• Anonym (jobbi­gt)
    Äldre 14 Sep 11:33
    629 visningar
    2 svar
    2
    629

    Orättvist?

    Jag är gift sedan ett par år och bor utomlands med min man. Han har en historia i detta land utöver sitt födelseland och har därför anknytning till vissa personer här, en av dem är ett syskon.


    Vi jobbar båda två, ibland fast ibland helt utan kontrakt (vår bransch funkar på detta vis men vill ej avslöja för mkt här) det betyder med andra ord att vår ekonomi är extremt skiftande, så länge vi lever ekonomiskt funkar det och detta gör vi för att kunna leva på detta helt så småningom.
    Min man och dennes syskon här har bestämt sig för att få hit sitt syskon från födelselandet då det är alldeles för svårt att ha ett bra liv där (land i Sydamerika). Jag har sedan början accepterat att vi är med och hjälps åt då meningen var att alla (cirka 8 pers) skulle hjälpas åt, därbland de anhöriga. 


    Min man har sedan 2 månader helt plötsligt gjort massvis med beslut (ekonomiska samt bestämt att syskonet stannar hos oss alla månader denne är på visit) det ekonomiska stör mig något extremt då vi knappt hunnit stå på våra ben och betalar vad för vår ekonomi är stora summor i biljett och fickpengar, utan att först kontrollera med mig om denna summa är ok!


    Utöver detta städar och donar jag jämt och ständigt (för jag gillar det) men personen i fråga som är på visit, vilket jag för övrigt gillar väldigt mycket måste tilläggas hjälper ej åt på grund av extrem lathet, detta gör mig arg för inte nog med att vi betalt allt detta har vi skickat pengar till denne när den fortfarande var i sitt land då personen sa upp sig från sitt jobb, detta var för att personen direkt skulle komma hit men istället stannade denne ytterligare 3 månader och vi sa då att denne bör skynda sig hit men fick vaga svar om varför det tog så lång tid. Alltså betalar jag bidrag för någon som inte vill anstränga sig eller vad pågår? Jag är allt för vad gäller familj (oavsett om det är min eller min mans) men jag kan inte hjälpa att jag känner mig förbisedd. Är jag orättvis? Jag känner att min man och dennes syskon här är det.

  • Svar på tråden Orättvist?
  • Anonym (jobbi­gt) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 22:17
    #1
    Skrikandes
Svar på tråden Orättvist?