• Anonym (Orkar inte mer)

    Vet inte vad jag ska göra.

    Mitt hjärta gör så ont för jag vet inte vad jag ska göra.
    Jag har en son på lite över året och är gravid i v 15 allt var planerat mellan mig och sambon och bebisen är efterlängtad, men nu till det svåra. Jag har fått jätte svår foglossning så att jag knappt kan gå utan att gråta. Haft det sens v 9 och kan knappt leka eller ta hand om min son. Jag är timanställd så jag måste tacka ja till pass innan jag får dom, och läkaren sjukskriver mig bara i 2 veckor och det funkar inte för mig för de ger än timmpassen varje måndag typ. Jag är så trött men ändå måste vara stark för min familj så jag funderar på abort, hade aldrig tänkt tanken innan. Men just nu ser jag ingen utväg. För om inte det. Lir bättre med ryggen och jag inte kan bli sjukskriven så måste jag jobba ändå. För att få in pengar till oss. Snälla någon som kan hjälpa mig

  • Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra.
  • Anonym (kämpa)

    Foglossningen har du i max 7 månader till, barnet har du sedan i 50 år minst. Smärtlindring går väl att få, och så får du be om hjälp hemma när det blir för jobbigt. Ge inte upp nu. Livet är svårt ibland. Just nu är du drabbad, men i motsats till många andra, så vet du att ditt lidande kommer att gå över.

    Vad jobbet beträffar, så gör du så gott du kan, och ifall de blir arga på dig för att du inte gör tillräckligt, så är det ju inte ditt fel. Du har ju redan sagt ifrån att du har det svårt.

  • maengs

    Tycker detta låter väldigt konstigt, varför blir du bara sjukskriven i två veckor? Mår du dåligt måste du ju kunna bli sjukskriven hela graviditeten. Och om du kan jobba måste väl jobbet se till att du får arbetsuppgifter som funkar för dig. Tycker absolut inte du ska göra abort, prata med din barnmorska om att du verkligen har jätteont och fråga barnmorskan vem du kan prata med angående din jobbsituation. Ge inte upp utan fokusera på ditt lilla barn som redan lever och frodas där inne i din mage och se till att ringa barnmorskan snarast! Lätt att känna att man inte räcker till för sitt första barn men tänk va roligt det blir sen när de blir äldre och kan ha jätteroligt tillsammans som syskon. 

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra.