• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 6 Sep 19:45
    2094 visningar
    15 svar
    15
    2094

    Måste man ha ägglossningsflytningar varje gång?

    Åt en kur pergotime i maj då jag fick ägglossning (blev gravid men slutade i ma), hade rätt mycket ägglossningsflytningar då och värk i magen. Nu har jag ätit en ny kur pergotime, tog sista tabletten i söndags förra veckan och är på cd15 nu. Har liknande värk som vid förra kuren men i stort sett inga flytningar alls. Är det ett tecken på att det inte blir någon ägglossning denna gång? Eller kan symtomen på ägglossning variera från månad till månad och från kur till kur? Vill gärna veta....

  • Svar på tråden Måste man ha ägglossningsflytningar varje gång?
  • Äldre 7 Sep 11:40
    #1

    Hej. Nej man behöver inte ha flytningar vid äl. Lycka till

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 7 Sep 11:43
    #2

    Tack för svaret. Men om man haft flytningar vid en kur med pergotime och man då fick ägglossning, kan man då ändå få ägglossning vid kuren därefter ÄVEN om man inte har några flytningar den gången? Det jag menar är alltså, kan det variera från månad till månad (eller kur till kur) om man får flytningar eller inte och man kan ändå få ägglossning?

    Alltså, kan en och samma kvinna ena månaden ha mycket flytningar och få ägglossning för att nästa månad inte få några flytningar alls och ändå få ägglossning?

  • Äldre 16 Sep 15:28
    #3

    Hej! Visst kan det variera även hos en och samma kvinna. lycka till

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 15:49
    #4

    Åh, tack så mycket. Då finns det kanske hopp om att jag hade ägglossning förra veckan trots uteblivna ägglossningsflytningar. Var på vul på cd 18 (ätit pergotime) och då fanns en äggblåsa på 23 mm och gyn trodde på ägglossning de närmsta dagarna. Dagen efter mitt vul var min smärta i magen nästan borta och 2 dagar efter var smärtan helt borta, kan det ha varit ett tecken på att äggblåsan spruckit?

  • Äldre 16 Sep 21:07
    #5

    Hej! det låter som att du haft äl, håller tummarna för er

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 09:23
    #6

    Åh, vad kul att du tror det. Då är det bara att hoppas på att det tagit sig....får snällt vänta tills nästa vecka när jag kan testa....

  • Äldre 17 Sep 11:10
    #7

    Skriv gärna och berätta hur det går

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 11:47
    #8

    Absolut, det ska jag göra. Skriver nästa vecka när jag testat om det blev Plus eller Minus.

  • Äldre 17 Sep 12:29
    #9

    Håller tummarna

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 25 Sep 12:35
    #10

    Ville bara uppdatera dig att jag precis fått ett fint Plus!!!!!

  • Äldre 28 Sep 22:15
    #11

    Whiiihi!!! Ett stort stort grattis till er

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 29 Sep 06:34
    #12

    Tack så mycket!! Nu är jag dock mest orolig för ma då jag fick det i juli i år. Tycker inte att jag har några symtom och det oroar mig, är enligt familjeliv i vecka 5(4+4), borde jag inte då verkligen känna att jag är gravid??

  • Äldre 6 Oct 21:10
    #13

    Hej. Alla "känner" sig inte gravida utan mår som vanligt. Oroa dig inte. Lycka till

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 08:21
    #14
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-10-06 21:10:43 följande:
    Hej. Alla "känner" sig inte gravida utan mår som vanligt. Oroa dig inte. Lycka till
    Tänkte bara uppdatera dig lite med att jag nu är i vecka 20 och nyligen varit på rul och fått se en pigg och alert liten bebis, är så lycklig :)
  • Äldre 11 Jan 21:18
    #15

    Åh vad roligt. Glad för er skull

Svar på tråden Måste man ha ägglossningsflytningar varje gång?