• johannessssss

    varför skyller FI på vita män?

    vad gör de icke-vita männen så mycket bättre än de som är vita?

    varför ställa färg mot färg? är inte det rasistiskt?

    är väl snarare patrikatet som är hemskt, inte vita män. patrikatet gäller för alla män, vita som icke-vita...men FI väljer att smutskasta alla som är vita?

  • Svar på tråden varför skyller FI på vita män?
  • Akua

    Fi smutskastar inte alla som är vita män! Då har du inte kunnat läsa eller höra eller velat ta del av deras politik!

  • Ninna887

    Det är populärt att vara rasist idag så länge rasismen sker mot vita män. Alltså utnyttjar Fi detta.

  • Khaibar

    Att bespotta och demonisera majoritetsbefolkningen i allmänhet och vita män i synnerhet (då de historiskt sätt dominerat och styrt världen) är inte bara acceptabelt utan uppmuntras också i den kulturmarxistiska teori som F! är baserad på.

  • Akua
    Ninna887 skrev 2014-09-07 00:51:48 följande:

    Det är populärt att vara rasist idag så länge rasismen sker mot vita män. Alltså utnyttjar Fi detta.


    Du får gärna visa mig nr Gudrun Schyman varit rasistisk mot vita män. Jag vet inte att det skett.
  • Gert

    Åsa Romson skyller allt på vita heterosexuella män. Snacka om rasism.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • asatantrosa

    Man får skilja på vita enskilda män och GRUPPEN vita män.

    Genom historien har gruppen vita män förtryckt, skövlat, stulit, dödat, erövrat osv och har fortfarande idag en maktposition baserat på utsugandet och nedvärderandet av kvinnor och rasifierade som skett under historien. GRUPPEN alltså. Vänstern och feminismen är för jämlikhet i världen och tycker därför att gruppen vita män ska avsäga sig sina privilegier för att sann jämlikhet ska kunna uppstå.

  • johannessssss
    Akua skrev 2014-09-07 00:38:47 följande:

    Fi smutskastar inte alla som är vita män! Då har du inte kunnat läsa eller höra eller velat ta del av deras politik!


    menar att de sätter skulden på många av de vita männen....men inte på de andra icke-vita..
  • johannessssss
    asatantrosa skrev 2014-09-08 22:50:13 följande:

    Man får skilja på vita enskilda män och GRUPPEN vita män.

    Genom historien har gruppen vita män förtryckt, skövlat, stulit, dödat, erövrat osv och har fortfarande idag en maktposition baserat på utsugandet och nedvärderandet av kvinnor och rasifierade som skett under historien. GRUPPEN alltså. Vänstern och feminismen är för jämlikhet i världen och tycker därför att gruppen vita män ska avsäga sig sina privilegier för att sann jämlikhet ska kunna uppstå.


    men alla färger gör så.
  • Akua
    johannessssss skrev 2014-09-08 22:59:57 följande:

    menar att de sätter skulden på många av de vita männen....men inte på de andra icke-vita..


    Skuld och skuld....jag tror du missuppfattar då. Men kolla på alla maktpositioner och se vilka som siter på dessa platser, majoriteten är vita män och varför tror du det är så? För att vita män är smartare än svarta? För att män är smartare än män? Eller vad tror du?
Svar på tråden varför skyller FI på vita män?