• Anonym (läskigt)

    2 åring ser saker

    Hej!


    Vi är en familj som består av 4 stycken. Jag, min sambo och våra söner, en på 2 år och en på 4 månader nu. 


    Vi bor i en stor lägenhet som har varit bank och skola. Senast var det en bank och vi har ett stort bankvalv som jag och sambon har sovrum i. Barnen sover i ett eget rum. 


     


    Vi har alltid känt oss iakttagna i just barnens rum. Även i hela lägenheten men mest i deras rum. Man får en kall kår och obehagskänsla. 


    2 åringen brukar ha svårt för att somna, han står och vinkar, skrattar och pekar ut i mörkret. Det tar väldigt lång tid innan han somnar. Och nu på senaste dagarna har han börjat vakna mycket på nätterna och vaknat. 


    Och nu idag när han skulle nattas så blev han ledsen. Han pekade in mot sitt rum och höll sig för ögonen och gnydde. Han ville inte in på sitt rum. Han bara sprang iväg och fortsatte hålla sig för ögonen och peka. 


     


    Detta är inget beteende som vi känner igen och han har inte blivit ledsen innan och hållt sig för ögonen sådär. Vi blir ju oroliga. 


     


    Finns det någon som varit med om liknande? Kan det vara psykiskt eller kan han faktiskt se saker eftersom vi själva och även andra som kommer på besök känner ett obehag och känner sig iakttagen? 

  • Svar på tråden 2 åring ser saker
  • Anonym (läskigt)

    Ursäkta texten som blev väldigt dåligt skriven, skriver från mobil så det blev väldigt konstigt!

  • Akua

    Kanske att han bara inte ville sova. Många barn har problem med att sova eller gå och lägga sig.

  • Anonym (Min åsikt)
    Anonym (läskigt) skrev 2014-09-03 01:07:42 följande:

    Ursäkta texten som blev väldigt dåligt skriven, skriver från mobil så det blev väldigt konstigt!


    Om jag var du så skulle jag låta honom sova med er. Det kanske inte är så man gör i vanliga fall, men det viktigaste måste ju vara att barnet få känna sig trygg och inte känna sig rädd. Det kommer ju skada barnet i framtiden.

    Hoppas att det går att lösa på något sätt.
    Oavsett om han ser något eller inte så ska ju inte barnet behöva somna i ett rum där han upplever så starka känslor av obehag.
  • Anonym

    Jag har hört att barn är mer öppna för "andevärlden", och att de därför kan se saker vi andra inte är speciellt öppna för eller vad man ska säga.

    Min sambos systerdotter satte sig upp i sängen tex ibland för att sträcka sig efter någon som inte fanns där, trots att de fanns en vuxen i rummet så sträckte hon sig alltså efter någon annan på ett annat håll.

    Så jag tror inte det är psykiskt, men nu är ju jag en av dem som tror på andra

  • Cruzs
    Anonym skrev 2014-09-03 01:58:19 följande:

    Jag har hört att barn är mer öppna för "andevärlden", och att de därför kan se saker vi andra inte är speciellt öppna för eller vad man ska säga.

    Min sambos systerdotter satte sig upp i sängen tex ibland för att sträcka sig efter någon som inte fanns där, trots att de fanns en vuxen i rummet så sträckte hon sig alltså efter någon annan på ett annat håll.

    Så jag tror inte det är psykiskt, men nu är ju jag en av dem som tror på andra


    Andar menar jag ju såklart, inte "andra". Och förstår hinte vf mitt inlägg blev anonymt.
Svar på tråden 2 åring ser saker