• Äldre 12 Sep 09:59
    2654 visningar
    25 svar
    25
    2654

    Hur var din morgon?

    Hur var din morgon?
    Vissa mornar kan vara lugna och harmoniska. En vaknar innan klockan och kan dricka kaffe i lugn och ro.
    Fåglarna kvittrar och duschen är lagom varm. Ja ja du vet vad jag menar en sådan där morgon som visas i reklamen. Det känner du igen eller hur?

    Andra mornar vill man bara vända på sig och fortsätta sova. Barnen kastar ägg över bordet och tjurar. Hunden lyfter på benet mot din kappa och självklart får du duscha kallt eftersom att tonårsbarnen mirakulöst hunnit upp före dig och ockuperat duschen.

    Hur var din morgon idag?
    Berätta gärna och om du har några bra tips på hur man får en kvittrande morgon utan äggkastande barn och kalla duschar så dela gärna med dig i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur var din morgon?
  • Anonym
    Äldre 12 Sep 10:12
    #1

    Äcklig, ena sonen åkte på magsjukan

  • Äldre 12 Sep 10:17
    #2

    Våra mornar är för det mesta lugna och harmoniska! så även denna morgon. Barnen är 5 och 7 sen är det jag mamma och min man pappa! Jag går upp tidigast och duschar och gör mig klar, min äldsta son brukar vakna sen och vi går ner tillsammans medan min man dushcar och gör sig klar. Jag förbereder fruktost. Min yngsta son är sömntutan i familjen så honom får jag oftast gå upp och väcka när jag ska går runt 7.30-45

    Min man tar barnen till skolan vid 8.30 

    Vi bor i England så har aldrig bråk om kläder då båda har skoluniform

  • Äldre 12 Sep 10:17
    #3
    Anonym skrev 2014-09-12 10:12:10 följande:
    Äcklig, ena sonen åkte på magsjukan
    Åh stackars er
    Jag hoppas sonen får bli frisk snabbt och att ni andra klarar er.
  • Äldre 12 Sep 10:19
    #4
    YokohamaNr2 skrev 2014-09-12 10:17:19 följande:
    Våra mornar är för det mesta lugna och harmoniska! så även denna morgon. Barnen är 5 och 7 sen är det jag mamma och min man pappa! Jag går upp tidigast och duschar och gör mig klar, min äldsta son brukar vakna sen och vi går ner tillsammans medan min man dushcar och gör sig klar. Jag förbereder fruktost. Min yngsta son är sömntutan i familjen så honom får jag oftast gå upp och väcka när jag ska går runt 7.30-45

    Min man tar barnen till skolan vid 8.30 

    Vi bor i England så har aldrig bråk om kläder då båda har skoluniform smile5.gif
    Smidigt med skoluniform. För just det där med kläder var vår familjs stora morgon krigszon när barnen var små.
    Det var fel strumpor, tröjan var skrynklig och det perfekta hårbandet var bara spårlöst borta...
    Blir svettig bara jag tänker på det.
  • Äldre 12 Sep 10:28
    #5
    Forumvärd skrev 2014-09-12 10:17:20 följande:
    Åh stackars er
    Jag hoppas sonen får bli frisk snabbt och att ni andra klarar er.
    Märkligt att jag blev anonym :-/ 
    Hoppas med det men gå säkert igenom alla sex i familjen, lite dålig tajming med hela helgen bokad men men man få ju maten hemkörd nu iaf  
  • sextio­talist
    Äldre 12 Sep 10:31
    #6

    Min morgon var OK, men inte sambons, allt gick fel, så han var grinigare än grinigast. Tonåringen sköter sig själv, men det var kö till badrummet, så jag fick fixa mig i den lilla toan istället.

  • Äldre 12 Sep 12:47
    #7

    Hyfsat lugn, men jag sov lite för länge. Alla åt sin frukost och kom i väg i tid i alla fall.

  • Äldre 12 Sep 13:27
    #8

    Otroligt lugnt och harmoniskt hade jag det.

    Är hemma från praktiken p.g.a. en rejäl förkylning och låg i sängen i 3 timmar innan jag gick upp och gjorde ett lugnt yogapass, följt av en dusch och frukost framför TV:n.

  • Anonym (Lugnt­)
    Äldre 12 Sep 14:00
    #9

    Vi hade en hyfsat lugn morgon. Jag gick upp med sambon när han gick upp vid 6 och fixade i ordning mig innan barnen vaknade och fick en halvtimme tillsammans med min sambo. 

    Klockan sju väcktes barnen, äldsta sköter sig ganska bra själv, hon är 6 år och klädde på sig kläderna vi la fram igår kväll. Jag hjälpte min yngsta att göra i ordning sig. Barnen placerades vid frukostbordet vid strax innan halv åtta och var klar en kvart senare och då borstades det tänder och kollade så att allt var packat inför dagen. 

    Klockan åtta gick vi hemifrån och var vid äldsta dotterns skola vid 10 över åtta, hon börjar 20 över. Vi stannade kvar tills hon gick in och gick sen till lillasysters förskola. När jag kom ut därifrån var klockan ganska exakt 9 och jag gick då mot biblioteket för att plugga. 
    ---
    Mitt bästa tips är att göra så mycket som möjligt kvällen innan, vi lägger alltid fram dotterns kläder på en stol på kvällen. Hon väljer själv vilka kläder som ska ligga på stolen och vet att det är dem som hon ska ta på sig. Vi packar också skolväskan på kvällen så att det inte behövs göra något med det på morgonen. Frukten har vi lagt i en burk i kylen kvällen innan så den är bara att lägga ner i väskan. 

    Vi har gjort tydliga instruktioner och hon vet exakt vad hon ska göra på morgonen för att vi ska hinna. Hon är så duktig på att göra allt själv, och framförallt tycker hon det är roligt att hjälpa till att ta fram frukosten och själv få packa ner sin frukt. Detta gör att jag hinner med lillasyster mer och det gör hela morgonen smidigare

  • nozpa
    Äldre 12 Sep 14:11
    #10

    Väldigt lugn och skön. Vaknade upp av mig själv, barnen och maken var inte hemma så jag hade hela morgonen/förmiddagen för mig själv.
    Drack kaffe, plockade ögonbryn, la en ansiktsmask, duschade, pratade i telefon med en kompis.
    En underbar morgon.

Svar på tråden Hur var din morgon?