• Äldre 2 Sep 23:34
    2276 visningar
    38 svar
    38
    2276

    Försök till en ny graviditet efter 2 missfall/MA i rad

    Hej! Vi har för andra gången i rad nu fått missfall och vill inget hellre än att bli gravid igen, men jag är rädd, rädd för att det ska ta lång tid och rädd för att en ev kommande graviditet också ska sluta i missfall/MA. Jag har sånt längtan efter ett barn så jag tror jag spricker snart! Finns det någon mer där ute? Någon som vill följas åt och peppa varandra? Prata om allt och ingenting? Hoppas det! //Malin

  • Svar på tråden Försök till en ny graviditet efter 2 missfall/MA i rad
  • Äldre 2 Sep 23:44
    #1

    Lite om mig/oss. Vi har sedan februari -14 försökt att bli gravida. I början av mars kom vårt första älskade plus, och ännu gladare blev vi när vi fick beskedet att det var en tvilling-graviditet. Men denna graviditet slutade i ett MA i vecka 11. Graviditeten blev avslutad med hjälp av cytotec. Det tog sedan två månader för min ägglossning att komma igång igen och på första äl efter MA:t blev vi äntligen gravida igen. Denna graviditet slutade för en vecka sen i ett missfall i vecka 8-9. Denna gång tog kroppen hand om det själv. (Vi hade bara ett par dagar tidigare sett ett foster med ett hjärta som slog) Var på ultraljud i dag som visade att livmodern var tom och nu väntar vi bara på att kroppen ska vilja bli gravid igen och att ägglossningen kommer igång snabbare denna gång.

  • Äldre 2 Sep 23:48
    #2

    Hej Ts! Vad tråkigt att det inte gått vägen, men måste ju säga att du velat ha väldigt lätt för att bli gravid :) det är ju alltid något.

    Jag har sedan haft ett mf och två Utomkveds. Senaste Utomkveds va i dec -13. Har försökt sedan dess utan något +.

  • Äldre 2 Sep 23:53
    #3

    Vill bara berätta lite kort om min historia.

    Efter 3st MF i v 12-14. Så gjordes en mindre utredning på oss, inget var fel. Fick veta lite "hysh hysh" av någon anledning att vårat SEXLIV kan ha varit orsaken till missfallen.
    Helt enkelt att min mans sperma mjukade upp tappen så pass att den sprack och orsakade missfall.
    Detta ska tydligen vara rätt vanligt när det kommer till missfall "utan orsak" men ändå så pratas det aldrig om det, vilket jag tycker är väldigt konstigt.

    När vi valde att bli gravida igen så gjorde vi valet att inte låta honom komma i mig, detta resulterade i 2 felfria graviditeter.

  • Äldre 3 Sep 00:00
    #4

    Tack för du delade med dig av det :)

    Blir jag gravid igen så ska jag tänka på detta :)

  • Äldre 3 Sep 00:05
    #5
    Upptaget skrev 2014-09-02 23:48:02 följande:

    Hej Ts! Vad tråkigt att det inte gått vägen, men måste ju säga att du velat ha väldigt lätt för att bli gravid :) det är ju alltid något.

    Jag har sedan haft ett mf och två Utomkveds. Senaste Utomkveds va i dec -13. Har försökt sedan dess utan något +.


    Hej och tack för inlägget :) jo jag måste ju hålla med dig där :) oj, :( det måste vara jätte tungt? :( hur går allt?
  • Äldre 3 Sep 00:09
    #6

    Ja det är tufft. Gör knappast det bättre av att dem tog bort min ena äggledare. Men jag försöker tänka positivt så som att "jag kan åtminstone bli gravid". Och sedan hoppas på att det en dag vill gå hela vägen. Har gjort utredning och inget fel hittas.

    Det är bara att fortsätta och hoppas!

    Kommer söka om ivf nästa år om vi inte lyckats tills dess.

    Men för att peppa dig lite så va glad över att du kan bli gravid så pass snabbt :) nu verkar matcha varann bra. Och mf är ju faktiskt vanligt, tror det blir 3 gilt för er och att det kommer vilja gå vägen!

  • Äldre 3 Sep 00:09
    #7
    Whitetrash86 skrev 2014-09-02 23:53:39 följande:

    Vill bara berätta lite kort om min historia.

    Efter 3st MF i v 12-14. Så gjordes en mindre utredning på oss, inget var fel. Fick veta lite "hysh hysh" av någon anledning att vårat SEXLIV kan ha varit orsaken till missfallen.

    Helt enkelt att min mans sperma mjukade upp tappen så pass att den sprack och orsakade missfall.

    Detta ska tydligen vara rätt vanligt när det kommer till missfall "utan orsak" men ändå så pratas det aldrig om det, vilket jag tycker är väldigt konstigt.

    När vi valde att bli gravida igen så gjorde vi valet att inte låta honom komma i mig, detta resulterade i 2 felfria graviditeter.


    Tack för svaret!!! Beklagar men också stort grattis till två barn!! :) hmm, nu när du säger det så har våra missfall börjat efter sex. Detta missfall började två timmar efter att vi hade haft sex, jag fick som ont efter och sen ett par timmar efter kom blod.. Om jag blir gravid igen så kommer vi ta det försiktigt med sex :) tack!
  • Äldre 3 Sep 00:13
    #8
    Upptaget skrev 2014-09-03 00:09:27 följande:

    Ja det är tufft. Gör knappast det bättre av att dem tog bort min ena äggledare. Men jag försöker tänka positivt så som att "jag kan åtminstone bli gravid". Och sedan hoppas på att det en dag vill gå hela vägen. Har gjort utredning och inget fel hittas.

    Det är bara att fortsätta och hoppas!

    Kommer söka om ivf nästa år om vi inte lyckats tills dess.

    Men för att peppa dig lite så va glad över att du kan bli gravid så pass snabbt :) nu verkar matcha varann bra. Och mf är ju faktiskt vanligt, tror det blir 3 gilt för er och att det kommer vilja gå vägen!


    Jag beklagar verkligen! Och jag förstår att det är tufft!! Jag är så klart glad över att jag blir gravid "lätt" och vet ju som du säger, att det är vanligt med missfall :) men psyket är lite i obalans just nu. Jag håller mina tummar och tår för er och berätta gärna hur det går! Tack ps jätte mycket för ditt pepp!!
  • Äldre 3 Sep 00:19
    #9

    Ja det tar ju hårt även om mf är vanligt. Vi får tänka på det positiva. Vi KAN bli gravida iaf :)

    Tråkigt nog finns det dem paren som inte ens kan det tyvärr.

    Jag har iaf bim imorgon, får se om mensen dyker upp.

  • Äldre 3 Sep 11:07
    #10
    Upptaget skrev 2014-09-03 00:19:03 följande:

    Ja det tar ju hårt även om mf är vanligt. Vi får tänka på det positiva. Vi KAN bli gravida iaf :)

    Tråkigt nog finns det dem paren som inte ens kan det tyvärr.

    Jag har iaf bim imorgon, får se om mensen dyker upp.


    Hur har det gått? Har mensen kommit?? Håller tummarna idag !
Svar på tråden Försök till en ny graviditet efter 2 missfall/MA i rad