• Gäst Tess

    Barnförsäkring

    Lite frågor

    Vad har ni för barnförsäkring / Vilket bolag?

    Vad betalar ni för den?

    Varför valde ni dom?

  • Svar på tråden Barnförsäkring
  • Palle C
    ITpappan skrev 2014-09-11 23:50:46 följande:

    Trygg Hansa

    1700kr/år

    Bra försäkring


    Vad är de de betalar ut för? Om man sparar det istället växer det tillrunt 50000 när barnet är 18 år. Har man tre barn blir det 150 000kr. Och inte ska väl alla tre barnen behöva drabbas så jag undrar kan de betala ut nåt i storleksordningen 100 000 kr som man inte får av staten?
  • ITpappan

    Försäkringen ger upp till 1 800 000kr vid t ex medicinsk invalidilitet.

    Ingår också saker som upp till 8000kr/mån om man behöver vara hemma med barnet.

    400kr/dag om barnet behöver ligga på sjukhus.

    Mm. Mm.

    Läs på deras hemsida. Blev utnämnd till bästa barnförsäkringen förra året.

  • clembke

    Vi har Moderna försäkringar

    Vet inte exakt vad vi betalar för den, kan kanske vara runt 100-150 kr/mån. 
    Jämförde deras villkor med några andra och de hade lika bra och bättre på vissa villkor. 

    Har alla våra försäkringar där och det vi har behövt använda, drulle och min skadeförsäkring så har det funkat perfekt. Har gått snabbt med utbetalningarna. 

  • solskenskaka

    Jag tecknade nyss en Folksam för dottern. Kollade inte upp alla bolag men de största. Det var dem som hade minst antal undantag bland sjukdomar. Kostar ca 1800 per år men halva priset första året om man tecknat innan barnet fyllt ett. Då ingår allt. Var uppmärksam på att hos många bolag krävs tilläggsförsäkring om man vill att den ska gälla för tex medfödda sjukdomar.

  • Palle C
    ITpappan skrev 2014-09-12 07:12:23 följande:

    Försäkringen ger upp till 1 800 000kr vid t ex medicinsk invalidilitet.

    Ingår också saker som upp till 8000kr/mån om man behöver vara hemma med barnet.

    400kr/dag om barnet behöver ligga på sjukhus.

    Mm. Mm.

    Läs på deras hemsida. Blev utnämnd till bästa barnförsäkringen förra året.


    Ok tack för infon

    Då är det egentligen till största delen en funktionsnedsättning-försäkring

    Man får vårdbidrag som förälder av staten i då fall men här får man 8000 till i månaden vid 100% invaliditet + 1.8 Mkr.

    För andra sjukdomar kan man få Max 30d * 400kr=12000 kr

    Kanske inte helt fel att ha sån försäkring, finns mkt annat som är mindre relevant men det är trots allt runt 150000kr för tre barn och ytterligare papper att hantera i 25 år.

    Jag är klart skeptisk men ändå lite intresserad
  • Virre1979

    Jag fattar inte, måste man ha en extra barnförsäkring? Barnet ingår ju i hemförsäkringen? Har ingen större koll..

  • Gäst Tess
    Virre1979 skrev 2014-09-29 23:20:38 följande:
    Jag fattar inte, måste man ha en extra barnförsäkring? Barnet ingår ju i hemförsäkringen? Har ingen större koll..
    hemförsäkringen täcker inte sjukdom, invaliditet ,olycka , handikapp, vård m.m
  • Virre1979
    Gäst Tess skrev 2014-09-30 23:08:07 följande:
    hemförsäkringen täcker inte sjukdom, invaliditet ,olycka , handikapp, vård m.m

    Ja såg det när jag googlade lite, men betalar för en Folksam gruppförsäkring som jag tror är en del bra i, ska kolla upp.
Svar på tråden Barnförsäkring