• Äldre 3 Sep 03:29
    1267 visningar
    33 svar
    33
    1267

    gravid? hjälp. .

    Hej.. är lite fundersam nu, jag tog ett test för att kolla om jag var gravid 4 dagar innan beräknad mens, då visar det ett svagt streck om de, men sen fick jag min mens dagen efter, fast 2 dagar innan beräknad, men jag har bara blödit i 1 dag och nu börjar den avta? Så jag gjorde ett nytt test dom visar lite starkare? Försökte lägga upp bilder på stickorna men det går inte?

    Sen kommer det svåra nu, jag har opererat käken nyligen och äter tramadol 200mg, kan de leda till missfall då? :(

  • Svar på tråden gravid? hjälp. .
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:23
    #1

    Man avråds att ta tramadol om man planerar graviditet, är gravid eller ammar.

    Läs bipacksedeln!

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:39
    #2

    Sluta med tramadol på en gång, och se till att få citodon istället.

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:41
    #3

    Eller dexofen ihop med panodil - något jag googlade mig till.

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 06:41
    #4

    Ja, jag vet det, men jag visste ju inte och operation i käken kan jag lova dig gör bra ont. Så nu när jag vet om det har jag inte tagit något, har hellre ont då men jag hoppas att det inte är försenat bara.. tackar ditt svar i alla fall

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 06:43
    #5

    Men kan man ha "mens " om man är gravid?

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:44
    #6

    Sorry för spam.

    Jag hittade även info om att om man använt tramadol i ett tidigt skede av graviditeten, så finns där ingen anledning att avbryta graviditeten.

    Om jag var du så skulle jag kontakta läkaren som skrivit ut medicinen.

  • Anonym (.)
    Äldre 3 Sep 06:48
    #7

    1177 är din vän i dom här sitautionerna ts.
    Ring dom och rådgör, dom finns där för dig.
    Lycka till.

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:48
    #8
    Anonym skrev 2014-09-03 06:43:12 följande:

    Men kan man ha "mens " om man är gravid?


    Vissa påstår ju att de haft vanliga menstruationer under hela graviditeten, varför de inte var medvetna om att de var gravida, förns någon gång kring månad 6.

    Vet dock inte om jag personligen tror på det.

    Däremot så kan man ha småblödningar i början av graviditeten. Men då pratar vi SMÅ blödningar.
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 3 Sep 06:52
    #9
    Anonym (.) skrev 2014-09-03 06:48:08 följande:

    1177 är din vän i dom här sitautionerna ts.

    Ring dom och rådgör, dom finns där för dig.

    Lycka till.


    De på 1177 kan inte mer än jag. De använder sig nämligen också av FASS, precis som jag. Skillnaden mellan 1177 och en privatperson, är att en privatperson får uttala sig om enskilda fall (och således ta exempel från sig själv), samt att en privatperson kan använda sig både av FASS och av en mer modern och uppdaterad sajt som heter Janusinfo.

    Det hon bör göra är att kontakta läkaren som skrev ut medicinen, samt mödravården (om hon nu är gravid, vill säga).
  • Äldre 3 Sep 12:48
    #10

    De på 1177 är utbildade sjuksköterskor, vilket gör dem kompetenta att svara på medicinska frågor. De har trots allt 3 års utbildning i bagaget :) både sjuksköterskor och doktorer använder sig av fass. Hoppas det löser sig.

Svar på tråden gravid? hjälp. .