• Anonym (Tålig man)
    Äldre 9 Sep 13:01
    4790 visningar
    46 svar
    46
    4790

    Vad gör man med en kränkande fru?

    År efter år gör hon tvärtom emot vad vi bestämt, ex. packar ner saker i mitt kontor så de är svåra att hitta, slänger mina saker utan att fråga, låter farsan härja i mitt hus och min trädgård så jag måste ha koll när träd och annat åker ner.

    Senast sa jag till att jag ville ha kvar min gamla användbara rock som är en minnesklenod, den slängde hon och behöll andra som jag inte kan ha längre Skrikandes

    Har hotat med skilsmässa och att bett henne packa sig iväg. 

    Senast byggde jag upp ett fibernät till alla i huset och sa att hon inte fick röra något som hon brukar och sedan bråkar att det inte fungerar. Men hon tog bort en "onödig" kabel och skrek sedan länge om att internet inte fungerade, så barnen blev rädda och stängde in sig i sitt rum. Jag kopplade tillbaks, allt fungerade och allt jag lyckades tvinga ur henne var ett tack men jag ville ha en ursäkt.

    Funderar på att skiljas och bara vara sambo för hon har sina fördelar att balansera med, men jag står inte ut med denna oro att man måste ha kollen och vill vara ihop för barnen. 

    Annars kan jag låtsas slänga hennes saker så kanske det fastnar?

    Hon slänger allt i smyg så jag får leta och hon annars glömmer var hon packat ner mitt jag ska ha.
    Gifta i 12 år och inga ekonomiska problem så det är synd att förstöra då vi kompletterar varandra rätt bra annars och hon blir extra dum när svärföräldrar är här.

  • Svar på tråden Vad gör man med en kränkande fru?
  • Äldre 9 Sep 13:10
    #1

    Varför skulle det hjälpa att ni skiljer er men ändå är sambos?

  • Anonym (Tålig man) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 13:19
    #2
    Fia 28 skrev 2014-09-09 13:10:52 följande:
    Varför skulle det hjälpa att ni skiljer er men ändå är sambos?
    Det är en markering att hon ligger lösare till och inte kan rida på att vi hör ihop mer nu.
  • Stårsc­han
    Äldre 9 Sep 13:24
    #3

    Ärligt talat tycker jag att hon verkar ha fått fler chanser än hon förtjänar. Om du nödvändigtvis inte vill släppa henne så tycker jag att ni ska flytta isär och bli särbos. Då kan ni åka på semester tillsammans, träffas för middagar och sex och vad ni nu tycker om att göra tillsammans, men hon har ingen makt över dina saker, så att du kan känna dig trygg.  Och var väldigt tydlig med orsaken till att du flyttar ut. Eller hon.

  • Anonym (Tålig man) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 13:47
    #4
    Stårschan skrev 2014-09-09 13:24:43 följande:
    Ärligt talat tycker jag att hon verkar ha fått fler chanser än hon förtjänar. Om du nödvändigtvis inte vill släppa henne så tycker jag att ni ska flytta isär och bli särbos. Då kan ni åka på semester tillsammans, träffas för middagar och sex och vad ni nu tycker om att göra tillsammans, men hon har ingen makt över dina saker, så att du kan känna dig trygg.  Och var väldigt tydlig med orsaken till att du flyttar ut. Eller hon.
    Henne släpper jag gärna och släpper gärna in en annan, men det är mitt hus och hon klarar inte barnen själv. Sex är nästan nerlagt utom på semestern, hon sover på en soffa i sitt kontorsrum då hon får ont i ryggen av de dyra madrasserna hon köpt till vårt. 
  • Rakad Apa
    Äldre 9 Sep 13:50
    #5

    Hade blivit galen. Skaffa dig en bättre fru.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 9 Sep 13:50
    #6
    Anonym (Tålig man) skrev 2014-09-09 13:01:17 följande:
    Gifta i 12 år och inga ekonomiska problem så det är synd att förstöra då vi kompletterar varandra rätt bra annars och hon blir extra dum när svärföräldrar är här.
    på vilket sätt kompletterar ni varandra?
    jag skulle ju aldrig kunna vara gift ( eller bo ihop) med någon som helt skiter i mina åsikter! 
  • Äldre 9 Sep 13:51
    #7

    Jag förstår inte varför du ska skilja dig för att sen bli sambo med henne.


    Vad är det som säger att hon skulle behandla dig bättre för att ni blir sambor.

  • Stårsc­han
    Äldre 9 Sep 13:53
    #8

    Då låter det som om du anser att du sitter fast med henne tills barnen är tillräckligt gamla att själva få bestämma att de vill bo heltid med dig, om du inte vill ge dig in på att få henne förklarad olämplig som förälder.

    -Skaffa lås till ditt kontor och övriga ställen där du förvarar dina saker.
    -Boka tid hos en familjerådgivare och ta eventuellt kontakt med psykolog.

  • Anonym (Tålig man) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:33
    #9
    Rakad Apa skrev 2014-09-09 13:50:35 följande:
    Hade blivit galen. Skaffa dig en bättre fru.
    Måste vara säker på att få vårdnad i så fall så barnen inte skadas.
  • Anonym (Tålig man) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:41
    #10
    Dixie skrev 2014-09-09 13:50:42 följande:
    på vilket sätt kompletterar ni varandra?
    jag skulle ju aldrig kunna vara gift ( eller bo ihop) med någon som helt skiter i mina åsikter! 
    Givetvis gör man det då vi varit gifta så länge och fått 2 barn. Förut gjorde jag mkt pengar, nu är det hon, som är mer spontan och jag mer förtänksam mm etc. Vi konstaterade det senast när vi åkte ut ensamma i ett ärende att vi funkar bra ihop, det är infallen som är problem. Jag pratar före jag gör något, hon tar smällen efter. Hon skiter inte helt i mina åsikter, bara en del eller har dålig respekt. 
Svar på tråden Vad gör man med en kränkande fru?