• esch

    kan jag inte bli med barn?

    Jag o min sambo har under 2 års tid inte använt preventinmedel.
    Vi har sex ca 3-4 ggr/veckan.. Och inte en gång har jag blivit med barn.
    Har då haft sex under ägglossning och innan o efter.
    Fattar inte, ska de verkligen vara så exakt på tidpunkten? Blir lite orolig här.

    Tips, tack. Inga dumma påhopp (:

  • Svar på tråden kan jag inte bli med barn?
  • Upptaget

    Kanske ni inte matchar varann så bra? Jag och min fd körde utan skydd i 2 år men inget hände. Sen när jag träffade mig nuvarande sambo så tog det sig efter ca 8 månader. Tyvärr gick set inte vägen, men gravid blev jag. Trodde också att jag inte kunde bli gravid.

    Håll hoppet uppe! Det tar tid för vissa. Dock tycker jag ändå ni ska göra en utredning, kolla så allt står rätt till med simmarna samt dina hormoner :)

  • vinterbebis12

    Gör en utredning. Förmodligen har båda eller en av er har minskad fertilitet och behöver få hjälp. Enligt läkare är det inte så att man "inte passar ihop".

  • Upptaget

    Och enligt annan läkare kan det visst vara så.. Konstigt för de som försökt flera år och är ofrivillig barnlösa och sedan går skilda håll och lyckas snabbt i ny relation. Slumpen kanske?

    Men en utredning Ts :)

  • vinterbebis12

    Upptaget: det beror på vad man menar. Två sub-fertila kan ha svårt att få barn med varandra utan hjälp. Om de sedan träffar nya partners som är superfertila blir det enklare att få barn. Passar ihop som pusselbitar handlar det alltså inte om. Vet själv att det är jobbigt att höra "ni kanske bara inte passar ihop" när man vill bli föräldrar med sitt livs kärlek och ville slå hål på vad våra läkare förklarat är en myt.

    Håller med dig om att ts ska göra en utredning asap :)

  • Jag är bara jag

    Gör en utredning,ring idag ts. Glad  Ni har svårt få barn,men det finns ju inget nu som säger att det är omöjligt. Kanske behövs lite hjälp,kanske går spontant med lite tid,men sök hjälp nu i alla fall.

  • esch

    Tack för alla kommentarer! På måndag ska de bokas tid för utredning. Mannen vill inte tro att hans 'simmare' är kassa ????

  • Jag är bara jag

    Ingen vill ju tro att man är infertil,men man vill ju samtidigt inte slösa en massa år på "ingenting" ifall det nu skulle vara så illa att det inte går spontant. Bättre få en diagnos oavsett vilken den än blir och sen få hjälp utifrån vad diagnosen blir. Hjälp finns-oavsett orsak! Glad

  • Dixie
    esch skrev 2014-09-05 23:35:59 följande:
    Tack för alla kommentarer! På måndag ska de bokas tid för utredning. Mannen vill inte tro att hans 'simmare' är kassa ????
    kanske de bara behöver lite extra hjälp!! bättre att kolla upp varför ni inte blir gravida än att bara gå och hoppas varje månad! 
  • Helenan

    Det behöver ju inte alls vara fel på hans spermier, det finns tusen orsaker till att man inte blir gravid. Förhoppningsvis är ert "problem" något som går att lösa enkelt. Ibland kan man ha haft någon infektion som har gjort att äggledarna är tilltäppta och då kan det räcka med att spola igenom dem så är det fri väg igen. Hoppas ni får tid för utredning snabbt. Lycka till!

Svar på tråden kan jag inte bli med barn?