• Anonym (overa­ll)
    Äldre 9 Sep 14:23
    27170 visningar
    194 svar
    194
    27170

    Ångest inför köp av vinteroverall. Finns det något märke som är fint, men billigt?

    Hej.

    Denna veckan ska jag köpa vinteroveraller till mina barn. Vi bor i ett ganska "fint" område, men just jag har väldigt dåligt med pengar.. Förra året råkade jag höra på förskolan hur andra föräldrar(okej, mest mammor...) pratade skit bakom min rygg om mina stackars barn som går runt med sådana dåliga märken... Mitt ena barn fick också höra liknande från ett annat barn.
    Så vilka overaller har ni köpt/tänker köpa och finns det alls något märke som betecknas som fint, men är billigt?

  • Svar på tråden Ångest inför köp av vinteroverall. Finns det något märke som är fint, men billigt?
  • Äldre 9 Sep 14:28
    #1

    Men skit i dem! Har de inget bättre att använda sin tid till än att leta fel hos andra så är de inte värda besväret.

    Men om det skulle få dig att må bättre kan du alltid köpa bättre begagnade.

  • Äldre 9 Sep 14:36
    #2

    Vilken prisklass har du tänkt dig? Vi har använt Didriksson år efter år till dottern (som kusinen i sin tur fått ärva) och är nöjda med det.
    Ett annat tips till dig är att köpa inför kommande säsong när det är rea.

    Varför måste du förresten handla till vintern redan i början på september om du har ont om pengar?

  • Anonym (overa­ll) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:41
    #3

    Förra året hade jag snowtex som gick på runt 400 styck.. Hade det bara gällt mig hade jag skitit i dem, men nu får barnen höra saker och det vill jag verkligen inte. Jag handlar nu för att sprida ut kostnaderna som kommer kommande månader.

  • Anonym (---)
    Äldre 9 Sep 14:41
    #4

    Det viktigaste är väl att barnen hålls varma och torra, inte att märket är fint.

  • Anonym (Mina)
    Äldre 9 Sep 14:42
    #5

    Vad har de andra barnen för märke på kläder då?  Jag skulle kolla på Blocket/Tradera om jag var du...

  • Anonym (overa­ll) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:44
    #6

    De andra har typ Isbjörn, Geis, Ticket to heaven och sådant. Kollar blocket ibland, men har inte hittat något just nu.

  • Anonym (overa­ll) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:45
    #7
    Anonym (---) skrev 2014-09-09 14:41:39 följande:
    Det viktigaste är väl att barnen hålls varma och torra, inte att märket är fint.
    Jo, det tycker jag med...
  • Anonym (Mina)
    Äldre 9 Sep 14:47
    #8
    Anonym (overall) skrev 2014-09-09 14:44:52 följande:
    De andra har typ Isbjörn, Geis, Ticket to heaven och sådant. Kollar blocket ibland, men har inte hittat något just nu.
    Kolla Ticket to Heavens danska hemsida, ibland säljer de ut med 60-70% rea...

    Hur mycket har du att lägga på overallerna?
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 9 Sep 14:47
    #9

    Kaxs från KappAhl brukar få bra betyg. Jag har även köp från Ellos vissa år och de har varit suveränt bra. Särskilt nån bävernylonvariant de hade för några år sedan. Håller mig alltid till neutrala märken och utan stora detaljer och liknande så det är verkligen INGEN som någonsin har kommenterat.
    Ärligt talat kunde jag inte brytt mig mindre. Så länge barnen är torra och varma.

  • Anonym (overa­ll) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 14:48
    #10
    Anonym (Mina) skrev 2014-09-09 14:47:13 följande:
    Kolla Ticket to Heavens danska hemsida, ibland säljer de ut med 60-70% rea...

    Hur mycket har du att lägga på overallerna?
    Tack, det ska jag göra! Min smärtgräns går runt 450 per overall.
Svar på tråden Ångest inför köp av vinteroverall. Finns det något märke som är fint, men billigt?