• Anonym (Arg mamma)

    Äckliga skoltoalleter!

    Min dotter har börjat I 4:an i en ny skola och där är toaletterna tydligen så äckliga att hon vägrar att gå på dem untan hon håller sig hela dagarna. Och hur illa det kan vara förstår ni säkert själva. Hon har inte kissat ner sig i skolan men det har hänt en gång redan när hon var på väg hem. Jag har påtalat detta för rektorn men hon säger bara att hon ska titta på det och sen hander inget. Vad gör man? Ska man redan kolla efter ny skola?

  • Svar på tråden Äckliga skoltoalleter!
  • Duckan

    Tycker att det är likadant på dotterns skola och den är bara ett år gammal. Förmodligen värre hos din dotter. Undrar hur ofta det städas ordentligt på skoltoan?

  • Anonym (inte bra alls)

    Min dotter hade samma problem på sin skola när hon gick i grundskolan. Höll sig hela dagen på grund av skitiga toaletter. Det är INTE bra rent fysiskt att göra det. Så fortsätt driv på, för det handlar om hälsosaspekter.

  • Anonym
    Duckan skrev 2014-09-12 14:14:07 följande:

    Tycker att det är likadant på dotterns skola och den är bara ett år gammal. Förmodligen värre hos din dotter. Undrar hur ofta det städas ordentligt på skoltoan?


    Nej, vilken skola?
    Säg inte Matteus! Gustav Vasa? Europaskolan?
  • sextiotalist

    De som grisar ner är eleverna själva och det har varit ett stående problem sedan jag gick i grundskolan (högstadiet, när jag gick i mellanstadiet hade varje klass två egna toaletter).
    Det spelar ingen roll om de städar 20 ggr om dagen, sekunden efteråt är det någon grisar ner, tyvärr

  • Anonym (Mia)

    Det är sanslöst att det ska vara så att eleverna inte kan gå på toa i skolan. Din dotter är ju så gammal så det skulle kunna vara direkt förödande om hon kissade på sig i skolan nån gang. Det har ju tydligen redan hänt på hemvägen. Men hander det i skolan kan det påverka henne psykiskt väldigt väldigt mycket. För att inte tala om hur lätt det är för andra i skolan att mobba för en sån sak.

  • CarinaL26
    Anonym (Mia) skrev 2014-09-12 14:35:42 följande:

    Det är sanslöst att det ska vara så att eleverna inte kan gå på toa i skolan. Din dotter är ju så gammal så det skulle kunna vara direkt förödande om hon kissade på sig i skolan nån gang. Det har ju tydligen redan hänt på hemvägen. Men hander det i skolan kan det påverka henne psykiskt väldigt väldigt mycket. För att inte tala om hur lätt det är för andra i skolan att mobba för en sån sak.


    Verkligen! Fick byta skola efter att jag pissa på mig under en skolresa när jag gick i 7:an. Hemskt. TS, överväg skolbyte om toaletterna inte blir bättre. Ingen elev ska behöva hålla sig hela dagen. Och inte heller behöva riskera kissa på sig av den anledningen.
  • Anonym (Arg mamma)

    Hon vägrar fortfarande gå på skolans toaletter. Hur vanligt är detta problem på andra skolor? Överväger att hitta en ny pga det som hänt.

  • Anonym (Ea)

    Min mor städar på en skola och hjälper ingenting att städa toaletterna. Så fort hon städat dem så är det någon som går in o grisar ner, papper på golv, vatten överallt osv. Man kan ju inte ha en städare stående utanför toaletten, de har stora områden att städa, inte bara toaletten. Är ungdomarna/barnen man måste få att ändra sitt beteende.

  • Anonym (Arg mamma)

    Hur då? Jag fasar för att hon till slut kommer att kissa på sig i skolan men hon tycker det är så äckligt att hon inte klarar att gå på toa där.

Svar på tråden Äckliga skoltoalleter!