• svabb83

    HJÄLP! vilken skola, när vanlig (med stora anpassningar) inte fungerar?

    Hej!
    Jag har ett barn som har Adhd och utreds inom autismspektrum, som trots stora insatser i skolan (eget rum, med egen personal, anpassad undervisning) ej fungerar där.
    Nästan dagligen rymmer hen eller jag får hämta. Vid minsta kravsituation kraschar allt! Om det inte finns ett intresse och viljan finns.
    Jag känner till flera privata skolor i sthlm som är inriktade mot neuropsykiatri. Men de ligger långt bort ifrån oss och som bostadsläget är i sthlm så är det intill omöjligt att flytta till nån av dessa kommuner.
    Hur gör man då? Vi är nöjda med sonens skola och insatser, men funderar ju ofta på om byte till skola som arbetar enbart med barn samma svårigheter kanske skulle fungera bättre?
    Är.det ngn som sitter/suttit i samma situation som kan komma med råd och tips?! Situationen känns ohållbar som den är idag!
    Om ngn undrar, så ja, hen har medicin för sin Adhd, som fungerar bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 11:53
    Provar att uppdatera för att se om någon kan komma med tips och råd?

  • Svar på tråden HJÄLP! vilken skola, när vanlig (med stora anpassningar) inte fungerar?
  • tengan1972

    Hej

    Förstår din förtvivlan! Har själv en son med ADHD och det funkar inte jättebra i skolan, har varit lite upp och ner men vi ger det en sista termin. Letar för fullt, vikanske kan hjälpas åt... Vilka skolor har ni sett som låg lite avides från där ni bor?

    Hälsn Charlotte

Svar på tråden HJÄLP! vilken skola, när vanlig (med stora anpassningar) inte fungerar?