• Libra1

    IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

    Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

    Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

    Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

    Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

    {#emotions_dlg.flower} Libra


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Lokattis

    Hej Libra!

    Vi har precis varit på ÄP (7 ägg) idag och om allt går vägen så blir det återförande på torsdag. Och givetvis så hoppas jag att det går bra den här gången och att jag inte behöver köra en omgång till i höst, men om vi gör det så blir det i oktober/november.

    Hur har det gått med din operation? Hur mår du?

    Kram.

  • Libra1

    Hej!

    Grattis till äggen. Då får vi hoppas att det går vägen denna gången. Ska hålla tummarna. :)

    Själv mår jag lite upp och ned fortfarande. Ska opereras den 7 oktober. Sen ska jag förhoppningsvis må bra. Orkar inte skjuta upp ett försök längre så vi kör igång 3 veckor där efter. Längtar!!!

    Kram


  • trina

    Vi ska göra vårt första fet i november! Fick inte göra et sist eftersom vi fick ta Suprefact pga det. Fick ut 38 ägg och 8 små pingviner till frysen. Vi har gjort två ivfer men inte lyckats ännu och aldrig varit i närheten av två streck på ett graviditetstest.... Själv har jag pco och aldrig ägglossning plus att mannen har lite färre spermier. Pågrund av att jag inte har en egen cykel så får vi göra en stimulerad cykel och det tar hur lång tid som helst!

    Hur var det för er (om ni gjort fet)?


  • Lokattis

    Trina: på vårt första FET (och hittills enda) så blev jag gravid, så jag gillar FET! Däremot blev det senare MA i v12, men det är ju en helt annan sak, inte riktigt "FET:ets" fel... Innan dess hade jag heller aldrig varit i närheten av att vara gravid, och då hade vi försökt själva i ca 3,5 år, gjort flera inseminationer och 1 ET.  OJ, 8 i frysen - det måste kännas skönt?

  • Libra1

    trina: Oj det var en rejäl skörd. Då förstår jag att det inte blev något ET. Jag har tagit Progynon inför ett FET en gång. Men embryot överlevde inte upptiningen. Det var vårt enda vi fått till frysen, ett 2-dagars.

    När börjar du med östrogenet? Jag behövde inte ta det så länge.

    Lycka till!


  • trina

    Fet börjar kännas okej ändå, nu när allt lagt sig lite. Ja, det är skönt med åtta i frysen, men pågrund av landstingets regler så gör de bara tre fet per ivf, så jag är lite orolig att en del kommer ligga kvar där. Skönt med syskon i framtiden till självkostnadspris, men jobbigt att gå igenom den tredje ivfen pågrund av deras regler.

    Jag har bara koll på när jag börjar med Provera, det är första oktober. Det är så mycket mediciner och grejer så har svårt att hålla allt i huvudet!! Men jag får nässpray på femte dagen med Provera och sedan efter två veckor lämna blodprov för att se till att hormonerna är på bra nivå. Så jag har bara planering fram till blodprovet men preliminärt är det fet första veckan i november. Med åtta i frysen borde någon iallafall överleva tycker jag.


  • Libra1

    Du har ändå tur som får hela 3 FET. Det får man inte där jag bor. I vissa landsting får man t ex bara ett försök. Det är orättvist. Det är superbra att ha några extra i frysen om man vill ha syskon i framtiden. Man får ju ha dem där gratis i hela 5 år. Går man privat som vi gör nu så kostar det att frysa ner också. :-/

    Det kommer säkert gå bra. :)


  • Bellisa

    Hoppar in i denna tråden också om det är ok:)

    Libra1: vi var i samma grupp tidigare i år... Följer din blogg och gjort det sen vi började i denna ivf svängen...

    Vi har tagit beslutet att vända oss till Riga. Vi använder oss av donerade spermier och gjort 4 ivf:er tidigare och 1 FET här i Sverige. 2 av ivf:erna ledde tyvärr till X så båda mina äggledare är bort op. Nu sätter vi allt hopp till den nya kliniken och att kroppen min vill samarbeta, :)

    Kram!

  • Libra1

    Bellisa: Klart du får vara med här.

    Spännande med Riga. Hur fungerar det? Är det billigare där eller kortare kö?

    Ett stort lycka till! :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa