• Anonym (....)

    Min son ringde när jag var i kassan och kassörskan blev sur, var det inte fel av henne?

    I går storhandlade jag. Det var en lång kö och då ringde dottern och sa att jag skulle hämta henne från kompisen. Jag kom tillslut fram till kassan och nickade åt kassörskan och hon blängde på mig. När jag var klar med samtalet och skulle packa mumlade hon för sig själv att vissa har inget vett i huvudet. Jag blev helt chockad, hur fräck kan man vara?! Jag nickade och det var min dotter vad skulle jag göra hänga på luren för att säga hej åt henne? Jag tänker aldrig gå dit igen. Överreagerade inte hon? Vad skulle ni ha sagt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-13 14:56
    * Dotter i rubriken

  • Svar på tråden Min son ringde när jag var i kassan och kassörskan blev sur, var det inte fel av henne?
  • Anonym (tveksam)

    Om man är så förvirrad att man inte minns om det var sonen eller dottern man skulle skriva om, så bör man kanske låta bli att skriva några trådar alls.

    I övrigt så är man trevlig och lägger på luren när man har sin tur i kassan. Det kallas för uppfostran.

  • Anonym (Eh)

    Jag brukar aldrig svara när jag köar, men om jag skulle vara i telefon av någon anledning säger jag hej ändå.


    Tycker dock kassörskan inte har något vett själv, oprofessionellt att säga så om en kund, har man en dålig dag eller blir sur så kan man gnälla tillsammans med sina kollegor sen. (Har själv serviceyrke, man talar ej dåligt om kunder)

  • Anonym (oartigt)

    Du menar att du alltså inte hejade på kassörskan alls? Otrevligt, tycker jag.

    När jag pratar i telefon i en kassakö brukar jag be personen i luren att vänta lite medan jag passerar kassörskan.

  • Anonym (D)

    "Jag ringer upp dig strax" eller "Vänta ett ögonblick" är väldigt användbara fraser att ta till om man kommer fram till snabbköpskassan mitt i ett telefonsamtal. Testa det nästa gång!

  • joppan

    Å va trött jag blir på folk som jämt ska hacka på ts i alla trådar.

    TS, du gjorde inget fel. Det var kassörskan som var fruktansvärt oproffsig.

    Jag jobbar själv i butik och hade aldrig vart otrevlig på det sättet. Vill/kan inte kunden hejja av nån anledning så ger det mig inte rätten till att vara otrevlig

  • Anonym (Eh)
    joppan skrev 2014-09-13 15:35:18 följande:

    Å va trött jag blir på folk som jämt ska hacka på ts i alla trådar.

    TS, du gjorde inget fel. Det var kassörskan som var fruktansvärt oproffsig.

    Jag jobbar själv i butik och hade aldrig vart otrevlig på det sättet. Vill/kan inte kunden hejja av nån anledning så ger det mig inte rätten till att vara otrevlig


  • Anonym (....)
    Anonym (oartigt) skrev 2014-09-13 15:21:17 följande:

    Du menar att du alltså inte hejade på kassörskan alls? Otrevligt, tycker jag.

    När jag pratar i telefon i en kassakö brukar jag be personen i luren att vänta lite medan jag passerar kassörskan.


    Jag nickade åt henne. Man säger ju ändå bara hej åt kassörskan så jag gjorde inget annorlunda. 
  • Anonym (Me)

    Jag tycker det är väldigt oartigt att prata i telefon när man står i kassan. Jag lägger alltid på och säger att jag ringer senare om jag talar med någon när jag kommer fram till kassan. Mycket nonchalant att ha fokus på telefonen när man borde ha kontakt med en annan person, i detta fall en kassörska.

  • taquine
    Anonym (D) skrev 2014-09-13 15:22:37 följande:
    "Jag ringer upp dig strax" eller "Vänta ett ögonblick" är väldigt användbara fraser att ta till om man kommer fram till snabbköpskassan mitt i ett telefonsamtal. Testa det nästa gång!
    Goodness me
  • Maria 434
    Anonym (Me) skrev 2014-09-13 21:21:44 följande:

    Jag tycker det är väldigt oartigt att prata i telefon när man står i kassan. Jag lägger alltid på och säger att jag ringer senare om jag talar med någon när jag kommer fram till kassan. Mycket nonchalant att ha fokus på telefonen när man borde ha kontakt med en annan person, i detta fall en kassörska.


Svar på tråden Min son ringde när jag var i kassan och kassörskan blev sur, var det inte fel av henne?