• Jocce

    Sexdrift hos lesbiska

    Hej, lånar detta forum lite för att se om någon har lust att stilla min nyfikenhet.

    I många trådar diskuteras det friskt om huruvida mannen eller kvinnan har högst sexualdrift. Bisexuella kvinnor borde veta...

    Du som är bi och har varit med killar, har du mer eller mindre sex när du är med en kvinna jämfört med när du varit med en man?

    (Ja, jag vet, det är individuellt, det går inte att generalisera... men ändå, generellt?)

    Glad

  • Svar på tråden Sexdrift hos lesbiska
  • krillesthlm

    kåta hit kåta dit,alla är vi väl olika oavsett kön

  • krillesthlm
    krillesthlm skrev 2014-09-12 04:05:15 följande:

    kåta hit kåta dit,alla är vi väl olika oavsett kön oavsett sexuell läggning


  • hännrick

    Precis, de individuella skilnaderna inom ett kön lär vara större än den generella skillnaden mellan könen

  • Anonym (Puck)

    Med kvinnor har jag nog mer sex på mina egna villkor, helt enkelt. Jag upplever mig lättare sexuellt synkad med kvinnor - jag inser att jag nog inte riktigt förstår mig på män (trots att jag levde med samme man i ca 20 år). De kommer mig inte på samma sätt in på livet.

    Mitt sexliv med mannen, som är en jättebra man, byggde nästan 100% den sista halvan av vår tid tillsammans på att jag sa ja till hans inviter. Vi kunde knappt kramas eller prata i sängen utan att han ville mer, och det blev jag helt avtänd på. Jag tycker om intimitet mentalt/själsligt - och fysiskt. Mertalet gånger vi hade sex gjorde jag det för att jag tyckte att jag borde, inte för att jag hade lust i grunden. Därmed inte sagt att jag inte blev fysiskt tillfredsställd när vi väl hade sex, för det blev jag.

    Med kvinnor har jag mer intimitet, är mer hudlös - och därmed mer själsligt nära. Jag vill vara fysisk, kramas, pussas och gärna ha sex. Jag upplever att kramar och närhet till en kvinna inte på samma sätt leder till att jag förväntas ha sex. Därmed vill jag ha sex oftare med kvinnorna jag haft i min säng. Jag känner lust för kvinnokroppen och för att njuta av den på ett annat sätt än för manskroppen. Med män har jag någon gång kunnat känna mig ledsen och smutsig efter sex (utan att det är deras fel) vilket aldrig hänt med kvinnor. Med kvinnor ser jag det bara som vackert...

  • Anonym (Numera lesbisk)

    När jag levde och hade sex med män var jag den som hade störst sexualdrift. Har i flera längre förhållanden blivit kallad nymfoman. Något killarna alltid tyckt var bra, i början. Sen blev det mer sällan, killarna ville inte speciellt ofta och jag misstrivdes. Nu lever jag med en kvinna och ser mig som lesbisk sen 10-12 år tillbaka. Har fortfarande stor sexlust medans min fru är nöjd med 1 gång i kvartalet.

    Tror det är individuellt som det mesta.

  • Anonym (Man)

    Jag har funderat många ggr. hur ni kvinnor har sex med varandra

    HUR går det till .....
    .Slickar o smeker varandras fittor  ?
    69 an ?
    Kör ni med dildos på varandra ?

    Med andra ord på samma sätt som en man o kvinna gör när dom har sex MEN SKILLNADEN är utan en " riktig kuk "  !?

  • Anonym (tycker)

    Skulle tro att kvinnor har högre sexualdrift och njutbarare orgasmer, medan män har större behov av (och brist på) närhet, beröring, kroppskontakt, kyssar. Generellt.


    Anonym (Puck) skrev 2014-12-07 18:45:35 följande:

    Med kvinnor har jag mer intimitet, är mer hudlös - och därmed mer själsligt nära. Jag vill vara fysisk, kramas, pussas och gärna ha sex. Jag upplever att kramar och närhet till en kvinna inte på samma sätt leder till att jag förväntas ha sex. Därmed vill jag ha sex oftare med kvinnorna jag haft i min säng. Jag känner lust för kvinnokroppen och för att njuta av den på ett annat sätt än för manskroppen. Med män har jag någon gång kunnat känna mig ledsen och smutsig efter sex (utan att det är deras fel) vilket aldrig hänt med kvinnor. Med kvinnor ser jag det bara som vackert...


    Detta förstår jag fullt ut! Lesbiskt sex och kyssar är hett och oerhört vackert. Kvinnokroppar i ömsint förening. Förstår också att det måste kännas smutsigt efter sex med en man. Hade jag varit född till kvinna hade jag likväl känt som du.
  • Jocce
    Anonym (Puck) skrev 2014-12-07 18:45:35 följande:

    Med kvinnor har jag nog mer sex på mina egna villkor, helt enkelt. Jag upplever mig lättare sexuellt synkad med kvinnor - jag inser att jag nog inte riktigt förstår mig på män (trots att jag levde med samme man i ca 20 år). De kommer mig inte på samma sätt in på livet.

    Mitt sexliv med mannen, som är en jättebra man, byggde nästan 100% den sista halvan av vår tid tillsammans på att jag sa ja till hans inviter. Vi kunde knappt kramas eller prata i sängen utan att han ville mer, och det blev jag helt avtänd på. Jag tycker om intimitet mentalt/själsligt - och fysiskt. Mertalet gånger vi hade sex gjorde jag det för att jag tyckte att jag borde, inte för att jag hade lust i grunden. Därmed inte sagt att jag inte blev fysiskt tillfredsställd när vi väl hade sex, för det blev jag.

    Med kvinnor har jag mer intimitet, är mer hudlös - och därmed mer själsligt nära. Jag vill vara fysisk, kramas, pussas och gärna ha sex. Jag upplever att kramar och närhet till en kvinna inte på samma sätt leder till att jag förväntas ha sex. Därmed vill jag ha sex oftare med kvinnorna jag haft i min säng. Jag känner lust för kvinnokroppen och för att njuta av den på ett annat sätt än för manskroppen. Med män har jag någon gång kunnat känna mig ledsen och smutsig efter sex (utan att det är deras fel) vilket aldrig hänt med kvinnor. Med kvinnor ser jag det bara som vackert...


    Tack, bra förklaring!
  • Jocce
    Anonym (Numera lesbisk) skrev 2014-12-10 14:01:41 följande:

    När jag levde och hade sex med män var jag den som hade störst sexualdrift. Har i flera längre förhållanden blivit kallad nymfoman. Något killarna alltid tyckt var bra, i början. Sen blev det mer sällan, killarna ville inte speciellt ofta och jag misstrivdes. Nu lever jag med en kvinna och ser mig som lesbisk sen 10-12 år tillbaka. Har fortfarande stor sexlust medans min fru är nöjd med 1 gång i kvartalet.

    Tror det är individuellt som det mesta.


    Är nog så. Vad som är säkert är i alla fall att män i allmänhet inte är kåtare än kvinnor vilket många tror. (ja ja, ofta i början av ett förhållande, men inte i längden).
  • Anonym (muahldg)

    Killar har alltid varit på mig som flugor men tjejer flyr när det går för långt... tyvärr.

  • Anonym (muahldg)

    Men jag är ju kvinna och jättekåt av mig! Måste väl träffa rätt tjej bara. Alla är ju olika. Tänder mer på tjejer!! Tänder knappt på killar men tar ju vad man får liksom.

Svar på tråden Sexdrift hos lesbiska