliga!

  • fluu

    Jag skulle visserligen inte kalla något av namnen ståtliga, men jag tycker ändå att det är mera schvung i Anna. Alice är väldigt, väldigt sött och låter "litet".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pastella

    Alice är fint men Anna är nog finare. På förskolor idag finns det nog betydligt fler som heter Alice än Anna.

  • Alexi

    Det är väl inget ståtligt över något av namnen. Anna är ju totalt uttjatat eftersom samtliga 70-talister heter det, typ, dvs alla föräldrar till dagens barn. Och Alice är ju totalt uttjatat eftersom det legat etta på namntoppen i flera år. 

    Båda namnen är söta och fina men jag skulle aldrig välja dem av anledningarna ovan.

  • nozpa

    Alice. Min ena heter det i andranamn efter sin gammelfarmor. För mig passar det alla åldrar.
    Anna är bara tråkigt.

  • Mrs D

    Både Anna och Alice är fina namn som är favoriter hos mig.

    Får jag en dotter är det stor chans att hon får heta Anna. Älskar hur de uttalar det här på Irland och skulle jag flytta till Sverige funkar det ju super + det är min mammas andra namn.

    Enda anledningen att Alice inte är med på min "lista" längre är att vår katt heter det (svärmors från början men hon trivdes inte alls med hennes hundar så hon kom till oss istället) känns lite konstigt om barn och husdjur i familjen heter samma

Svar på tråden Alice vs Anna?