• Brunette

    Bf i nov och boende i Skaraborg?:)

    Hej på er!
    Med bara 10 v kvar till bf så börjar man ju bli väldigt förväntansfull :) finns säkert fler liknande trådar men tänkte om lite människor i närheten ville följas åt :)
    Hur har/är er graviditet? Vad har ni för tankar och planeringar . Vikt mm. Bollar gärna allt o inget :)
    Hade fint /Therese

  • Svar på tråden Bf i nov och boende i Skaraborg?:)
  • såffan

    Väntar 3an med bf den 28 november och bor även jag i Skaraborg. Är detta ditt första barn och vilket är ditt bf datum?

  • Brunette

    Hej :)

    Det är mitt andra och h*n är beräknad till den 16 nov. Jag är i vecka 32 nu. Hur känns allt då o hur mår du?:) Var det ditt första? Hur gammal är du o var bor du? :)

    Hade fint ! Therese

  • såffan

    Jag blir 25 i år, samma dag som bebisen är beräknad att titta ut. Det är mitt tredje barn. Just nu känner jag mig mest tung och har mycket ont i kroppen men annars mår jag ändå bra. Jag bor i Moholm utanför Töreboda.

    Just nu är det mycket tankar kring jobbet och hur länge det är vettigt att fortsätta arbeta, hur länge tänker ni andra jobba? Vilka tankar har ni just nu inför allt?

  • bubblan79

    jag är iv 35 och går hemma.. riktigt skönt då jag har foglossning. går här hemma småpular


    (¯`°?.¸ ღ BF 8 November ღ¸.?°´¯)
  • såffan

    Jag känner också av fogarna och börjar fundera över hur länge jag kommer att orka, just nu är det dessutom jätte stressigt på jobbet. Idag har jag under nio timmar inte hunnit gå och kissa mer en än gång och då var det under min rast på 30 min. Är förskolelärare och jobbar med de minsta barnen så det blir dessutom många tunga lyft under en dag.

    Men mina andra barn är födda minst två veckor sent och efter som att man bara får ta ut hp tills 2 veckor före bf så skulle jag ju isåfall ha förlorat en hel månads föräldraledighet redan innan barnet är fött och det vill jag ju inte :/

  • bubblan79

    jag har tagit fp 60 dagar innan bf som jag och sambon kommer dela p.. alltså jag tar 30 av mina dagar och 30 av hans och så delar vi på resten sen.

    hur går det för er nu?

    här är det bara 31 dagar kvar nu!!!


    (¯`°?.¸ ღ BF 8 November ღ¸.?°´¯)
  • Brunette
    bubblan79 skrev 2014-10-08 09:41:12 följande:

    jag har tagit fp 60 dagar innan bf som jag och sambon kommer dela p.. alltså jag tar 30 av mina dagar och 30 av hans och så delar vi på resten sen.

    hur går det för er nu?

    här är det bara 31 dagar kvar nu!!!


    (¯`°?.¸ ? BF 8 November ?¸.?°´¯)
    Spännande!! Har bf den 16! :)

    Mår du bra för övrigt? Vart bor du? :)
  • bubblan79
    Brunette skrev 2014-10-18 07:59:25 följande:
    Spännande!! Har bf den 16! :)

    Mår du bra för övrigt? Vart bor du? :)
    oj oj här går tiden.. bara 10 dagar kvar. lillan ligger på tvären i magen så vi var påvändningsförsök som misslyckades så vi har fått tid för kejsarsnitt istället.

    jag bor utanför lidköping. vart bor du?


    (¯`°?.¸ ღ BF 8 November ღ¸.?°´¯)
  • Brunette
    bubblan79 skrev 2014-10-20 17:07:36 följande:
    oj oj här går tiden.. bara 10 dagar kvar. lillan ligger på tvären i magen så vi var påvändningsförsök som misslyckades så vi har fått tid för kejsarsnitt istället.

    jag bor utanför lidköping. vart bor du?


    (¯`°?.¸ ? BF 8 November ?¸.?°´¯)
    Ok... Hur var det.. Är det din först? På ett sett kan det väl vara skönt att veta vad som komma skall , alltså med planerar snitt. Kommer ju gå så bra :)

    Jag bor i sjötorp utanför Mariestad :)
  • bubblan79
    Brunette skrev 2014-10-20 23:24:06 följande:
    Ok... Hur var det.. Är det din först? På ett sett kan det väl vara skönt att veta vad som komma skall , alltså med planerar snitt. Kommer ju gå så bra :)

    Jag bor i sjötorp utanför Mariestad :)
    de var lite obehagligt men det gick bra. dom var så goa och slutade direkt så fort dom trodde jag hade ont eller något.. tre försök gjorde dom och sen gav dom upp.
    nja första dagarna tyckte jag inte alls var roligt att få snitt men nu har jag vant mig vid tanken. är nu mest orolig att vattnet ska gå innan för då blir det akut. fick rådet att lägga mig ner och ringa in. risk finns att navelsträngen följer med ut då det inte finns ett huvud i bäckenet som stoppar upp och då får barnet syrebrist.
    (¯`°?.¸ ღ BF 8 November ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bf i nov och boende i Skaraborg?:)