• Äldre 6 Sep 07:13
    9425 visningar
    157 svar
    157
    9425

    Mammor i maj 2015

    Vi kan väl följas åt på resan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

    Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

  • Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Äldre 15 Sep 12:57
    #1

    Spännande :), jag är också nyplussad och hoppas på det går hela vägen, oroar mig varje dag att nåt e fel ;)

    Har en son på 3, 5 innan och är ensamstående

  • Äldre 15 Sep 16:44
    #2

    En till här som nyligen plussat. Detta är vårt andra barn. Vår son är 2,5 år och kom 2 månader för tidigt. Så det är med blandande känslor. Självklart glada med oroliga.

  • Äldre 1 Oct 21:22
    #3

    Hej, vad roligt!

    Var bor ni? Hur gamla är ni? Vad har ni för BF?

    Vi har 13 maj än så länge. Vi ska göra UL veckan innan jul så vi får se vad de säger då.

  • Äldre 2 Oct 13:05
    #4

    Bor i Falkenberg, har också bf 13 maj Ska göra ul 23 okt för att kolla att allt är ok :) Hoppar att göra fosterdiagnostik, hur tänker ni andra ( om här är nån annan ) över 35?

  • Äldre 8 Oct 11:08
    #5

    Vi bor i Vejbystrand mellan Ängelholm och Båstad.

    Vi är än så länge beräknade till den 11 maj.

    Jag är 28 år.

    Igår blev jag sjukskriven för illamående. Det var faktist skönt att slippa pressen att åka till jobbet. Jag har dessutom ett jobb så jag absolut inte kan gå undan och så.

  • Äldre 10 Oct 17:49
    #6

    Har också mått väldigt illa, fått tabletter mot det. Har tyvärr fått säga nej till massa jobb för jag vart mer eller mindre säg liggandes mer än 3 v :(

  • Äldre 11 Oct 22:25
    #7

    Jag har funderat på kub men är osäker på hur man skulle reagera på resultaten eftersom det bara är ett mått, en gissning på hur stor risken för avvikelse kan vara så vi kommer inte att göra det. Jag vill inte riskera att gå resten av tiden och tänka på de där siffrorna eller vad det kan vara de ger en som svar.

    Vad roligt att vi har ungefär samma datum ????. Jag hoppas att jag inte går över till den 24 maj för då blir min lillsyrra sur om hon inte får ha sin födelsedag för sig själv ???? (hon är 28 år så man kan ju tycka att det inte skulle spela någon roll längre ????).

    Vad jobbigt för er!!! Jag mår som tur är inte illa så ofta och så mycket. Mer olust/äckel inför mat och blir mätt väldigt fort och kan bara äta typ en gång om dagen.

    Totalt sett så är den här graviditeten väldigt lik den förra. Märker ni av likheter?

  • Äldre 11 Oct 22:27
    #8

    Knasigt att det blir frågetecken där jag har gjort smileys. Ni får själva lista ut vilka sorter det kan röra sig om :D

  • Äldre 13 Oct 16:04
    #9

    Nä jag tänker inte kolla nåt, för för mig spelar det ingen roll om bebbe har down syndrom Jag mår mycket sämre denna grav, typiskt, för lilleman behöver ju sin mamma med. Är ju ensam så lite jobbigt men det får gå. :)

  • Äldre 15 Oct 17:37
    #10

    Har du ingen familj/vänner i närheten som kan hjälpa dig Palle?

Svar på tråden Mammor i maj 2015