• Anonym (AnonymaAlice)

    Kärlek vi första ögonkastet? Eller vad?

    Har de senaste veckorna börjat fundera på det här med kärlek vid första ögonkastet och sådant...
    Det är nämligen så att jag är i en trygg, sund och bra relation sen nio år tillbaka.

    Men här om veckan, då jag pga lite småstrul med min gamla bil och behövde fara på verkstad, så hände det något.

    Redan då jag pratade med han som jobbar på det stället i telefonen, så kändes det som bra. Jag tänkte, att det var magkänslan som sa att det här blir bra med bilen. Men sen då jag varit där och träffat personen som den där rösten hörde till... det var som att jag svävade på moln i typ två veckor.

    Vad hände, liksom?


    Jag har aldrig varit med om det förut, så starkt.
    Och den här killen, jag vet inte om han egentligen, om vi ska prata utseende, är den "typen" jag brukar falla för...
    Men något fanns där. Röstläget, leenden och blicken... jag vet inte hur jag ska förklara det... jag blir som kollrig...

    Ska om nån dag fara tillbaka för att då lämna in gammbilen, känner mig lite spänd inför mötet då.
    Jag vet ju inte om han upplevde samma sak.
    Ringde ju dit för att boka in tiden, för någon dag sedan. Och jag blev alldeles till mig. Och det var så trevligt att prata med honom... även om det bara var bilsnack så blev det lite skoj och skratt... och både mina kinder och öron började blossa...

    Och jag vet inte vad jag egentligen vill med den här tråden... kanske få ur mig det. Har inte kunnat berätta för någon...

    Som sagt, har aldrig upplevt något sådant här tidigare.
    Är det kärlek vid första ögonkastet?

  • Svar på tråden Kärlek vi första ögonkastet? Eller vad?
  • Anonym (AnonymaAlice)

    Alltså!


    Spännande.
    Det jag glömde skriva var, att det känns ju som skräckblandad förtjusning...
    Jag älskar ju min pojkvän och vi har en bra relation.
    Men denna spänning inför den här andra killen... det är som... jag vet inte...

    Kan även tillägga att vi är mellan 30 och 35, både jag, min kille och han som jobbar på verkstaden (har luskat en del)

  • Anonym (m)

    jobbar man med ett serviceyrke så är man oftast glad, öppen och vill att kunderna ska trivas. Det kan vara så att han är exakt likadan mot alla kunder som han var mot dig Glad. Eller snarare, du hoppas det kan betyda nåt "mer" men det är inte säkert det gjorde det för honom. 

  • Anonym (AnonymaAlice)
    Anonym (m) skrev 2014-09-09 16:12:11 följande:

    jobbar man med ett serviceyrke så är man oftast glad, öppen och vill att kunderna ska trivas. Det kan vara så att han är exakt likadan mot alla kunder som han var mot dig Glad. Eller snarare, du hoppas det kan betyda nåt "mer" men det är inte säkert det gjorde det för honom. 


    Alltså, jag vet ju inte om jag vill att det ska betyda något mer, egentligen.
    Som jag skrev så har jag ju en fin kille och en bra relation.
    Men det är som att jag inte kan sluta tänka på den andra, att det kom som så plötsligt.
    Och det är som att det känns så "djupt"... jag vet inte hur jag ska säga. Kan inte förklara.

    Men jag förstår vad du menar... passar man i sitt serviceyrke så är man ju väldigt social och trevlig och så.


  • Anonym (Marit)

    Visst kan det vara kärlek vid första ögonkastet! Jag är sannerligen inte rätt person att ge dig råd för alla mina förhållanden har startat med kärlek vid första ögonkastet och sedan har passion utan dess like brakat loss och när passionen har svalnat har jag lämnat för då tappar jag intresset totalt och står inte ut. Jag tror att jag är oförmögen att älska någon på riktigt. Mitt längsta förhållande höll i 3 år. När jag ser på par som håller ihop jättelänge undrar jag hur de står ut utan passion. Jag måste vara vrickad. Nu behöver det inte alls bli så för dig, det är inte det jag menar. Kanske är den här killen ditt livs stora kärlek och det är knepigt att ge dig ett råd men jag hoppas att du blir lycklig vad som än händer.

  • Anonym (AnonymaAlice)
    Anonym (Marit) skrev 2014-09-09 21:12:13 följande:

    Visst kan det vara kärlek vid första ögonkastet! Jag är sannerligen inte rätt person att ge dig råd för alla mina förhållanden har startat med kärlek vid första ögonkastet och sedan har passion utan dess like brakat loss och när passionen har svalnat har jag lämnat för då tappar jag intresset totalt och står inte ut. Jag tror att jag är oförmögen att älska någon på riktigt. Mitt längsta förhållande höll i 3 år. När jag ser på par som håller ihop jättelänge undrar jag hur de står ut utan passion. Jag måste vara vrickad. Nu behöver det inte alls bli så för dig, det är inte det jag menar. Kanske är den här killen ditt livs stora kärlek och det är knepigt att ge dig ett råd men jag hoppas att du blir lycklig vad som än händer.


    Härligt med passionen ändå! 
    Fast trist att du känner att du inte kan älska någon på riktigt, men det kan ju vara så att du inte har mött rätt person för dig än... men snart kanske den dyker upp i ditt liv!
    Hoppas att du med är lycklig i alla fall.


    Förstår att det är knepigt att ge råd ang detta.
    Jag vill som gärna bara diskutera. Har inte  vågat säga till någon av mina vänner vad jag kände. Vad jag känner.

    Jag går runt med fjärilar i magen och det känns ju underbart, samtidigt som det känns lite fel, gentemot min sambo.
    Men jag kan inte sluta tänka på den här andra...

  • Anonym (AnonymaAlice)

    Och, jag skulle som så gärna vilja veta om han, den andre, kände/känner lika eller i alla fall någon attraktion till mig.

    Hur får jag reda på det, egentligen?


    Fast det kanske är fel. Fel av mig, men åh vad jag vill.

  • Anonym (AnonymaAlice)

    Vad skulle ni andra göra, tycka, tänka?

  • Anonym (Marit)
    Anonym (AnonymaAlice) skrev 2014-09-11 08:12:06 följande:

    Härligt med passionen ändå! 
    Fast trist att du känner att du inte kan älska någon på riktigt, men det kan ju vara så att du inte har mött rätt person för dig än... men snart kanske den dyker upp i ditt liv!
    Hoppas att du med är lycklig i alla fall.


    Förstår att det är knepigt att ge råd ang detta.
    Jag vill som gärna bara diskutera. Har inte  vågat säga till någon av mina vänner vad jag kände. Vad jag känner.

    Jag går runt med fjärilar i magen och det känns ju underbart, samtidigt som det känns lite fel, gentemot min sambo.
    Men jag kan inte sluta tänka på den här andra...


    Tack för dina snälla ord. Jag hoppas att det reder ut sig för dig på allra bästa sätt.
  • solstråle92

    Var med om samma sak igår! Det bara klickade. Han hade inget speciellt utseende, verkligen inte någon jag skulle fastna för annars men det var NÅGOT. Han jobbade på ett sånt ställe där dom säljer telefoner så han kan ju vara lika charmig mot andra också men vet inte alltså. Magkänslan sa annat! Min mamma fick hans nummer (hon köpte telefon) ifall något skulle krångla då vi fick ett specialerbjudande. Så jag har hans nummer men vågar inte höra av mig. Hur går det för dig Ts?

Svar på tråden Kärlek vi första ögonkastet? Eller vad?