• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 12 Sep 16:32
    804 visningar
    10 svar
    10
    804

    Min pappa vill bjuda på vin i helgen och han vet inte om att jag (antagligen) är gravid!

    Snälla hjälp mig fort! Jag är ganska säker på att jag är gravid (ett test visade positivt och ett annat negativt och jag har många symtom) och i helgen kommer min pappa och hälsar på mig. Han bor i en annan stad så han brukar vilja ta något glas med mig när vi väl ses. Vad ska jag säga utan att han fattar? Vill ju inte avslöja såhär tidigt när jag inte ens vet säkert själv! 

    Pratade med honom i telefon för en stund sen och blev lite ställd när han frågade om han skulle ta med en flaska vin så jag sa ja.. Känns ju oerhört dumt att dricka om jag nu är gravid så hur ska jag komma undan? Kan säkert säga att jag inte är sugen ikväll, men imorgon då?

  • Svar på tråden Min pappa vill bjuda på vin i helgen och han vet inte om att jag (antagligen) är gravid!
  • Äldre 12 Sep 16:33
    #1

    Säg att du äter pencellin för urinvägsinfektion:)!

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 16:35
    #2

    Jo det har slagit mig då jag hade mycket sånt förut men jag sa ju att han kunde ta med vin? Sen kommer han säkert märka att jag inte tar några tabletter mot det :/

  • Äldre 12 Sep 16:41
    #3

    Säg att du plötsligt har fått magkatarr och inte vågar dricka vin ifall det i så fall skulle bli värre ????

  • Äldre 12 Sep 16:41
    #4

    Oj, skulle vara en glad smiley och inte 4 frågetecken :)

  • Äldre 12 Sep 16:45
    #5

    Om du är gravid och är så tidigt i graviditeten så är det ingen fara att ta ett glas vin, moderkakan är inte aktiv än, så alkoholen kommer inte över till fostret.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 16:58
    #6
    Ledilnaan skrev 2014-09-12 16:45:15 följande:

    Om du är gravid och är så tidigt i graviditeten så är det ingen fara att ta ett glas vin, moderkakan är inte aktiv än, så alkoholen kommer inte över till fostret.


    Är det inte större risk att få missfall då? Känns ju onödigt att dricka men det finns ju massor av kvinnor som inte vet att de är gravida såhär tidigt och som har druckit  både en och två ggr.
  • Anonym
    Äldre 12 Sep 18:19
    #7
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-09-12 16:58:43 följande:
    Är det inte större risk att få missfall då? Känns ju onödigt att dricka men det finns ju massor av kvinnor som inte vet att de är gravida såhär tidigt och som har druckit  både en och två ggr.
    Du kan stortsett bara få missfall om det är fel på barnet, så ett glas vin är ingen fara. Sen rekommenderar jag ingen att dricka under graviditeten.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 18:25
    #8

    Okej, jag kanske kan smutta lite i alla fall för att det inte ska vara allt för misstänksamt och sen säga att jag fick ont i magen/huvudet eller något.

  • Äldre 17 Sep 21:36
    #9

    Varför skulle han behöva se att du tar en penicillintablett för att inte bli misstänksam? Du kan väl ta den i badrummet? Känns ju inte bra att dricka bara för att han inte ska misstänka. Är det värt det?

  • Anonym (my)
    Äldre 18 Sep 11:03
    #10

    Penicillin (så stavas det) får man ta med alkohol, så det blir ju bara genomskinligt. 

Svar på tråden Min pappa vill bjuda på vin i helgen och han vet inte om att jag (antagligen) är gravid!