• någonisverige

    överdriver jag efter otrohet?

    Vet inte om det är fel på mig? Överdriver jag, har jag för stort ego eller e jag onormal som efter 4 månader fortfarande inte kan släppa in honom helt o inte kan komma över hans affär?

    Han har visat stor ånger, ber om förlåtelse ofta, säger att han älskar mig mer än livet så gott som dagligen o att han inte vet varför han gjorde det. Men jag har så svårt att sluta grubbla, svårt att komma över det och sveket känns inte mindre.

    De hade ingen sex men han trodde att han var kär i henne, ömma kärleksfulla sms om längtan o framtid, några diskreta kyssar, köpte smycke till henne, hon var här hemma på en fest när inte jag var hemma och åt maten jag ha de lagat, satt i mitt kök, i min soffa, hon har åkt i min bil o lunchat med min man. Han ville inte bli "taggad" på fb o gillade inget jag satte upp under den tiden. Men allt hon skrev gillade han o alla hennes foto också. Var var jag då? Hans stora kärlek som han inte kan leva utan? Dessa tankar blir inte mindre, de bara snurrar o snurrar i mitt huvud o jag vet inte hur jag ska komma över det, hur jag ska sluta tänka bakåt o istället framåt med allt han säger o gör nu. Blir galen snart!! Hjälp snälla om ni har tips o råd. E jag en dramatjej?

    Vi har ju 20 tillsammans o hela vårt liv har vi byggt upp tillsammans. Älskar jag honom på riktigt om jag inte kan ta till mig allt han säger nu? Han har gjort allt jag bett om- familjerådgivning, bytt jobb osv.

  • Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?
  • Jesssssica

    Oj vad jobbigt TS. Men, om det nu går att säga så, så tycker jag att det han gjort är  betydligt värre än sex. Att sex bara kan hända kan jag väll köpa men han har ju varit kär i en annan person, det är ju inget som bara kommer och går vid ett kort ögonblick..


     


    Jag har inga bra råd mer än att jag hoppas det blir bra för dig .

  • Anonym (??)

    Har de inte haft sex? Hur vet du det. Om de skickar såna sms och träffas utan dig och han ger smycken så kan vägg ett ligg vara snabbt hänt..?

    Jag skulle ha svårt att glömma det om en gick och bad om ursäkt för det flera gånger i veckan, då har man ju inte lämnat det bakom sig. Prata ut om det klart, och satsa på varandra. Du har uppenbarligen inte släppt detta än eftersom att han ser att du mår dåligt. Bara du känner hur du vill göra.

    Klart detta ger dig huvudbry. Hur kom det fram, berättade han det, någon annan?

  • någonisverige
    Anonym (??) skrev 2014-09-03 16:39:30 följande:

    Har de inte haft sex? Hur vet du det. Om de skickar såna sms och träffas utan dig och han ger smycken så kan vägg ett ligg vara snabbt hänt..?

    Jag skulle ha svårt att glömma det om en gick och bad om ursäkt för det flera gånger i veckan, då har man ju inte lämnat det bakom sig. Prata ut om det klart, och satsa på varandra. Du har uppenbarligen inte släppt detta än eftersom att han ser att du mår dåligt. Bara du känner hur du vill göra.

    Klart detta ger dig huvudbry. Hur kom det fram, berättade han det, någon annan?


    Jag kom på honom när han smugglade med sin telefon en helg. Kollade sen o då såg jag en lång konversation med en massa kärlekord från båda... Blev helt chockad o slängde ut honom i ett par dagar. Ang. Sexet tror jag honom men! Det snurrar också i mitt huvud, hade jag inte kommit på det hade det nog hänt mer. Men han säger att han aldrig hade gjort något mer för han var aldrig beredd att lämna mig för att han alltid har älskat mig. Jaja, ska man tro på det?
  • Anonym (??)

    Vad var det han hade med henne då.. det låter jättelurt!

  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2014-09-03 17:00:19 följande:

    Vad var det han hade med henne då.. det låter jättelurt!


    Ingen aning vad jag ska tro men enligt honom var han i en overkligbubbla o "trodde att han var kär" men samma sekund när jag fick reda på det kom verkligheten fram igen o det han trodde han kände för henne försvann o övergick till ångest o rädsla att förlora mig o barnen. Han "såg" mig på riktigt då igen. Det hade han glömt?!?
  • Fool

    4 månader är en piss i havet TS , man brukar räkna med 1-2 år för att komma över en otrohet , så nej du överdriver inte ,  du är nog alldeles normal.

    Är det du själv eller din partner som anser att du överdriver ?

  • Anonym

    Jag? Han? Vet inte men jag känner mig jobbig o som att jag förstör små framsteg när jag tar upp det eller e ledsen. Han visar tydligt att han tycker det e jobbigt o går in i "inte nu igen" attityd.

  • Fool
    Anonym skrev 2014-09-03 17:26:17 följande:

    Jag? Han? Vet inte men jag känner mig jobbig o som att jag förstör små framsteg när jag tar upp det eller e ledsen. Han visar tydligt att han tycker det e jobbigt o går in i "inte nu igen" attityd.


    Tycker ni borde gå på FR , det är tyvärr väldigt vanligt att den som varit otrogen inte riktigt förstå exakt HUR destruktivt deras otrohet varit för förhållandet , och självklart tycker man det är jobbigt att ens mindre bra handlingar tas upp om och om igen , det är ju jobbigt och någon man antagligen skäms över , man vill bara att det ska vara över och allt ska återgå till som det var förr.

    Det man tyvärr många ggr INTE fattar är att det finns inget "som det var förr" kvar , det ni möjligen kommer göra är att bygga upp ett nytt förhållande från spillrorna av det gamla. Det man heller inte fattar är att man precis bevisat för sin partner att man inte är att lita på , och då är det kanske inte så konstigt att man inte sväljer första bästa förklaring bara sådär , utan att det till stor del är upp till honom att bevisa motsatsen.

    Din partner har kanske inte fattat detta än , hos FR kan du kanske få hjälp med att få honom att fatta det mha en utomstående person (terapeut)

    Att älta är en helt naturlig del av din process TS , och det är en väldigt lång process , inget man klarar av på en fikarast direkt , 4 månader är som sagt inte speciellt lång tid 

    Det här kanske hjälper dig (och din partner) att förstå vad du går igenom

    www.1177.se/Stockholm/Tema/Psykisk-halsa/Diagnoser-och-besvar/Barn-och-unga/Att-hamna-i-kris1/
  • Anonym (Överdriver inte)

    Nej fy fan! Han har med handling bevisat att du inte betytt ett skit för honom. Han har bevisat för dig att han inte älskade dig tillräckligt för att ens vara trogen. Han ljuger dig rakt upp ansiktet och skiter på ert liv. Han tycker att du ska bete dig som vanligt och sluta älta...

    NEJ du är inte onormal som inte kan gå vidare! Det mest normala vore väl att lämna svinet direkt! Du har beslutat dig för att fortsätta med denna man och utsätta dig för den stora risken att han ljuger och förnedrar dig igen. Du har all rätt att älta och noja! Kan han inte stå ut med några år av misstänksamhet och psykisk ohälsa hos dig så ska han låta bli att vara otrogen. ( jag skriver psykisk ohälsa då många kvinnor som stannar får ångest och depressioner i lång tid efter)

Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?