• Anonym (fråga­r)
    Äldre 11 Sep 13:45
    1149 visningar
    8 svar
    8
    1149

    Vill vara vän med min man men inte med mig eller?

    Hej!
    Min man har en gammal barndomsvän som jag aldrig träffat förut, och i måndags bestämde vi att vi skulle träffas allihopa på kvällen med våra familjer.

    Jag och vännens fru satt och snackade några timmar rent allmänt och det kändes väl aningen stelt, men så kan det ju vara i början innan man känner varandra. Vi bestämde hur som helst att vi kunde ju träffas igen allihopa för barnen lekte ju så fint ihop också och hade skoj.

    Några dagar senare får min man en vänförfrågan på facebook från sin väns fru.
    Han frågade mig om jag också fått en förfrågan, men nej det har jag inte....
    Min man tyckte det kändes konstigt att hon skickat bara till honom och inte till mig, och eftersom vi har ett ovanligt (sama efter namn jag och mannen) så kan det ju knappast vara så att hon inte hittat mig.

    Jag blir bara nyfiken på vad hon menar? Antingen så tyckte hon enbart att min man var intressant, och vill inte vara vän med mig?
    Känns aningen märkligt om man nu ska umgås alla, men bara dessa tre (min man, hennes man, och hon ska vara vänner på facebook.)?

    Hur hade ni reagerat? Ska tillägga att jag inte är svartsjuk av mig och både jag och min man har kvinnliga/manliga vänner.

  • Svar på tråden Vill vara vän med min man men inte med mig eller?
  • Anonym (Y)
    Äldre 11 Sep 14:46
    #1

    Hon kanske la till din man för att hon är gift med hans vän och tyckte det kändes mer "okej" att lägga till honom därför. och hon kanske tycker att det räcker om hon bara är vän med en av er eftersom det räcker för att hon ska kunna se era "inbjudningar" och "nyheter".

    Så hade jag tänkt. Glad

  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 09:57
    #2
    Anonym (Y) skrev 2014-09-11 14:46:28 följande:

    Hon kanske la till din man för att hon är gift med hans vän och tyckte det kändes mer "okej" att lägga till honom därför. och hon kanske tycker att det räcker om hon bara är vän med en av er eftersom det räcker för att hon ska kunna se era "inbjudningar" och "nyheter".

    Så hade jag tänkt. Glad


    Hrmmm...ja alla tänker vi olika.

    Jag skulle aldrig få för mig att skicka enbart förfrågan till hennes man och utesluta henne när vi träffats och umgåtts allihopa. Men det är jag det.
  • Anonym (lite konsti­gt)
    Äldre 12 Sep 09:57
    #3

    Jag tycker allt det var lite konstigt att inte bli vän med er båda... Känns ju inte som hon vill lägga så mkt krut på relationen till dig då. Vilket hon väl borde försöka om ni nu ska ses igen.

  • Äldre 12 Sep 10:01
    #4

    Jag tycker det låter rätt socialt handikappat faktiskt. Man lägger till båda i ett par om man nu ska bli vän alls på facebook.

  • sextio­talist
    Äldre 12 Sep 10:15
    #5
    SupersurasunkSara skrev 2014-09-12 10:01:44 följande:

    Jag tycker det låter rätt socialt handikappat faktiskt. Man lägger till båda i ett par om man nu ska bli vän alls på facebook.


    I det här fallet låter det mer vettigt, men inte annars, jag har många manliga vänner där jag knappt känner deras fruar och har även manliga vänner där jag träffat fruarna någon enstaka gånger.
    Men skillnaden är ju att männen är mina vänner, inte som här
  • Äldre 12 Sep 10:24
    #6
    sextiotalist skrev 2014-09-12 10:15:40 följande:
    I det här fallet låter det mer vettigt, men inte annars, jag har många manliga vänner där jag knappt känner deras fruar och har även manliga vänner där jag träffat fruarna någon enstaka gånger.
    Men skillnaden är ju att männen är mina vänner, inte som här
    Jo, så menar jag också Jag har ju tex inte alla mina vänners partners om jag inte känner dem, men här var det ju ett beslut att börja träffas mer för att barnen trivdes ihop osv.
  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 13:08
    #7
    Anonym (lite konstigt) skrev 2014-09-12 09:57:47 följande:

    Jag tycker allt det var lite konstigt att inte bli vän med er båda... Känns ju inte som hon vill lägga så mkt krut på relationen till dig då. Vilket hon väl borde försöka om ni nu ska ses igen.


    Ja, precis så känner jag!

    Hon har ju aldrig träffat varken min man eller mig förut?
    Hon känner alltså inte min man alls och har aldrig varken sett eller pratat med honom förrän nu när vi träffades alla.

    Men ändå skickar hon bara vänförfrågan till honom. För mig känns det konstigt när hon snackade om att vi ska träffas igen.

    Jag får magkänslan av att det bara är min man som intresserar henne.


  • Anonym (Y)
    Äldre 16 Sep 19:16
    #8
    Anonym (frågar) skrev 2014-09-12 09:57:04 följande:
    Hrmmm...ja alla tänker vi olika.

    Jag skulle aldrig få för mig att skicka enbart förfrågan till hennes man och utesluta henne när vi träffats och umgåtts allihopa. Men det är jag det.
    Jag tror du missförstod mig. Jag hade inte själv gjort så, utan jag hade valt att lägga till båda. Om det var det du syftade på?Glad

    Men om någon hade lagt till enbart min man under samma omständigheter som du beskriver så hade jag tänkt att det var för det som jag skrev.
Svar på tråden Vill vara vän med min man men inte med mig eller?