• Anonym (bonus­mor)
    Äldre 4 Sep 00:19
    473 visningar
    4 svar
    4
    473

    Fundersam

    Min älskade bonusdotter är gravid. Hon skulle bli en superbra mamma men inte än. Livets pusselbitar är inte på plats då hon bara är 19. Hon själv vill göra abort och jag stöttar i vilket beslut hon än tar. 

    Nu mina funderingar. Hon hade sin mens den 20 juli senast enligt henne. Dvs för ca sju veckor sedan. För tre veckor sedan var hon hemma hos oss och kräktes på morgonen och jag började misstänka att hon var gravid. Då hade hon mått så i ungefär en vecka.Hon blev supertrött och tog ett gravtest en vecka senare. Nu har illamåendet gått över och hon ser ut som Dolly Parton. Hon har fått tid den 17 september.  

    Jag är orolig för att hon är längre gången med tanke på symptomen. Men det var ett tag sedan jag var gravid och har glömt. Men när jag läser så verkar det mer som om hon nu är i vecka cirkus tio. Borde jag slappna av? Är det rimligt att hon är i vecka sju efter min symtombeskrivning? Man kan ju blöda under graviditet och jag ser hur hennes kropp förändrats.

    Tid för konsultation den 17 september känns som en evig väntan för en tjej i hennes ålder som bestämt sig.

  • Svar på tråden Fundersam
  • Anonym (bonus­mor) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 21:33
    #1

    Det har inte varit någon större uppslutning till tråden. I går var hon på UL på kvinnokliniken och jag hade rätt. Jag hatar att ha rätt i detta fall och jag blir irriterad på ungdomsmottagningen som inte tog henne på allvar när hon sa att hon känt symptom som borde komma senare i graviditeten. Nu kommer hon göra en sen abort.

  • Äldre 3 Oct 10:05
    #2

    Kanske är dags att undervisa henne i hur preventivmedel fungerar!!!!

  • Anonym (bonus­mor) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 21:18
    #3

    Hon har pp-piller men hade uppenbarligen senaste sex(!) månaderna kört oskyddat. Hennes kommentar var att hon nästan blev glad att hon blev gravid eftersom hon började tro att hon inte kunde bli det. En extremt dyrköpt läxa. Idag fyra dagar efter aborten har hon blivit utskriven pga av att hon blev inlagd och fick genomgå  skrapning eftersom moderkakan inte släppt samt infektion i livmodern. 

    Hon anser att hon fattade rätt beslut och det är huvudsaken även om jag själv (vilket jag även håller för mig själv) tycker att det är fel att abortera foster med öron,armar, fingrar, händer och tår. 

    Jag tycker att detta är  sjukt svårt. Jag är klar med barnafödandet men hade ställt upp och lika så hennes pappa. Gjort allt. Nu hoppas jag att hon blir bra igen.

  • Äldre 7 Oct 17:58
    #4

    Ja eller en lektion i ansvar.

Svar på tråden Fundersam