• Anonym (TS)

    Vill ha olika sorts sex, vad göra?

    Lever familjeliv i all ära. 8 år på kontot, 2 barn etc.
    Sexlivet vet jag kan bli påverkat av barn, minskad sexlust som följd men det är inte precis där skon klämmer. Vi vill helt enkelt ha olika sorts sex.

    Hon - Sex i sängen, samma position, samma procedur. Varför ändra när något fungerar är mottot. Har haft aktivt sexliv innan vi träffades och då "självsäkert" sex. ONS osv.

    Jag - Egentligen motsatsen helt. Helst spontansex, experimentera lite. Allt ifrån platser till ja vad som egentligen. Tråkas ut av samma sak varje gång. Jag har dock bara haft en partner innan, ungdomskärlek med allt som hör till. Kaninsex lite överallt och närsomhelst.

    Problemet är också att det är alltid på hennes villkor. Hon kom ikväll och ställde sig bredvid mig, frågade lite vagt vad hon ville och hon sa: "det vet du nog" "kom och lägg dig istället" Inte precis på det där härliga sättet. Mer som "du kommer om du vill, annars lägger jag mig och sover".
    Jag är inte 30 än och har ångest, är det såhär mitt sexliv ska vara i 30år framöver? Vi har pratat om detta och hon säger mest att det är ju svårt att få till det med barnen och att det är ju bekvämt med att gå på det säkra så att säga. NEJ! Det är det INTE!

    Processen:
    1. Lägger oss i säng
    2. Tar av oss
    3. Oljan in könen
    4. Smeker i 1 min
    5. Penetrering till orgasm, oftast liggandes på sidan.

    Detta händer 1-2 ggr per månad. Nu var det 1,5 månad sen.

    Hur sparkade ni igång ert sexliv? Jag har pratat lite om att spica till det, binda, ögonbindel etc. men hon(har inte sagt det rakt ut men jag förstod det) känner att det är något jag gjort med föregående partner(hon vet inte om mitt lilla antal) och det stör henne.

  • Svar på tråden Vill ha olika sorts sex, vad göra?
  • Anonym (90bfac35@opayq.com)

    Säg hur du verkligen känner att du är rädd för att behöva leva ditt liv på det viset osv.

  • Anonym (TS)
    Anonym (90bfac35@opayq.com) skrev 2014-09-03 00:55:48 följande:

    Säg hur du verkligen känner att du är rädd för att behöva leva ditt liv på det viset osv.


    Tro mig, det är sagt. Dock får hon skuldkänslor och det vill jag ju inte att hon ska få. Vi är 2 som har sex men jag tycker inte att hennes argument håller om att hon tycker det är jobbigt för att jag kanske satt ögonbindel eller bundit(nu pratar vi om händerna till sängbenen och inget BDSM precis) någon annan? Det är ju inte så att jag stör mig på att hon haft sex med en som jobbar i vår matbutik, som hon ljugit om att han var hennes gamla skolkamrat. Inte så att jag vägrar handla där för det.
  • tjej87

    Vad händer om du försöker förföra henne, på ett mjukare sätt då eftersom hon verkar mjuk i sexet? Stretar hon emot eller kanske går och lägger sig och oljar in könet då istället för att göra på vanliga sättet? Ni har ju inget förspel alls, låter skittrist enligt mig! Är det hon eller du som inte vill ha förspel? Hur har ni det med pussar, kramar, mys och hångel? Sånt behövs för mig iaf för att hålla uppe sugen, detta även utan att det leder till sex varje gång utan mer som egna små inslag under dagen.

  • Anonym (Fucked up nature)

    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.

  • Anders 386

    Men man kan ju variera en del utan att det blir några stora omvälvningar...
    Testa lite andra ställningar.
    Använd munnen mer, båda två.
    Testa lite sexleksaker. 

    Om du testat o fått "nej" så är det inte så lätt förstås..  men har du försökt?

    Men det är nog svårt att få till några jättestora förändringar i ett långt förhållande.

  • Anonym (Intressant!)
    Anonym (Fucked up nature) skrev 2014-09-03 08:57:49 följande:

    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.


    Det här är en kul teori faktiskt - nu kommer väl halva FL kalla mej feminazi och whatnot, men precis det problem har jag om min kompis pratat om att vi har - med våra killar!

    Såhär; innan mannen vet att kvinnan är Hans, så vill han visa att han är stor, stark, potent, manlig och sexig - det knullas överallt, hela tiden, kuken är i ansiktet på en hela dagarna - det är Fantastiskt!

    Men när mannen vet att han HAR kvinnan, då slutar han anstränga sej, då blir det 1-2 ggr/veckan, i sängen, soffan eller kanske bakifrån i duschen (i hennes fall, jag får inte min att gå i närheten av annat än sängen) 

    Vi sitter på kvällarna och beklagar oss för varann på Skype. Hon yar varit inne på att vara otrogen, för att få ha riktigt, eldigt, engagerat sex igen - hennes man VET ju att han får ha sex när han vill, så han har slutat bry sej. 

    Hon var aldrig otrogen (inte hittills iaf) men det är kul att du nämner det där från en manlig synvinkel, när jag ser motsatsen; tvärkåta kvinnor som tröttnat på slentriansex men deras män orkar inte Bry sej längre.

    Då kanske det inte har med könet på en själv och ens partner att göra - det kanske är något annat?

    Jag vet inte, men jag har utgått från att det bara är så män ÄR - men nu säger du att kvinnor är lika - men i min erfarenhet är kvinnorna fortfarande sugna och experimentlystna.

    Vad kan det då bero på? Har man bara valt fel partner då, oavsett kön? Eller är man dålig i sängen? (jag tror verkligen inte att jag är dålig, det är just bara att han inte verkar engagera sej alls, nu när han sitter där och är trygg och vet att han har mej och han får sex när han vill) 

    Nu måste jag lista ut en annan teori, då det alltså inte kan vara typiskt män, då du beskriver motsatsen :/  Å andra sidan är det ju knappast typiskt kvinnor heller.

    Kan det vara så att Bägge könen i ett förhållande, har en som är drivande, med högre sexdrift - och en med lägre drift, som anpassar sej och har sex ofta, tills de känner sej trygga, och sen slutar?

    Det skulle kanske förklara saken, för jag (och min kompis) har helt klart högre sexdrift än våra respektive. 

    ...alltså skulle den enda lösningen vara att hitta någon som har hög sexdrift, inte för att anpassa sej, utan för att de Verkligen har det.

    Hur fan vet man det Innan det är försent? Blä :( 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Fucked up nature) skrev 2014-09-03 08:57:49 följande:

    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.


    Näää, så tror jag inte. Eller jag hoppas inte det är så iaf :D
    Anders 386 skrev 2014-09-03 09:13:45 följande:

    Men man kan ju variera en del utan att det blir några stora omvälvningar...
    Testa lite andra ställningar.
    Använd munnen mer, båda två.
    Testa lite sexleksaker. 

    Om du testat o fått "nej" så är det inte så lätt förstås..  men har du försökt?

    Men det är nog svårt att få till några jättestora förändringar i ett långt förhållande.


    Jo visst har man pratat om det men det är ju bara krångligt. Hon känner sig mer bekväm med de vi har och har svårt att komma i några andra. Men det är kanske lättare att bli mer upphetsad och kåt om man just har hett sex och inte något "safe-sex" bara för orgasmens skull.
    Jo i början hade vi oralsex men ju längre det gått, ju mindre vill hon ha och det ges inte heller så det var väl 7-9månader minst sen nån av oss. Det känns mest som att hon ger mig, för att jag gått ner på henne. Hon hade ett par dildosar men det kände hon sig inte bekväm med, något som är helt ok tycker jag men jag vet inte riktigt varför hon kasta dom. Hon skaffade sig ju dem av en anledning.
    Man har ju anpassat sig lite, självklart men ju längre tiden gått, ju mer enformigt och tråkigt har sexet blivit, tyvärr.
    Anonym (Intressant!) skrev 2014-09-03 09:14:37 följande:
    Det här är en kul teori faktiskt - nu kommer väl halva FL kalla mej feminazi och whatnot, men precis det problem har jag om min kompis pratat om att vi har - med våra killar!

    ...

    Hur fan vet man det Innan det är försent? Blä :( 

    Vi kan väl byta partner så kan du o jag knulla loss som tokar, så får våra resp. kör sitt race ;)
    Skämt o sido!
    Det är trist att något så härligt och pirrnade skönt ska hämmas av våra egna huvudspöken. Aja, får väl se om det går att forska vidare i saken....
  • Anonym (kvinnan)

    Du kan ju krydda upp det istället för att klaga Flört

    1: ta henne i köket när hon plockar där!
    2: ta tag i henne och tryck upp henne mot väggen!
    3: bind henne i sängen! 
    4: häng tvätten!
    5: var den dominanta och kasta runt i sängen!
    6: sätt på en p-film när ni sitter i soffan!
    7: laga middag då och då!
    8: lyft upp henne på köksbordet efter middagen! 
    9: ta henne på en åktur, stanna nånstans och ta henne mot motorhuven!  

    (Okej, råkade visst beskriva min önskan på sexlivet)

    Barnen brukar sova mellan 21-24 och då kan ni utforska en hel del..

  • Anonym
    Anonym (Fucked up nature) skrev 2014-09-03 08:57:49 följande:

    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.


    Sant bra sagt
  • Anonym (HT)

    Jag höll på att gå och dö av samma anledning för några år sedan men det har blivit bättre.

    Är barnen små? Det blev bättre när de blev större och sov ordentligt. Då kunde vi slappna av.

    Lär dig vilka dagar hon är minst trött. Vilka situationer hon är bäst mottaglig.

    Följande ska ske med list. Helt ok att lura brallorna av henne då uppsåtet är ärligt.

    Ta på henne privat och offentligt - på kroppen som inte uppenbart leder tankarna till knulla

    Påminn henne om stunder ni haft. Ge henne bara minnet och inte dina detaljer. Säg att du vill göra det igen någon gång.

    Flirta.

    Kramas.

    Släpper hon till någon gång lägger du den tiden på hennes hela kropp och tar god tid på dig. Ber hon dig komma in i henne kanske du gör det. Inte säkert.

    Slicka henne framför tv-n. Avbryt för att hämta henne ett glas vin. Ber hon - kanske hon får

    Avbryt ibland när du just börjat. Ilska är också en känsla.

    Tanken går ut på att väcka henne. Komma på hur bra det känns. Väcka hennes lust, Då kommer också spontaniteten.

    Sen lär man sig själv också vad man slarvat med för länge.

    Om det funkar får man ett aktivt sexliv igen men man vet ju innerst inne att man är olika. Men det klarar man så länge man man har ett ok sexliv.

  • Anonym (Jävligt intressant!!)
    Anonym (Intressant!) skrev 2014-09-03 09:14:37 följande:
    Det här är en kul teori faktiskt - nu kommer väl halva FL kalla mej feminazi och whatnot, men precis det problem har jag om min kompis pratat om att vi har - med våra killar!

    Såhär; innan mannen vet att kvinnan är Hans, så vill han visa att han är stor, stark, potent, manlig och sexig - det knullas överallt, hela tiden, kuken är i ansiktet på en hela dagarna - det är Fantastiskt!

    Men när mannen vet att han HAR kvinnan, då slutar han anstränga sej, då blir det 1-2 ggr/veckan, i sängen, soffan eller kanske bakifrån i duschen (i hennes fall, jag får inte min att gå i närheten av annat än sängen) 

    Vi sitter på kvällarna och beklagar oss för varann på Skype. Hon yar varit inne på att vara otrogen, för att få ha riktigt, eldigt, engagerat sex igen - hennes man VET ju att han får ha sex när han vill, så han har slutat bry sej. 

    Hon var aldrig otrogen (inte hittills iaf) men det är kul att du nämner det där från en manlig synvinkel, när jag ser motsatsen; tvärkåta kvinnor som tröttnat på slentriansex men deras män orkar inte Bry sej längre.

    Då kanske det inte har med könet på en själv och ens partner att göra - det kanske är något annat?

    Jag vet inte, men jag har utgått från att det bara är så män ÄR - men nu säger du att kvinnor är lika - men i min erfarenhet är kvinnorna fortfarande sugna och experimentlystna.

    Vad kan det då bero på? Har man bara valt fel partner då, oavsett kön? Eller är man dålig i sängen? (jag tror verkligen inte att jag är dålig, det är just bara att han inte verkar engagera sej alls, nu när han sitter där och är trygg och vet att han har mej och han får sex när han vill) 

    Nu måste jag lista ut en annan teori, då det alltså inte kan vara typiskt män, då du beskriver motsatsen :/  Å andra sidan är det ju knappast typiskt kvinnor heller.

    Kan det vara så att Bägge könen i ett förhållande, har en som är drivande, med högre sexdrift - och en med lägre drift, som anpassar sej och har sex ofta, tills de känner sej trygga, och sen slutar?

    Det skulle kanske förklara saken, för jag (och min kompis) har helt klart högre sexdrift än våra respektive. 

    ...alltså skulle den enda lösningen vara att hitta någon som har hög sexdrift, inte för att anpassa sej, utan för att de Verkligen har det.

    Hur fan vet man det Innan det är försent? Blä :( 
    Min erfarenhet, av ett låångt och tryggt förhållande, är att det där går lite upp och ner faktiskt. Vissa perioder var det jag som tog initiativ och hade den högre sexdriften. Andra perioder var det min kvinna som kom med förslag och initiativ som gjorde vårt förhållande och sexliv intressant och livfullt. Det fanns tyvärr också perioder då ingen av oss ägnade mycket energi till sex, mycket beroende på att vi hade fullt upp med barn och karriärer. Så jag håller med om att det inte är vare sig typiskt kvinnligt eller typiskt manligt. Jag tror att det handlar väldigt mycket om kommunikation och att man är medveten om man har ungefär samma sexdrift från start. Om den ena partner är för vaniljsex och inget annat, medan den andra vill experimentera med BDSM och lite mer kinky sex, kommer förhållandet aldrig att bli bra på det sexuella planet. Tyvärr tror jag att många märker att man har olika inställning till sex långt efter att man flyttat ihop och skaffat barn. Då är det lite försent....
  • Anonym (Blomma)
    Anonym (Fucked up nature) skrev 2014-09-03 08:57:49 följande:

    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.


    Det var det dummaste jag hört. Jag har varit ihop med min kille i snart tre år, känner mig mycket tryggare med honom nu än i början och blir kåt minst lika ofta. Tycker det är dumt av ts att bara förutsätta att hon vill bli bunden och dessutom vill börja med att binda fast henne så att hon sitter fast vid något. Om hon vill vara undergiven på ett sånt sätt så måste hon få ta initiativet till det.
  • Anonym (Fucked up nature)
    Anonym (Blomma) skrev 2014-09-04 13:16:32 följande:
    Det var det dummaste jag hört. Jag har varit ihop med min kille i snart tre år, känner mig mycket tryggare med honom nu än i början och blir kåt minst lika ofta. Tycker det är dumt av ts att bara förutsätta att hon vill bli bunden och dessutom vill börja med att binda fast henne så att hon sitter fast vid något. Om hon vill vara undergiven på ett sånt sätt så måste hon få ta initiativet till det.
    Det är inte alls dumt. Kanske fungerar det inte så för dig men för många andra kvinnor. Det bygger på resonemanget att kärlek och åtrå är två helt olika saker.

    Kärlek baseras bla på vänskap, samhörighet och trygghet.
    Åtrå baseras bla på mystik, äventyr och spänning.

    Dessa två kan naturligtvis komma i konflikt. Blir tryggheten för stor så försvinner mycket av det som åtrån baseras på.

    Även om det i många fall missbrukas så bygger påstående som att "snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor" och kvinnors attraktion till sk badboys på just detta.

    Det är givetvis väldigt individuellt men delar av detta beteende finns djupt liggande i alla kvinnors sexualdrift. It's pure nature...

    Sex hör givetvis hemma även i en kärleksrelation men tenderar där att bli mer intim, romantisk och sammanbindande.

    Sex utan kärlek kan bli mer rå, passionerad och egoistisk.

    Många par kan givetvis kombinera dessa faktorer men långt ifrån alla.

    Jag har själv nyligen bevittnat detta med min fd partner. Vi hade ett lååångt förhållande som i hennes ögon var väldigt stabilt och perfekt. Hon tog mig för givet och sexet var på absolut minimum. Vi hade sex sällan, hon tog aldrig initiativ, hon var aldrig spontan och inte alls sexuellt utåtagerande. Jag försökte med ALLA medel liva upp sexlivet under många år.

    När jag berättade att jag vill skiljas så transformerade hon totalt och fick samma sexuella beteende som vi hade 15 år tidigare, när vi träffades. Hon blev helt enkelt väldigt kåt, hon blev som ett djur. Visst kan man diskutera att det kan ha varit en reaktion på att försöka hålla mig kvar men inte enbart. Hon blev plaskvåt och storpacket med glidmedel behövde absolut inte användas mer. Hon fick mycket lättare orgasm och de blev också mycket kraftigare. Hon började onanera på egen hand, vilket hon aldrig gjort tidigare. Hon blev mer "kinky" och väldigt sexuellt utåtagerande. Hon erkände själv att hon inte förstod vad som hände.

    Jag tog bort all trygghet. Hon trodde hon kände mig innan och utan men helt plötsligt såg hon en annan sida av mig. Hon kunde inte förstå och mystiken återvände.


  • HäckHäxan
    Anonym (Fucked up nature) skrev 2014-09-03 08:57:49 följande:
    Jag är övertygad om att naturen har spelat oss killar ett spratt. Tjejer i kärleksförhållande och passionerad sex går helt enkelt inte ihop.

    Du kan träffa värsta kåtslampan men så fort ni utvecklar kärlek och trygghet i förhållandet slutar hon bli kåt på dig. Det är tryggheten som tar bort lusten.
    Det där stämmer ju fan inte. Det finns män som är likadan, vill ha det samma samma, det är bekvämt och praktiskt och innebär minimalt med arbetsinsats typ.

    Jag tror man lätt blir bekväm, sen tror jag saker går i perioder också, alltså lustnivån, hur livet är, hur små/ stora barnen är OCH självklart intresset för sex, det påverkar ju enormt. Alla har inte samma inställning till sex helt enkelt.

    Detta gäller både kvinnor och män.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Anonym (Alltså)

    Samma om man är singel även om man inte har barn. Barn högsta uttrycket för kärlek = man blir kåt på partnern = om partner tar ansvar för hem o barn

  • Anonym (Hmm)

    Får hon ens orgasm eller? Vill du ha annorlunda sex för att du ska få mer njutning? De flesta män bryr sig bara om sin egna njutning, iaf de jag har träffat, och det är klart man tröttnar på sex då. Män vill ju ha sex i 100 olika positioner men verkar inte ha fattat att klitoris inte sitter i fittan...

  • Anonym (faktorer)

    Det är ju en biologisk grej på samma sätt som för andra djur.

    Dvs när det sexuella intresset avtagit av någon anledning, det vet man ofta inte varför själv, så är det inte lika intressant helt enkelt längre. Det är inte helt enkelt.

    Men en början kan vara att vara medveten om att p piller och sådant som tar bort de naturliga hormonerna hos kvinnor oftast tar bort en stor del, för många all, lust.:( Tyvärr.

    Men man vill ju ha sex men inte få ungar som kaniner, så gå di och sterilisera dig med hennes vetskap så hon kan sluta med piller eller annat sånt skit. Och beställ argiplex och liknande till henne. :) Och få henne att känna sig åtråvärd och värdefull och att hon är attraktiv! En dålig självförtroende för sin kropp är värsta förstörelsen för ett sexliv...

  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-01-01 16:13:45 följande:

    Får hon ens orgasm eller? Vill du ha annorlunda sex för att du ska få mer njutning? De flesta män bryr sig bara om sin egna njutning, iaf de jag har träffat, och det är klart man tröttnar på sex då. Män vill ju ha sex i 100 olika positioner men verkar inte ha fattat att klitoris inte sitter i fittan...


    Jag vet inte om jag är trasig inuti eller om jag bara är annorlunda men sex utan att hon kommer/får orgasm, är inte sex för mig. Det är verkligen avtändande för mig att ha känslan över att hon inte gillar det vi gör, det får mig slak direkt!
    Hon vill ha trygghet, absolut, men testa äta samma frukost i 20 år o se hur sugen du blir efter 3 år....om du förstår mig. Det behöver inte gå från macka till räksallad, ett litet pålägg här o ett glas juice där liksom ;)
    Anonym (faktorer) skrev 2016-01-01 16:28:28 följande:

    Det är ju en biologisk grej på samma sätt som för andra djur.

    Dvs när det sexuella intresset avtagit av någon anledning, det vet man ofta inte varför själv, så är det inte lika intressant helt enkelt längre. Det är inte helt enkelt.

    Men en början kan vara att vara medveten om att p piller och sådant som tar bort de naturliga hormonerna hos kvinnor oftast tar bort en stor del, för många all, lust.:( Tyvärr.

    Men man vill ju ha sex men inte få ungar som kaniner, så gå di och sterilisera dig med hennes vetskap så hon kan sluta med piller eller annat sånt skit. Och beställ argiplex och liknande till henne. :) Och få henne att känna sig åtråvärd och värdefull och att hon är attraktiv! En dålig självförtroende för sin kropp är värsta förstörelsen för ett sexliv...


    Tack jag vet vad du menar. Jag känner mig så jävla oattraktiv, hon är som en främling när det gäller kroppskontakt. Jag däremot är väldigt gärna nära och tar gärna på henne. Hon vet att jag tycker hon är sexig och jag gillar hennes kropp. Dock vet jag att hon inte uppskattar min...sterilisering är inget alternativ och p-piller används inte.

Svar på tråden Vill ha olika sorts sex, vad göra?