• Nenis

    Graviditetstest, när?

    Hej. Jag och min sambo planerar vårat andra barn. Jag hade mens från 31/7-5/8 och vi hade samlag var och varannan dag runt ägglossningen sen fick jag en blödning, kanske mens från 27/8-31/8 sen nu runt ägglossningen igen så har vi samlag var och varannan dag. Jag gjorde ett graviditetstest runt senaste blödningen men visade negativt. Jag har haft molnande värk i buken i helgen som var och i början av denna vecka. Får även ont nu när vi har samlag!
    När kan jag göra ett graviditetstest som visar positivt?
    Mvh

  • Svar på tråden Graviditetstest, när?
  • Aleksandra Barnmorska

    Hej! Om jag räknar på en 28 dagars cykel borde du haft äl runt den 13-14/8 och bim den 27-28/8 så därefter bör ett test visa om man är gravid. Dock finns det alltid falskt negativa tester så jag råder dig att ta ett nytt. Lycka till

  • Nenis

    Har bim-3 idag enligt min app och gjorde ett negativt test, det kan visa positivt om jag är gravid vid bim iaf va?

  • Nenis

    Den 28de augusti så slutade min senaste mens och efter det har jag molande värk i buken varje dag efter mensen. Vad kan det bero på?

  • Nenis

    Ja och det var negativt. Läste i min graviditetsdagbok för förra graviditeten och då hade jag haft värk i buken under 2 månaders tid efter jag slutade med p-piller men visade sen positivt 2 månader efter jag slutade med piller. Jag bara tänkte om det var ett tecken på att det håller på och bakas där inne ????

  • Nenis

    Okej. För min förra graviditet visade positivt i vecka 4 cirka. Tänkte om det kanske började vid senaste mensen och att det visar post vid nästa bim nu.

  • Nenis

    Prövade även med clearblue digital och visade negativt. Kanske är för tidigt att visa positivt nu

  • Aleksandra Barnmorska

    I och med sista mens 28/8 hade ett test visat på en graviditet nu. Om din mens uteblir tre mån i streck utan ett plus bör du bli undersökt av en gynekolog. Lycka till

  • Nenis

    Om jag får extremt ömma bröst 9 dagar innan bim och har ömma bröst ända till bim och det molnar i buken sen senaste mensens sista dag och jag börjar blöda på bim dagen, kan man vara gravid ändå eller lurar kroppen bara sig själv? Gjorde ett test bim-3 och visade negativt.

Svar på tråden Graviditetstest, när?