• Anonym (Tredj­e barn?)
    Äldre 6 Sep 16:19
    1057 visningar
    5 svar
    5
    1057

    Avbruten tredje graviditet pga "icke livsdugligt barn". Någon mer? Vågar ni bli gravida igen?

    Som rubriken lyder så avbröt vi våra tredje graviditet för 2 veckor sedan på grund av att bebisen hade ett kromosomfel som medförde missbildningar som inte skulle gått att leva med. Vår flicka hade Trisomi 18 och vi avbröt i vecka 17.

    Vi har två fina barn hemma som är 2 och 4. Någon mer som avbrutit sin tredje graviditet och sedan vågat sig på att bli gravid igen?

    Hur snabbt gick det att bli gravid?
    Var barnet friskt?
    Hur kändes graviditeten?

  • Svar på tråden Avbruten tredje graviditet pga "icke livsdugligt barn". Någon mer? Vågar ni bli gravida igen?
  • Anonym (lis)
    Äldre 6 Sep 17:18
    #1

    avbröt min igår v 12(11+6) jag har sagt att jag inte vill ha mer vågar inte OCH JAG ÅNGRAR ATT JAG LÄT MIG ÖVERTALAS om abort

  • Anonym (Tredj­e barn?) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 13:01
    #2

    Usch vad jobbigt för dig! Jag tvekar varje dag? velar fram och tillbaka. Ena stunden vill jag med hela min kropp försöka en gång till, nästa stund är jag rädd, så rädd och vågar inte.

    Någon mer som är/har varit i samma sits??

  • Äldre 15 Sep 15:52
    #3

    Avbröt min tredje graviditet för en vecka sedan. Jag blöder ju fortfarande men jag vill gärna försöka igen så fort jag inte blöder mer. Har barn på 5 och 7 och alla i familjen såg fram emot ett syskon. Avbröt för att hjärnan inte utvecklade sig. Läkarna trodde inte hon skulle klara graviditeten. Det värsta jag varit med om. .

  • Anonym (Tredj­e barn?) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 22:06
    #4

    Usch vad tråkigt att höra. Samma här?det värsta jag varit med om. Idag är det exakt tre veckor sedan, jag har fortfarande lite, lite avslag kvar. För några dagar sedan hade jag tydliga ägglossningssymptom så jag tror och hoppas att kroppen är igång nu och att menen kommer om cirka 2 veckor. Men jag vet inte om jag vågar igen. Vi hade alla också sett mkt fram emot ett syskon till barnen. Men jag vet inte varför jag tvekar nu??? Jag ät rädd att det skall hända igen, rädd att det skall hända mig någonting under grav, rädd att det skall hända mannen någonting, rädd för att ekonomin inte skall hålla osv osv. Listan kan göras lång. Men min kropp vill, NU. Det känns jobbigt att gå igenom de där första 3 månaderna av illamående, blä!! Och tröttheten...

  • Äldre 16 Sep 08:42
    #6

    Det känns som att vi haft vår del av otur nu. Tycker du inte det? Både trisomi 18 och det vi drabbades av är ju en slump. Jag förstår dock din rädsla. Det är ju inte konstigt med tanke på vad som hänt.

Svar på tråden Avbruten tredje graviditet pga "icke livsdugligt barn". Någon mer? Vågar ni bli gravida igen?