• Dr to be

    6 positiva stickor från testlagret och negativt på cb (det som ska ge ett blått kors)

    Hej!

    Är om jag är gravid på bim-2 idag.

    Har haft en konstig mensliknande blödning sedan i tisdags men ej i mensmängd eller någon värk. Har fortsatt testa med graviditetstest ändå och fram till igår em bara fått negativa resultat. Sedan igår em gram till nu på morgonen har jag fått 6 st positiva (dock svaga men klart positiva) test med testlagrets stickor. Testade med clear blue igår kväll med urin som varit i blåsan 3h 45 min, det blev negativt. Den samtidiga stickan var positiv.

    Vad tror ni- fel på stickorna eller för liten hcg-halt för cb?

    Någon med erfarenhet? Är jag gravid? Ska köpa nya dyrare tester idag...

    Snälla hjälp mig få rätsida på tankarna!

  • Svar på tråden 6 positiva stickor från testlagret och negativt på cb (det som ska ge ett blått kors)
  • AnniAy

    Har ett test visat positivt då säger jag grattis du är gravid :) alltid bäst att testa på morgonen :)

  • Dr to be
    AnniAy skrev 2014-09-13 07:29:38 följande:

    Har ett test visat positivt då säger jag grattis du är gravid :) alltid bäst att testa på morgonen :)


    Jag är med i en annan tråd där en tjej igår testade positivt på 5 stickor och negativt på 7 med samma urin och hon tror därmed (inte konstigt) att det är fel på testerna. Därav min osäkerhet då cb var negativt....

    Jag hoppas innerligt att jag är gravid
  • Pojkmamma01

    Ingen av stickorna skulle visa gravid om du inte är det.. Vid en graviditet så börjar ett hormon hcg att produceras.. Alltså har du det hormonet i kroppen= gravid!

  • Dr to be

    Det ska ju vara så men när jag testade med 5h-urin på fm kl.10 så var cb, preg och stickan negativa. Som jag skrev i kommentaren ovan så verkar det kanske vara nått fuffens med stickorna just nu...

    Sen är jag inte 100 på när bim är. Bim bör vara måndag kan vara så sent som på onsdag.

    För att göra det mer förrvirrande så började jag blöda som mens (ej mensvärk ellet mensmängd) i onsdags ca 7-8 dagar efter äl och har just slutat blöda. Jag plussade alltså igår medan jag blödde. Dagarna innan (ons-tors) testade jag negativt.

    Usch vad förvirrad jag är!!!!

    blöda.

  • Sophie16

    Positivt test är alltid positivt. Sen är det frågan om det faktiskt är ett foster , att fröet att planterat rätt i livmodern o inga andra platser.

    Negativt test kan vara falskt negativt.

    Så grattis du har ett positivt gravidtest.

  • Dr to be

    Testa igen nu imorse. Positiv sticka- negativt på cb.

    Vad i helvete står på???'

    Morgonens test är längst till höger....

  • Madicken01

    Förstår att det är oerhört jobbigt och förvirrande att inte få ett säkert svar. Mitt råd, även om jag förstår att det är svårt, är att avvakta testandet några dagar. Är du gravid så är du och då kommer det visa sig - på alla tester, inom några dagar.

    Det där testandet äter ju upp hela tankeverksamheten ( jag vet ;). Håll dig till onsdag och ta ett cb ( inget annat) då. Lycka till jag håller mina tummar.

  • Dr to be
    Madicken01 skrev 2014-09-14 07:58:33 följande:

    Förstår att det är oerhört jobbigt och förvirrande att inte få ett säkert svar. Mitt råd, även om jag förstår att det är svårt, är att avvakta testandet några dagar. Är du gravid så är du och då kommer det visa sig - på alla tester, inom några dagar.

    Det där testandet äter ju upp hela tankeverksamheten ( jag vet ;). Håll dig till onsdag och ta ett cb ( inget annat) då. Lycka till jag håller mina tummar.


    Tack! Jag ska försöka. Hade ett utomkvedeshavandeskap för över 3 år sen så där jag hade dött om jag svimmat någon annanstans än sjukhuset. Kommer nog behöva kontakta kvinnokliniken i veckan om detta....

    Jag vill verkligen ha ett syskon till dottern! Jag vill vara gravid NU med ett embryo i livmodern.
  • Madicken01
    Dr to be skrev 2014-09-14 08:05:35 följande:

    Tack! Jag ska försöka. Hade ett utomkvedeshavandeskap för över 3 år sen så där jag hade dött om jag svimmat någon annanstans än sjukhuset. Kommer nog behöva kontakta kvinnokliniken i veckan om detta....

    Jag vill verkligen ha ett syskon till dottern! Jag vill vara gravid NU med ett embryo i livmodern.


    Hur går det för dig? Har du testar något mer?
  • Dr to be
    Madicken01 skrev 2014-09-19 06:36:07 följande:

    Hur går det för dig? Har du testar något mer?


    Jadu, jag testade imorse med cb. Tycker mig ana en svaaag skugga. Den kan inte fångas på bild så antagligen inbillning.

    Det finns två scenarion nu;

    1. Det var min mens som kom en vecka förtidigt. Har i så fall äl nästa vecka.

    2. Jag har haft två äl denna cykel. Att min förtidiga blödning var äl-blödning. För i tisdagskväll (en v efter blödningen) kom en, enligt mig, klassisk nidblödning- hugg i livmodertrakten och en rosaröd flytning. I så fall bim 23-24/9...

    Det finns även ett tredje alt: suuupertidigt mf (kemisk graviditet). Äl beräknas till nästa vecka.
  • Madicken01
    Dr to be skrev 2014-09-19 07:00:04 följande:

    Jadu, jag testade imorse med cb. Tycker mig ana en svaaag skugga. Den kan inte fångas på bild så antagligen inbillning.

    Det finns två scenarion nu;

    1. Det var min mens som kom en vecka förtidigt. Har i så fall äl nästa vecka.

    2. Jag har haft två äl denna cykel. Att min förtidiga blödning var äl-blödning. För i tisdagskväll (en v efter blödningen) kom en, enligt mig, klassisk nidblödning- hugg i livmodertrakten och en rosaröd flytning. I så fall bim 23-24/9...

    Det finns även ett tredje alt: suuupertidigt mf (kemisk graviditet). Äl beräknas till nästa vecka.


    Hmm.. Så förvirrande! Förstår om du är frustrerad. Håller tummarna för att det du anar på testet faktiskt är något.

    Vi "möts" i flera trådar såg jag :)
  • Dr to be
    Madicken01 skrev 2014-09-19 07:37:44 följande:

    Hmm.. Så förvirrande! Förstår om du är frustrerad. Håller tummarna för att det du anar på testet faktiskt är något.

    Vi "möts" i flera trådar såg jag :)


    Ja, jag såg det:)

    Jag intalar mig själv att det är äl att satsa på nästa vecka.
  • Mamma Evve

    Jag plussade nu i måndags med CB digital. Fick Gravid 1-2 som stämmer ganska bra med senaste mens osv.2 dagar senare tog jag ett vanligt CB test bara för skojs skull (bara för att fatta ;) ) detta blev till min förvåning neg. Jag förstår ingenting! Testade nu även i morse med rfsu's test men tycker dom e jättesvåra att tolka. Känner mig förvirrad. Men har en hel del gravsymtom o dom borde ju avta om det inte fanns nåt där inne. E på BIM +14 idag o ska till BM på tisdag. Har frågat på fler trådar men inte riktigt fått nåt bra svar mer än att fråga BM

Svar på tråden 6 positiva stickor från testlagret och negativt på cb (det som ska ge ett blått kors)