• Emmis

    Ångesten över att vara hemma sjuk

    Jag är en sån där som sällan blir sjuk. Nu har jag varit förkyld hela veckan. Jobbade snorig och med halsont igår, kände mig allmänt frusen. Vaknade idag med värre halsont, huvudvärk och med den där känslan man har när feber kanske är på väg. Efter lite funderande bestämde jag mig för att stanna hemma och vila så att jag förhoppningsvis kan jobba resten av veckan. Jag jobbar bara halvtid så jag förlorar ingen arbetstid om jag gör så och jag har inget jag måste göra idag.
    Ändå hinner jag bara lägga mig i soffan innan ångesten kommer. Kanske att jag mår bättre framåt dagen? Då är det ju fånigt att vara hemma.
    Varför fungerar man så? Finns det fler som jag?

  • Svar på tråden Ångesten över att vara hemma sjuk
  • Anonym
    iceball skrev 2014-09-03 07:54:11 följande:

    Absolut. Och det värsta just nu är att jag är hemma pga just ångest. Moment 22 deluxe.


    Oj, snacka om att man skulle spä på sitt eget mående helt fel då...
  • iceball
    Anonym skrev 2014-09-03 08:04:37 följande:

    Oj, snacka om att man skulle spä på sitt eget mående helt fel då...


    Jo. Men jag försöker tänka att det var min läkare som sa åt mig att vara hemma, även om han inte sjukskrev mig då detta är första veckan. Men han pratade om eventuell sjukskrivning efter första veckan, så jag lugnar mig med att han sagt åt mig.

    men jag förstår absolut ångesten av att vara hemma med tex en förkylning. Sist jag var förkyld var jag det ordentligt och kämpade på på jobbet. En dag orkade jag verkligen inte mer så jag var hemma, dagen efter var jag i princip frisk. Jag brukar tänka att det är billigare för företaget att ha mig hemma en dag än att jag är där och jobbar på halvfart.
  • Dexter dot com

    Du får ju tänka på att du smittar dina kollegor om du går till jobbet så var hemma med gott samvete du. Jag blir ruskigt irriterad på mina kollegor som respektlöst kommer till jobbet och smittar oss andra som åker på karensdag och lönebortfall.

  • sugercane

    Är precis likadan! Ska till jobbet oavsett mående annars får jag ångest och känner mig dålig.

    Men man gör inte sig själv någon tjänst genom att gå och jobba sjuk eller sina kollegor heller för den delen. Njut av soffan, snart är du frisk igen!

    Krya på dig!

Svar på tråden Ångesten över att vara hemma sjuk