• Mamly1983

    Gravid trots att jag inte kan!

    Skulle egentligen göra en provrör för två veckor sedan. Men min dotter blev sjuk... Så vi fick avboka äggplocket dagen innan.

    Nu till frågan. Jag testa positivt igår trots att jag fått sagt att jag inte kam få barn på egen hand... Jag har pco ovh även ingen passage i äggledarna! Hur är detta möjligt?! Kan det verkligen vara sant?

  • Svar på tråden Gravid trots att jag inte kan!
  • KarinIngrid

    Nu vet jag ju ingenting om just din situation men kan berätta om en bekant till mig.
    Hon försökte bli gravid i över fem och gjorde sen massa kontroller och fick höra från två olika läkare att hon inte kunde bli gravid.
    Så hon vande sig vid den tanken.
    Sen två år senare så började hon få ont i magen och strul med mensen. så hon gick för att kolla, hon trodde hon började komma in i klimakteriet då hon var 40 år vid den tidpunkten. Men då visade det sig att hon var gravid!


    Snacka om chock! och hennes läkare var helt förbluffad och sa att det skulle ju vara omöjligt... men idag har hon en glad busig liten unge.

    Så man vet aldrig vad omöjligt, egentligen betyder.
    Jag skulle nog boka tid hos en BM för att säkerställa!


    Lycka till!

  • Haskel

    Flera steriliserade kvinnor har blivit gravida, trots klippta äggledare. Ingen kan riktigt förklara hur, mer än att naturen ibland hittar nya egna lösningar.

  • Niisan

    Har du tagit ägglossningssprutan som skulle tas 2 dagar innan äggplocket (t ex ovitrell).

  • Mamly1983

    Tack :)

    Jag är samtidigt väldigt rädd! Vi stimulera fram 8 ägg! Som ej plockades ut. Så det är nu i denna omgång jag blivit gravid .. Så möjligheten att det är flera är stor! Men jag är helt tom.. Kan liksom inte förstå det..

    Vi har försökt i snart 4år med olika behandlingar, detta skulle bli vår första provrörs försök..

  • Mamly1983

    Ja jag tog ovitrell sprutan.

    Lästa att den kunde ge positiv resultat upp till 10 dagar efter! Så börja räkna.. Men testa mig 12 dagar efter

Svar på tråden Gravid trots att jag inte kan!