• Pyssilullan

    Löss!!! Behandlade igår båda barnen- ikväll rasade det ut levande löss IGEN ! Vad göra??

    Båda tjejerna har haft löss nu o vi behandlade jätte jätte noga igår!
    Gjorde en ny koll ikväll o mycket riktigt!! De ramlade ur flera levande löss ikväll igen!!! Ja orkar inte mer- va gör vi? Behandlar igen??? Köpt lus medel för 600kr nu

  • Svar på tråden Löss!!! Behandlade igår båda barnen- ikväll rasade det ut levande löss IGEN ! Vad göra??
  • Echo

    Dumpa medlet och kamma med en bra luskam varje kväll.


    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • AteNah

    Vinäger och listerine(eller något annat starkt mintigt) istället för medel! Ha i balsam när ni kammar med luskam. Har du orken så gå igenom håret själv och dra bort äggen och eventuella löss du hittar.

  • Pyssilullan

    Åh va jobbigt :(
    Två barn med 10 kilo hår, låååångt till rumpan, Hjälp va drygt de här var!
    Tar sån tid!
    Jag tar apoteket en runda till och frågar om hjälp.

  • Echo

    Även om medlet tar död på lössen så hindrar det ju inte nya löss att krypa in. Så du måste ändå kamma tills det slutar gå löss i skolan. Finns också förebyggande spray, men du måste ändå kolla/kamma.

    Finns inga genvägar.

  • Butterscotch

    Kamma, och använd Linicin prevent spray för att minska risken att nya löss hittar till barnens hår. 

    Och använd helst en sån olja som dödar både löss och ägg. Vet att det finns andra lusmedel som dödar bara lössen och så måste man behandla hela tiden tills alla ägg kläckts, det känns som en jobbig lösning.

  • NKmamma

    Klipp deras hår och tunna ur lite så blir det lite lättare.
    Kamma varje dag. Linicin Prevent är bra i förebyggande syfte.

  • MxMeNow

    Använd medel men kamning, men rätt kam, är viktigast. Här kammar vi dagligen efter att vi provat alla behandlingar på marknaden. Kamning är det som funkat bäst.

    Spraya och med Linicin Prevent dagligen.

  • krillesthlm
    Pyssilullan skrev 2014-09-10 20:12:51 följande:

    Båda tjejerna har haft löss nu o vi behandlade jätte jätte noga igår!
    Gjorde en ny koll ikväll o mycket riktigt!! De ramlade ur flera levande löss ikväll igen!!! Ja orkar inte mer- va gör vi? Behandlar igen??? Köpt lus medel för 600kr nu


    raka skallarna
  • elle9

    Det finns en dyr superkam som trasar sönder äggen. Nit free heter den. Jag rekommenderar den.

  • Venne

    Nit free är superbra. Om man beställer den online från England tror jag det är så kostar den inte många tior. Då behöver man inga medel alls. Tog bort alla levande löss och ägg på en omgång.

  • RockaTot
    Venne skrev 2014-09-24 14:48:11 följande:

    Nit free är superbra. Om man beställer den online från England tror jag det är så kostar den inte många tior. Då behöver man inga medel alls. Tog bort alla levande löss och ägg på en omgång.


    Den har inte hjälpt oss. Både linicin schampo & oljan har fungerat. Vi har gjort på hela familjen samtidigt. Fast det inte fanns löss i mitt hår vid kamning visade det sig efter behandlingen att det ändå var en död som föll av. Så jag tror på att behandla hela familjen även om man inte märker några. För bara en kan ju ställa till det rejält men svår att hitta vid bara kamning om håret är långt/tjockt.
Svar på tråden Löss!!! Behandlade igår båda barnen- ikväll rasade det ut levande löss IGEN ! Vad göra??