• Äldre 13 Sep 17:12
    2819 visningar
    7 svar
    7
    2819

    Hjälp jag är gravid men han vill inte ha barnet

    hjälp jag fick veta i torsdags att jag är gravid! pappan vill inte behålla barnet vi är bara KK's och så sa han också att han ska flytta till Dubai i december. han mår dåligt att han gjot mig gravid. Men de inte mitt fel eller hans heller för att jag har inte kunnat ha barn på 5 år då jag hade ett förhållande med mitt ex sedan 3 år tillbaka , jag fick fan ta tabletter för att få ägglossning för 3 år sedan, sen träffade mitt ex en tjej å var otrogen mot mig så jag träffade lika snabbt en kille kunde inte heller bli gravid fast jag inte planerade då. Men den här gången så planerade vi inte heller utan hade bara sex som vanligt  tänkte äh jag komr inte bli gravid ändå så kör på.. men nu han sitter därå tvingar migå göra abort vilket jag mår jätte dåligt över.. Är troende katolik och är jätte emot abort.. ALttså detta har tagit stryk på mig

    han sa till mig att de skulle betyda jätte mykt för honom om jag tog bort barnet , jag vill inte ta bort barnet för de är fel men ändå så måste jag för att jag vill inte vara en ensamstånde mamma , vet hur de är att vara utan en pappa.. men ändå jag är skit kär i min kk..han vill inte a mig , han är inte redo för ett förhållande vilket gör mig så ledsen,  men säger han s¨å för att han ska flytta`?

    Tacksam för lite tips och råd


    Hjälp ensam gravid
  • Svar på tråden Hjälp jag är gravid men han vill inte ha barnet
  • Äldre 13 Sep 19:57
    #1

    Du är emot abort och då ska du inte göra det. Ingen kan tvinga dig,det är högst frivilligt! Skit i honom,låt honom flytta och ta hand om barnet själv. Massor,massor med kvinnor har klarat av det före dig så varför inte du? Glad  Om du gör abort och han ändå flyttar står du där med jätteångest,jag lovar för då har du endast gjort abort med nåt hopp om att han då ska vilja ha ett riktigt förhållande med dig och så blev det inte så...

  • Äldre 13 Sep 20:04
    #2

    Jag hade gjort abort. Ja det är fruktansvärt jobbigt att gå igenom. Men barn är ett stort val som påverkar resten av livet för både dig och pappan.

    Jag tycker att båda ska vara överens i detta läget.

  • Äldre 14 Sep 19:21
    #3

    tack för era svar

    Jag vill inte vara en ensamstående mamma :( vet hur det är att bli uppväxt utan en pappa.. tro mig gråter än  idag efter honom. han dog när jag va 5 år..

    de faktist jätte jobbigt att han inte vill ha mig helller.. han ska  flytta å han e bara inte redo för ett förhållande men d gick bra å ha sex med mig...
    han sa från början att han inte är en sådan som leker runt.. å jag trodde givetvis på honom. Men jag är skit kär i honom.han vet om det ,men han tycker att de är jobbigt vilkt jag också känner på mig att han k'änner sig obekväm med allting..

  • Äldre 16 Sep 05:57
    #4
    Förvirradbrud skrev 2014-09-13 17:12:39 följande:

    hjälp jag fick veta i torsdags att jag är gravid! pappan vill inte behålla barnet vi är bara KK's och så sa han också att han ska flytta till Dubai i december. han mår dåligt att han gjot mig gravid. Men de inte mitt fel eller hans heller för att jag har inte kunnat ha barn på 5 år då jag hade ett förhållande med mitt ex sedan 3 år tillbaka , jag fick fan ta tabletter för att få ägglossning för 3 år sedan, sen träffade mitt ex en tjej å var otrogen mot mig så jag träffade lika snabbt en kille kunde inte heller bli gravid fast jag inte planerade då. Men den här gången så planerade vi inte heller utan hade bara sex som vanligt  tänkte äh jag komr inte bli gravid ändå så kör på.. men nu han sitter därå tvingar migå göra abort vilket jag mår jätte dåligt över.. Är troende katolik och är jätte emot abort.. ALttså detta har tagit stryk på mig

    han sa till mig att de skulle betyda jätte mykt för honom om jag tog bort barnet , jag vill inte ta bort barnet för de är fel men ändå så måste jag för att jag vill inte vara en ensamstånde mamma , vet hur de är att vara utan en pappa.. men ändå jag är skit kär i min kk..han vill inte a mig , han är inte redo för ett förhållande vilket gör mig så ledsen,  men säger han s¨å för att han ska flytta`?

    Tacksam för lite tips och råd


    ja du de där är ju inte så himmla lätt men du måste gå efter vad du känner å tycker utan å bli tvingad till någe som du ångrar sedan du kan ju finna någen ny kk eller sambo som vill ha en kvinna med barn du får gärna skriva till baka om du vill kram urban
    skild singel pappa
  • Äldre 16 Sep 07:58
    #5
    Gör inte abort om du är emot det. Du kommer ångra dig resten av livet. Gör det som känns rätt för dig - och jag tror att du vet det innerst inne. Jag skulle tusen ggr hellre vara ensamstående än ta bort ett barn. Om du dessutom haft svårt att bli gravid kanske du aldrig mer blir det och då kanske du inte får några barn alls. 

    Som sagt - gör det du vill och som känns rätt för dig. Bry dig inte om vad som skulle betyda jättemycket för honom. 
  • Äldre 19 Sep 01:19
    #6

    Jag tycker verkligen inte att du ska göra abort bara av rädslan av att vara ensamförälder. Det finns aldrig någon garanti i livet eller i ett förhållande. Jätte tråkigt att din far gick bort när du var så lite men du kan aldrig veta hur länge du eller barnets pappa kommer att finnas i förhållandet. Om du har haft svårt att få barn och plötsligt så är du gravid så måste du se det som att det är menat att det ska vara! Tänk på dig själv och inte på vad han tycker!! Vad du än väljer så önskar jag dig all lycka!!

  • Äldre 1 Oct 06:23
    #7

    Gjorde abort igår i tisdags känns rätt okej faktist gjorde jävligt on glsd iaf. Nu har Man fått feber :/ ska ringa kvinno kliniken idag

Svar på tråden Hjälp jag är gravid men han vill inte ha barnet